pipati Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Har i dag ZyXEL Prestige 600 og en Jensen router med et Belkin accesspunkt. Dette er en gammel installasjon uten support for Wireless-G hastighet, så jeg har kjøpt inn en Linksys WRT54GL for å erstatte Jensen og Belkin. Har derimot ikke installert det enda. Etterpå har jeg slitt med bredbåndstilgangen min, og har nå fått beskjed om at Telenor kommer til å sende meg Zyxel Prestige 660HWT modemrouter. Hva bør jeg velge å installere? - installere 660HWT og selge Linksys WRT54GL (har ikke tatt av plasten enda ) - installere både 660HWT og Linksys WRT54GL? I så fall hvilket oppsett bør jeg velge? - drite i 660HWT, kjøpe et skikkelig modem(i så fall hvilket?), og installere det sammen men WRT54GL? Håper jeg trigger en diskusjon blandt guruene nå Endret 21. februar 2007 av pipati Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Du kan sette 660HWT i bridgemodus og logge på med WRT54 bakom. Tror dette blir best løsning når det gjelder stabilitet og funksjoner. Se dd-wrt.com og www.thibor.co.uk for alternativ firmware. Alternativt så kan du bruke kun 660HWT som den er. Lenke til kommentar
pipati Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Så. om jeg forstår deg rett så er første alternativet ditt at jeg kun bruker ZyXELen som modem og bruker Linksys til alt annet? Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 ja, det er det la7dfa-com mener. Lenke til kommentar
pipati Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) He,he hentet det nye modemet på posten i dag. Telenor har sent meg et Speedtouch S46T2 istedet for ZyXEL de sa jeg skulle få, så da blir vel valget enklere siden det ikke har Wireless access punkt. Da setter jeg speedtouch modemet opp i bridge modus og bruker Linksysen til alt annet. Endret 22. februar 2007 av pipati Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 He,he hentet det nye modemet på posten i dag.Telenor har sent meg et Speedtouch S462T istedet for ZyXEL de sa jeg skulle få, så da blir vel valget enklere siden det ikke har Wireless access punkt. Da setter jeg speedtouch modemet opp i bridge modus og bruker Linksysen til alt annet. 8002005[/snapback] jepp gjør det, men slå av dhcp i brige på modemet da. heller ha dhcp enablet i routern Lenke til kommentar
pipati Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 OK, Takk! Nå gjenstår bare å finne tid til å bytte ut utstyret uten at resten av familien får fnatt av å være uten internett for lenge. Det er jo en del som skal læres/settes opp på Linksysen. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Hvilken versjon er linksysen (står under) Tenkte evt du kunne flash ddwrt fw eller og øka stabilitet,pener bruker grensesnitt, mm.. Lenke til kommentar
pipati Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Den er versjon 1.1 Hvorfor bør jeg skifte til ddwrt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå