minigutt90 Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Fattern har en toyota avensis 98 sedan med 1.8 liter og 110 hk bensin og denne skulle jeg kansje få men jeg syns den drar ganske dårlig, går det å trimme den?? ser at det er veldig lite trimme og styling til dette på nette.. noen som har du anbefalinger om hva jeg kan gjøre ell er det bare å selge bilen å kjøpe noe bedre... Endret 21. februar 2007 av minigutt90 Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) 7A-FE motoren kan bygges om til en "7A-GE" ved flytte over stempel og topp + noe annet småtteri fra en 4A-GE motor, og vips går det styggfort fra 4500rpm og oppover til rundt 8000rpm. Avensiser med "7A-GE" motor bruker rundt 8sek fra 0-100 og topper 210km/t (Kan godt beholde orginalstemplene og bare flytte over toppen, men da får du ikke like mye effekt) Endret 21. februar 2007 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
minigutt90 Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) det koster det a? mange hester får jeg da? hvem selger/ kan montere det?? EDIT: er dette noe vitse hørtes dyrt ut... mye å bytte.. Endret 21. februar 2007 av minigutt90 Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Problemet er at vist du ikke kan gjøre det selv, så blir det kostbart. Hva det koster å gjøre denne ombyggingen i norge vet jeg ikke for til min kjennskap finnes det ingen som har laget "7A-GE" motorer her i landet. Men jeg tipper at (så sant du gjør det selv) så kommer det på rundt 5000kr, men om du trenger hjelp utenifra så flyr tusenlappene fort. Du ender opp med rundt 130-150hk, men i ditt tilfelle ville jeg latt være bilen slik den er, for kan du ikke gjøre det selv så blir det alt for dyrt. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Fattern har en toyota avensis 98 sedan med 1.8 liter og 110 hk bensin og denne skulle jeg kansje få men jeg syns den drar ganske dårlig, går det å trimme den?? ser at det er veldig lite trimme og styling til dette på nette.. noen som har du anbefalinger om hva jeg kan gjøre ell er det bare å selge bilen å kjøpe noe bedre... 7992431[/snapback] Tror bilen har 116 hk, hvis det er 7A-FE. Og det antar jeg at den har. Vår 97 modell Carina har i alle fall 1,8 7A-FE på 116 hk. Og min tidligere 99 modell Celica ST200 hadde også den samme 1,8 7A-FE. Som Rebel-Rider sier kan du bygge om til GE. Jeg vil også anta at du kan bytte til en 5S-FE (2,2 liter med 150 hk tror jeg, eller var det 140). Det må vel da byttes girkasse også, siden du endrer fra 7 familie til 5 familie motor. Men for å være helt ærlig tror jeg du burde holde motoren sånn som den er, og heller kjøpe deg et åpent luftfilter og en form for sportseksos (får ikke noe merkbar effektøkning, men litt mer lyd). Det blir fort veldig dyrt om man skal drive med NA trim, og i alle fall hvis man ikke kan gjøre jobben selv. Det går å trimme den, alt er mulig, men det koster. Lenke til kommentar
minigutt90 Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 har ikke noe peiling på motor så men har flere kompiser som kan det en som går mekken å sånn... men det høres utsom veldig mye jobb da.. så da trur jeg ikke gidder å kjøre noe med bilen asz.. vis det ikke fins noen effektannlegg eller luftfiler å sånn... Lenke til kommentar
minigutt90 Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Fattern har en toyota avensis 98 sedan med 1.8 liter og 110 hk bensin og denne skulle jeg kansje få men jeg syns den drar ganske dårlig, går det å trimme den?? ser at det er veldig lite trimme og styling til dette på nette.. noen som har du anbefalinger om hva jeg kan gjøre ell er det bare å selge bilen å kjøpe noe bedre... 7992431[/snapback] Tror bilen har 116 hk, hvis det er 7A-FE. Og det antar jeg at den har. Vår 97 modell Carina har i alle fall 1,8 7A-FE på 116 hk. Og min tidligere 99 modell Celica ST200 hadde også den samme 1,8 7A-FE. Som Rebel-Rider sier kan du bygge om til GE. Jeg vil også anta at du kan bytte til en 5S-FE (2,2 liter med 150 hk tror jeg, eller var det 140). Det må vel da byttes girkasse også, siden du endrer fra 7 familie til 5 familie motor. Men for å være helt ærlig tror jeg du burde holde motoren sånn som den er, og heller kjøpe deg et åpent luftfilter og en form for sportseksos (får ikke noe merkbar effektøkning, men litt mer lyd). Det blir fort veldig dyrt om man skal drive med NA trim, og i alle fall hvis man ikke kan gjøre jobben selv. Det går å trimme den, alt er mulig, men det koster. 7992959[/snapback] det kan godt hende at motoren har 116 hk bare så på en annen 1.8 på finn.no fordi jeg ikke viste det... men har prøvd å sett etter sporteksos/ effektanlegg og luftfilter men ikke finni det noen steder... så kunne du gitt meg noen linker hadde det vert fint.. Edit: og kanskje noen stylings sider... Endret 21. februar 2007 av minigutt90 Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Når det først blir så mye jobb kan du jo prøve å finne en 3S-GTE Motor på 260hk, dem kan du få ned i 10 000kr uten kasse. Er denne motoren som står i Toyota Caldina (Japanske Avensis) med 3S-GTE Motor som har orginalt 260hk og kan trimme fra der igjen lett. Så finner du et Celica Gt4 girkasse og mekker nytt drivverk da den beste caldina er 4x4 og får tak i Caldina panser. da har du Avensis som kjører fra ganske mange hehe.... prisen derimot hehe.. Noe som er mye mindre jobb med er å sette i en 3S-FE denne gir ca 140hk. Han som driver Toyparts har bygget om en Toyota Avensis til en Caldina. http://toyparts.no/prosjekter/prosjekter_t...a%20avensis.htm Toyota Caldina Når det kommer til nytt filter og ekos på den motoren du har vil jeg tru du må få noen til å lage et custom rør og sette på et confilter, og sportseksos dette vil jeg regne med gir til sammen ca 5-8 hk å vil nok koste en del lapper, her vil nok 1000 kr per hk stemme ganske bra. K&n har et insattsfilter som du legger i den orginale luftfilter boksen også, men med dette kan du vell neppe forvente noe mer enn ca 1 hk hehe.. Endret 21. februar 2007 av Dennis87 Lenke til kommentar
minigutt90 Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) herigud han har jo bygget om bilen totalt det gidder jeg ikke å ikke har jeg penger til det heller.. da selger jeg heller bilen og kjøper noe annet asz.. hehe noe sånt bodykit og vinge.. ser ikke ut som det er noe mer enn sideskjørt da men... trimming hadde vert bra det å da men gidder ikke å bygge om hele motoren asz eller bytte den ut ( kanjse..) der fant jeg en side med noe styling var litt men ikke så mye så var det på en dansk side... Endret 21. februar 2007 av minigutt90 Lenke til kommentar
kong3n Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Skal du ha styling på din avensis så er tuning.no plassen, dem har / får taki det meste av styling til avensis. Vis du ser på TRC-Tuning.de så finner du det meste av styling / tuning som finnes til Avensis. Avensis kan bli nokså rå bare man bytter ut litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå