King-Nothing Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Dell 6400 kommer ikke med Vista (det blir tillegg i pris) og har tregere prosessor. På Cinet`en har jeg 2.0ghz istedet for 1.83ghz. Som du sa, vil jeg kanskje ikke merke det, men med Windows XP på 6400 blir det samme pris for de to. Så det vil vel være å ta litt hardt i å si at den 6400 yter MYE mer enn Cinet`en. Siden Cinet`en har raskere prosessor, er det vel heller den som yter mest. Endret 25. februar 2007 av King-Nothing Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Dell 6400 kommer ikke med Vista (det blir tillegg i pris) og har tregere prosessor. På Cinet`en har jeg 2.0ghz istedet for 1.83ghz. Som du sa, vil jeg kanskje ikke merke det, men med Windows XP på 6400 blir det samme pris for de to. Så det vil vel være å ta litt hardt i å si at den 6400 yter MYE mer enn Cinet`en. Siden Cinet`en har raskere prosessor, er det vel heller den som yter mest. 8025339[/snapback] Sier jo ikke at 6400 yter bedre enn cineten, sier bare den har mye bedre batteri, opptil 7 timer på dell mens cineten ligger på 2,5 t. Cpuen vil du ikke merke forskjell på og dell kommer med vista om noen få dager, men om du ville brenne av 2000 ekstra på en maskin som etter min mening ikke er spesielt bra så be my guest Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 Dell 6400 kommer ikke med Vista (det blir tillegg i pris) og har tregere prosessor. På Cinet`en har jeg 2.0ghz istedet for 1.83ghz. Som du sa, vil jeg kanskje ikke merke det, men med Windows XP på 6400 blir det samme pris for de to. Så det vil vel være å ta litt hardt i å si at den 6400 yter MYE mer enn Cinet`en. Siden Cinet`en har raskere prosessor, er det vel heller den som yter mest. 8025339[/snapback] Sier jo ikke at 6400 yter bedre enn cineten, sier bare den har mye bedre batteri, opptil 7 timer på dell mens cineten ligger på 2,5 t. Cpuen vil du ikke merke forskjell på og dell kommer med vista om noen få dager, men om du ville brenne av 2000 ekstra på en maskin som etter min mening ikke er spesielt bra så be my guest 8025789[/snapback] Selv om Dell kommer med Vista, så blir det et tillegg i prisen for å få Ultimate som følger med på Cinet`en. Ja, det vet jeg helt sikkert, for jeg har snakket med Dell. Og det blir helt sikkert opp mot 1000 - 1500kr ekstra. Og hvor får du 2000,- ekstra fra? De koster like mye... Med samme ram som Cinet`en( 667MHz), Windows XP i stedet for Media Center og 1.83 GHz cpu`en kommer 6400 på 12071,- mot Cinet på 11995,- Jobber du for Dell siden du argumenterer så hardt for de? :!: Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Kjøp cineten da??! Når en person kommer med et forslag så forsvarer han jo selvsagt forslaget sitt! Hvis han hadde ment at cineten var det beste alternativet så hadde han kanskje ikke giddet foreslå en annen? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Dell 6400 kommer ikke med Vista (det blir tillegg i pris) og har tregere prosessor. På Cinet`en har jeg 2.0ghz istedet for 1.83ghz. Som du sa, vil jeg kanskje ikke merke det, men med Windows XP på 6400 blir det samme pris for de to. Så det vil vel være å ta litt hardt i å si at den 6400 yter MYE mer enn Cinet`en. Siden Cinet`en har raskere prosessor, er det vel heller den som yter mest. 8025339[/snapback] Sier jo ikke at 6400 yter bedre enn cineten, sier bare den har mye bedre batteri, opptil 7 timer på dell mens cineten ligger på 2,5 t. Cpuen vil du ikke merke forskjell på og dell kommer med vista om noen få dager, men om du ville brenne av 2000 ekstra på en maskin som etter min mening ikke er spesielt bra så be my guest 8025789[/snapback] Selv om Dell kommer med Vista, så blir det et tillegg i prisen for å få Ultimate som følger med på Cinet`en. Ja, det vet jeg helt sikkert, for jeg har snakket med Dell. Og det blir helt sikkert opp mot 1000 - 1500kr ekstra. Og hvor får du 2000,- ekstra fra? De koster like mye... Med samme ram som Cinet`en( 667MHz), Windows XP i stedet for Media Center og 1.83 GHz cpu`en kommer 6400 på 12071,- mot Cinet på 11995,- Jobber du for Dell siden du argumenterer så hardt for de? :!: 8025844[/snapback] Jeg ville kjøpt den med T5200-cpuen, da er den 2000 billigere, tror ikke ultimate blir 1500 dyrere, husk at Media Center svarer til premium i pris. Du merker ikke forskjell på T7200 og T5200 allikevel, eneste er om du spiller oblivion noe som uansett ikke går. Nei, jeg jobber ikke for dell men synes cineten er et dårlig kjøp da den er: dyr ( den koster jo det samme som for et år siden, med bare litt bedre specs), dårlig batteri og elendig portplassering. 667 MHz minne er ikke raskere enn 533 MHz grunnet høyere latency på 667. Men bare kjøp ivei du, jeg synes ihvertfall den er et dårlig kjøp da den egentlig ikke er bra på noe som helst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå