Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp meg å velge oppsett på modem/router!

Anbefalte innlegg

Har i dag ZyXEL Prestige 600 og en Jensen router med et Belkin accesspunkt.

Dette er en gammel installasjon uten support for Wireless-G hastighet, så jeg har kjøpt inn en Linksys WRT54GL for å erstatte Jensen og Belkin. Har derimot ikke installert det enda.

Etterpå har jeg slitt med bredbåndstilgangen min, og har nå fått beskjed om at Telenor kommer til å sende meg Zyxel Prestige 660HWT modemrouter.

Hva bør jeg velge å installere?

- installere 660HWT og selge Linksys WRT54GL (har ikke tatt av plasten enda :) )

- installere både 660HWT og Linksys WRT54GL? I så fall hvilket oppsett bør jeg velge?

- drite i 660HWT, kjøpe et skikkelig modem(i så fall hvilket?), og installere det sammen men WRT54GL?

Håper jeg trigger en diskusjon blandt guruene nå :yes:

Endret av pipati
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

He,he hentet det nye modemet på posten i dag.

Telenor har sent meg et Speedtouch S46T2 istedet for ZyXEL de sa jeg skulle få, så da blir vel valget enklere siden det ikke har Wireless access punkt.

Da setter jeg speedtouch modemet opp i bridge modus og bruker Linksysen til alt annet.

Endret av pipati
Lenke til kommentar
He,he hentet det nye modemet på posten i dag.

Telenor har sent meg et Speedtouch S462T istedet for ZyXEL de sa jeg skulle få, så da blir vel valget enklere siden det ikke har Wireless access punkt.

Da setter jeg speedtouch modemet opp i bridge modus og bruker Linksysen til alt annet.

8002005[/snapback]

jepp gjør det, men slå av dhcp i brige på modemet da. heller ha dhcp enablet i routern

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...