MrAHB Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Hei Jeg har en "ny" maskin med 2gig minne og core2duo og 8800GTS Jeg har tenkt å innstallere en Linux på den nye VirtualPC2007 fra microsoft, er dette mulig? Jeg kjører vista32 og jeg tror ikke jeg satser på "ordentlig" install av linux med det første da jeg er helt amatør på andre OS'er enn Windows. Så om det går: Hvilke skal jeg velge? Det bør ha grafisk grensesnitt, være enkelt å bruke og fint om det er en god applikasjonspakke med spill osv -Det trenger ikke være noen spesielle server programvare til denne utgaven. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Ubuntu? Lettest å få hjelp med ihvertfall. Du kan jo kikke på vmware server for virualisering. Gratis. Kanskje litt mer linux vennlig også. Har ikke prøvd virtualpc fra microsoft. Men det er ingen hemmelighet akkurat at de ikke vil at folk skal prøve linux. Du kan finne vmware server her! Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Jeg innstallerte Ubuntu på virtual pc 2007 i dag faktisk. Du kan ikke bruke den nyeste. du må bruke 6.06 og innstallere i safe graphic mode. VPC støtter kun 16 bit. Tester fra Vista ultimate nå og det ser ut til å funke. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 VMWare er ganske linux-vennlig. Fungerer sømløst med både GNU/Linux, BSD og Solaris. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Får melding om at vista har "kompabilitetsproblemer" på vista. -Funker det likevel bra? Jeg skal laste ned Ubuntu 6.06, så prøver jeg det på VPC 2007. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Funker visst ikke med ubuntu 6.06. -Når jeg skal innstallere klikker grafikken helt... Lenke til kommentar