pettstra Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Etter flere år som bruker av W98 har jeg fått ny maskin, og bestemt meg for å legge inn Win 2000 pro. Bør jeg legge inn hele eller minimert, bør den ligge på egen partisjon, osv. osv. Håper at dere kan bidra med gode tips i denne sammenheng. Har 40 Gb HD, T-bird 1200 og 512 Mb SDRAM. [ Denne Melding var redigert av: pettstra på 2001-12-21 13:14 ] Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Quote: On 2001-12-21 11:21, pettstra skrev:Etter flere år som bruker av W98 har jeg fått ny maskin, og bestemt meg for å legge inn Win 2000 pro. Bør jeg legge inn hele eller minimert, bør den ligge på egen partisjon, osv. osv.Håper at dere kan bidra med gode tips i denne sammenheng. Om du skal kjøre dual-boot så må du nesten legge inn 2000 på en egen partisjon. Du må også starte 2000-installasjonen fra win98. Bruk FAT32. Om du skal kjøre kun 2000 bør du starte installasjonen fra CD'en. Bruk NTFS. Du må ha minst 128 MB ram om det skal være noen vits å legge inn win2000. Du får ingen valg ala legge inn hele eller minimum under installasjonen, men du kan velge å avinstallere noen programmer etter at installasjonen er ferdig. Lykke til. Du kommer ikke til å angre. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Noen kommentarer bare Quote: On 2001-12-21 12:53, KELViN skrev:Om du skal kjøre dual-boot så må du nesten legge inn 2000 på en egen partisjon. Du må også starte 2000-installasjonen fra win98. Bruk FAT32. Nei du trenger ingen egen partisjon.Om du skal kjøre kun 2000 bør du starte installasjonen fra CD'en. Bruk NTFS.Det lønner seg å legge inn hele i386 katalogen på HD'n da går alt mye raskere. Boot fra dos last smartdrv. (kopier fra win9x) og kopier alle filene i i386 katalogenDu må ha minst 128 MB ram om det skal være noen vits å legge inn win2000.jeppDu får ingen valg ala legge inn hele eller minimum under installasjonen, men du kan velge å avinstallere noen programmer etter at installasjonen er ferdig.jeppLykke til. Du kommer ikke til å angre.absolutt ikke Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Det er faktisk en fordel å legge hver os på hver sin partisjon, og dermed slipper du konfliktene mellom os'ene. Det er i hvertfall min erfaring. Lenke til kommentar
pettstra Skrevet 21. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2001 Jeg har bare planlagt å legge inn Win 2000. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Har hørt noe om at man skal mekke fire bootdisk's for best mulig legge inn Win2k uten andre OS tilstede... Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 har bare en liten kommentar... fra personlig erfaring, da jeg gikk over fra win98, til win2k opplevde jeg en markant ytelse økning... Dette kom nok mye fra at win2k ytnytter store mengder ram MYE bedre...! Med min hardware(se signatur) er win2k en perfekt partner(dog blant microsoft sine produkter..) NB: opplever du at ting blir utstablit, så hent ned nyeste drv, så ordner d seg... (personlig erf) Lenke til kommentar
SAGE Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 De fire bootdiskene er vel helst for å få legge inn win2000 f.eks etter en formatering der du ikke har beholdt cd-driverene....etter dei fire så kan du kjøre på med cd-en. Tror ikke det er noen fordel ved en vanlig innstallasjon....? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå