Gå til innhold

NPD Januar konsoll salget USA. X360 Wii PS3

Straffa

Anbefalte innlegg

Nintendo Wii Tops PlayStation 3, Xbox 360 in January (Update1)

By Michael White

Feb. 20 (Bloomberg) -- Nintendo Co.'s Wii outsold Sony Corp.'s PlayStation 3 and Microsoft Corp.'s Xbox 360 during January as consumers bought 436,000 of the video-game consoles.

Microsoft Corp.'s Xbox 360 was the second-most purchased machine with sales of 294,000, followed by PlayStation 3 with 244,000, Credit Suisse analyst Heath Terry said today in a report, citing NPD Group Inc. data.

Wii is outselling PlayStation 3 by almost 2-to-1, the report said. Consumers have been attracted to Wii's price, at half the cost of the least-expensive PlayStation 3, and a wireless controller that can be swung like a bat or tennis racquet during play.

Both Wii and PlayStation 3 were introduced in November as competitors to the Xbox 360, which was released in 2005. Wii's $250 price tag compares to $499 and $599 for the PlayStation 3. The Xbox 360 sells for $299 and $399.

Wii sales fell from 604,000 units in December, the smallest drop of the three consoles, Terry wrote. The Xbox 360 had the biggest decline, dropping from 1.13 million units while PlayStation 3 sales declined from 491,000.

PlayStation 3 includes a Blu-ray DVD player that allows users to watch movies in a high-definition format, in addition to playing games. Production snags with the player created supply problems during the holiday shopping season, forcing Sony to concede market share to Wii.

Link

1 Wii 436,000

2 Xbox 360 294,000

3 PlayStation 3 244,000

PS3 er den som selger minst av konsollene

Det kan ikke skyldes på mangel PS3 i butikkene

Nintendo tar tronen, X360 ligger på en fin annen plass

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*snip

7993389[/snapback]

Ja det er skrale salg i USA, akkurat som flere nettsteder har meldt og vanlige folk på forum har sagt at tilstandene er i USA. Folk som påstod at alle bildene som lå på nettet av PS3 maskiner som stod igjen i hyllene var fake, husker til og med en som sa Penny Arcade var fanboys og at de hadde faktet bildene i sin lille stripe angående dette.

for å være en helt ny maskin så burde den greie å selge mer enn hva Xbox360 greier som er over 1 år gammel. Så etterspørselen er det ikke, siden det er i flust av PS3 i USA. Og Wii som det så og si har vert umulig for vanlig dødelige å få hendene på i USA greier å selge såpass mye med leveringsproblemene de har hatt imponerer meg.

Endret av SteveVice
Lenke til kommentar
*snip

7993389[/snapback]

Ja det er skrale salg i USA, akkurat som flere nettsteder har meldt og vanlige folk på forum har sagt at tilstandene er i USA. Folk som påstod at alle bildene som lå på nettet av PS3 maskiner som stod igjen i hyllene var fake, husker til og med en som sa Penny Arcade var fanboys og at de hadde faktet bildene i sin lille stripe angående dette.

for å være en helt ny maskin så burde den greie å selge mer enn hva Xbox360 greier som er over 1 år gammel. Så etterspørselen er det ikke, siden det er i flust av PS3 i USA. Og Wii som det så og si har vert umulig for vanlig dødelige å få hendene på i USA greier å selge såpass mye med leveringsproblemene de har hatt imponerer meg.

7993448[/snapback]

Det er utrolige lave tall for PS3. Sony kan umulig være fornøyd med salget der borte.

Får vi se hvordan salget blir i Europa når fanboys har fått sin konsoll

Strange Didn't Jack trentton say that they were selling a 100K PS3's every week and something about Nintendo supressing supply, being an impulse buy, blah, blah, blah.

:D

Lenke til kommentar

Som jeg tidligere har nevnt i diverse tråder på dette forumet, er det flust med PS3-konsoller i butikkene. Dette kommer gjennom fetteren min som bor i New York, og hvert fall der han er, er det ikke vanskelig å få tak i en 60GB "svart purke" som de kaller den der. :p

Er ikke så rart at det ikke blir utsolgt da PS3 mangler gode spill, men det gjør også Wii. Det må ha med prisen å gjøre, og jeg tror Nintendo virkelig har vært smarte med Wii.

Lenke til kommentar
Som jeg tidligere har nevnt i diverse tråder på dette forumet, er det flust med PS3-konsoller i butikkene. Dette kommer gjennom fetteren min som bor i New York, og hvert fall der han er, er det ikke vanskelig å få tak i en 60GB "svart purke" som de kaller den der. :p

Er ikke så rart at det ikke blir utsolgt da PS3 mangler gode spill, men det gjør også Wii. Det må ha med prisen å gjøre, og jeg tror Nintendo virkelig har vært smarte med Wii.

7993557[/snapback]

Mgs og andre her trenger kilder og bekreftelser. Hjelper lite hva folk sier så lenge det ikke er dokumentert og helst fra sjefen selv. En Talsmann er tydligvis ikke nok. Snart krever vi orginal kopier og DNA fra uttalelsene :)

On topic

Har lest på diverse forumer der folk har sett PS3 stablet opp og hyllene er fulle av maskinene. Nå er det bekreftet. Sony har sendt mange konsoller til USA og med det labre salget så må mange av dem stå i butikkene

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Nå her jeg fjernet poster som har gått off-topic. Hold dere til emnet, eller la vær å poste.

Det er ikke alle som følger med i hver enkel post i store tråder. Å opprette en tråd for å ha en diskusjon rundt et emnet må da være mulig, selv om denne informasjonen finnes i andre tråder.

Lenke til kommentar

Vi får se når VF:5 kommer i hylllene om salget går oppover for PS3.

Crackdown er ute og VF:5 kommer også til X360 så ingen grunn ennå til å kjøpe en PS3

Ikke så lenge til har vi GRAW 2, Mass Effect og Forza 2 i hendene til X360 som gjør nok at salget holder seg eller blir enda bedre :)

Hva gjør at PS3 selger så lite? Konsollen koster ikke så mye som den gjør her i Europa, også har den Blu Ray

Nå har det ikke kommet så mange spill til den ennå, men det burde ikke stoppe fansen for å kjøpe en PS3

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Du glemte å nevne at en 6-7 år gammel konsoll solgte mer enn ps3 og xbox 360, nemlig ps2. Utrolig hvordan salget holder seg. Og med God of war 2 i mars blir salget å gå opp. Og Avanore, hva er galt om jeg etterspør bedre kilder en forumposter og bilder for å kunne si hvordan ps 3 selger. Selvfølgelig er 244 k alt for dårlig. De har tross alt shippet ca 500 000 til nord amerika. Så om du legger til antall konsoller til canada, ca 50000, så betyr det at det er 200 000 konsoller på lager, under transport eller i butikkhyllene. Og det er alt for mye.

Lenke til kommentar
Du glemte å nevne at en 6-7 år gammel konsoll solgte mer enn ps3 og xbox 360, nemlig ps2. Utrolig hvordan salget holder seg.

7995038[/snapback]

Selvsagt selger PS2 bra, den er jo drit billig. Litt ironisk at han Sony fyren sa at Wii er et impulskjøp, når det faktisk er PS2 som er det ekte impulskjøpet innen konsoller akkurat nå. :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...