elgpiss Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Jeg har en bærbar pc som er koblet til en 19" lcd-skjerm (HP 1955) med vanlig vga-tilkobling. Lcd-skjermen har jeg alltid kjørt på 1280x1024 (som er anbefalt for denne skjermen), men nå fungerer den ikke på høyere enn 1024x768. Når jeg setter oppløsningen på lcd-skjermen til 1280x1024 går skrivebordet ut av skjermen. Har prøvd med systemgjennoppretting og diverse innstillinger på skjerm-innstillingene på kontrollpanelet. Ingenting ser ut til å fungere, har samme problem når jeg bruker tv-ut. Har også prøvd å innstalere nye drivere til grafikkortet. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Du skriver ikke hvilken bærbar du har, men på ATi f.eks. har du mulighet til å gå inn i kontrollpanelet, velge skjermen din, og manuelt sette maksimumsoppløsning. Med TV-ut er det normalt en begrensning på 1024x768 fordi TV-utgangen kun takler vanlig PAL/NTSC...da er det nesten bedre å bruke 640x480, noe skjermkortet faktisk KAN gjøre automatisk hvis du har Theatermode skrudd på Endret 21. februar 2007 av Boye Lenke til kommentar
Steina Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Skal vel være mulighet for å velge at bilde skal strekkes til å passe skjermen, istedet for å forandre størrelse med oppløsningen. Lenke til kommentar
elgpiss Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Skal vel være mulighet for å velge at bilde skal strekkes til å passe skjermen, istedet for å forandre størrelse med oppløsningen. 8006046[/snapback] Ja, hadde jeg bare visst hvordan så.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå