WangenPs3 Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Litt informasjon angående Launchspillet til Ps3. Har hatt dette i snart 2 uker og er utrolig fornøyd med det. Er det noe jeg skal legge til så si ifra:) Platform: Ps3 exclusive Utgiver: Sony CEA Developer: Insomniac: Insomniac er utviklerne bak Spyro the dragon serien og ikke minst Ratchet & Clank Serien. De har vunnet flere priser som bla. 6stk. Ps2 game of the year, Platformer of the year, og mange flere priser ESBR Rating: Rating Pending Genre:Action Historien: I Resistance: Fall of Man, må de Britiske og Amerikanske troppene jobbe sammen om redde England fra en ny plage -- The Chimera. Chimera er et nytt virus som angriper livsformer som da gjør at livsformene muterer til Chimera soldiers! Avhengig av hva slags livsform viruset angriper så kan mangfoldet bli stort og variert med flere forskjellige typer fiender. Ifølge historien så har viruset herjet og drept flere millioner folk i Asia og Europa og i 1951 så har viruset kommet til England. Vi spiller rollen som den amerikanske US Army soldaten Nathan Hale som får hjelp av det britiske militæret. Sammen må de kjempe for å stoppe invasjonen og ikke minst utrydde denne rasen. Features:Insomniac har jobbet lenge med muligheter angående våpen. Alle våpen har flere funksjoner og du kan også linke flere våpen med hverandre. Dette brukte de i Ratchet & Clank serien, men nå har de tatt det til et nytt nivå. Det er kjente våpen som: Thompson, M1 Garand, Luger, BAR og flere WWII våpen med og ikke minst våpen som er utviklet av Chimera rasen. Dette er mest biologiske våpen, men disse skal være ekstremt kraftige. Møt mangfoldige fiender i flere scenarioer og med en nyskapt AI som er laget utifra Cell prosessoren. Fiendene er mange og ikke de er ikke dumme! Det er også flere forskjellige fiender fra små insektlignende krypdyr til 5 meter høye edderkopplignende monstre. Fiendene kommuniserer med hverandre så alltid vær på utkikk etter bakholdsangrep og smarte trekk fra Chimera rasen. De vil også ta bruk av objekter og bruke dette til deres fordel i kamp. Men det kan også være deres ulempe. Ekstremt kraftig rendering motor som gir oss utrolig detaljerte kampområder og ikke minst store områder. Opplev krig i store og detaljerte områder og intens nærkamp i infiserte militære bygninger og byområde i England.[/li] Inneholder histori-basert singleplayer med flere vanskelighetsgrader, Co-op funksjon som da er gjennom singelplayer historien, Offline multiplayer og ikke minst en av de mest gjennomførte onlinemulighetene på konsoll. Her snakker vi 40 players på 1 server hvor det går i fin flyt. Massevis av muligheter med tanke på spillemåter. Større muligheter med lagringsplass pga. Blu-ray disc'er og som gjør at opplevelsen kan bli større. og Dolby 7.1 surround skal vi hvertfall ikke klage på Info angående fienden MENIAL Dette er "arbeider/slave" Chimera. De er ikke utstyrt med våpen og er relativt svake. De er trege og dumme, men de er utrolig agressive. De angriper ved å klamre seg fast til deg og bite. Det skal ikke være vanskelig å snike seg på en av disse, men det blir større problemer når du møter på flere av dem. De fleste av dem bærer på kasser og beholdere fordi de jobber med noe og mesteparten av disse kassene/beholderne er eksplosive. Og vi vet hva det betyr Explozives+stupid enemies=Alot of fun ;D HYBRID Hybrid er Chimeras svar på soldater. Dette er standard soldatene og de er utstyrt med long-range våpen(bullseye), men er også flinke i nærkamp hvor de bruker rifle-butt Disse har mer erfaring med krig og er da flinkere til å bruke omgivelsene enn hva Menials er. De gjemmer seg og prater sammen for å kunne flanke deg og dine allierte. De har "beholdere" som er montert på ryggen og det er uvisst hva dette er men det kan hende de ikke kan puste uten dem, så der har vi kanskje et svakt punkt. Det kan være forskjellig størrelse på Hybrids så ikke bli overrasket om du møter en 3 meter høy jævel:) Senere i spillet vil du kunne møte på Advanced Hybrids som er eliten av Chimera soldater. Disse bruker en oppgradert versjon av Bullseye(Bullseye mark II) som er relativt kraftigere og mer treffsikker. HYBRID V2 Dette er Advanced Hybrids. Disse er større og smartere enn vanlig Hybrids. De er utstyrt med kraftigere våpen og er flinkere til å sette feller for å stoppe Nathan. De har også kraftigere armor enn vanlig Hybrids så forvent å bruke en del kuler på disse. STEELHEAD Se på dette som "ledere" i flokken. Disse er først ut i kamp og leder an angrepet. De bruker Auger rifla som våpen og er utrolig bra beskyttet. De har kraftig armor som er vasnkelig å trenge gjennom så møter du på mange av disse er granater å anbefale. LEAPER Disse er de minste fiendene men de angriper alltid i flokk. Og de er ikke få en flokk heller. De er ganske kjappe og veldig spenstige.De har kraftige spisse ben som gjør at de kan klatre på vegger og ikke minst klatre på Nathan og hans allierte. Og kommer dem opp på deg eller dine venner så vær kjapp til å få dem av hvis ikke så bruker de "scorpion" halen sin til å spidde den tvers gjenom skallen din:) Senere i spillet vil du møte på den voksne versjonen som er raskere, større og ikke minst dødeligere. ROLLERS Dette er den voksne versjonen av Leapers. De er kjappere og dødeligere. De kommer i mindretall i forhold til Leapers, men de er enda tøffere å drepe. De tåler fortsatt lite, men det er vanskeligere å treffe dem. LEAPER PODS Dette kan man kalle for avansert miner. Det er små baller som inneholder leapers. Går du for når så vil de vibrer og kaste ut leapers som angriper med en gang. anbefalt måte å komme forbi er ved å bruke granat. HARDFANGS En annerledes type Hybrid. Disse er større og kraftigere, men bruker et annet våpen. Arc Charger. De angriper kun ved å komme nær deg for så å fyre løs med laserstrålen sin. Lar du dem komme nær så er du død iløpet av 2-3 sekunder. Anbefalt måte å drepe på er ved bruk av sniper eller Shotgun. HOWLER En hundeversjon av Chimera. De er store og raske og angriper ved å kaste seg mot deg. Hvis de klarer å komme oppå deg må du riste på SixAxis kontrolleren for å komme deg løs. De tåler et par Shotgun kuler, men bruker du granat så får du Skill point GRAY JACK Gray Jack's er høye og tynne, men de er utrolig sterke. I et videoklipp kan man se disse rive en mann i filler. Disse monstrene har også tuber på ryggen, men de er dekket av et tykt skall som er vanskelig å penetrere. Disse møter man først i "underground laboratory level" hvor de angriper Nathan for første gang. Rykter sies at disse er laget av mennesker. Dette er uten tvil mine verste fiender. De er irriterende raske og sterke + at de tåler juling. Beste måten å drepe disse på er et raskt hodeskudd med sniperen. TITAN En av de største fiendene. Og verste. De har ikke beskyttelse på seg, men den harde huden deres gjør all jobben for det. De bruker et rakettkaster som følger målet sitt helt til du er truffet og skadet. Eneste måten å drepe disse på er å fokusere angrepet mot hodet eller avkjølings apparatet. Til slutt vil de overopphete og sprenge Anbefaler å komme deg bak dem med Shotgun SLIP SKULL Dette er en mindre versjon av hybridene og er raskere enn samtlige fiender. De klatrer på veggene og bruker en mindre versjon av Bullseye for å skade deg. De er trege til å sikte som gjør at du kan ha nok tid til å få inn 2-3 skudd før de forsvinner igjen. Lite tips: Fareye med slow motion fungerer ypperlig. WIDOWMAKER Dette er et stort eddekopplignende monster! De kan drepe og fjerne hva enn det måtte være med deres store og kraftige ben. Disse angriper på 2 forskjellige måter. nærkamp og langdistanse. Begge 2 er rett og slett helt for jævelig. Langdistansemetoden er å spytte ut mange "bobler" som eksploderer ved kontakt eller etter en viss tid. Møter man en Widowmaker så er det veldig viktig å komme seg bak enn vegg eller under tak. Møter du disse uten noen form for objekter du kan gjemme deg bak så er det nesten umulig. Og takk Insomniac for at dette faktisk skjer:) ANGEL Dette er lederne for Chimera rasen. De styrer Chimerane ved bruk av telepati. Uten nærværet til Angels vil Chimera rasen dø ut og derfor må de beskytte dem med alt de har. Angels vil du finne i Chimera tårn som er ganske bra beskyttet De er ikke ment for å angripe selv, men når de er truet angriper de med det de har. Hovedangrepet er tentaklene den har på kroppen, for så å kaste ut litt gift som sprer seg på bakken. Utrolig vanskelig å slåss mot disse så bruk LAARK eller noe annet som sprenger Info ang. Våpen: M5A2 Carbine: Dette er standard våpenet ditt. Du starter med dette, og du bruker det mye. Dette er et kraftig maskingevær med mulighet for å skyte ut granater. Magasinet holder 50 kuler og det trengs:) Primary fire: standard maskingevær (auto) Secondary fire: Granatkaster (maks 3 granater) BullsEye: Chimera rasens "assault" våpen. Skyter ut små røde laserkuler som er så og si like kraftig som M5A2. Men det som skiller ut dette er den alternative skytemetoden. Ved å sikte på fienden og trykke på L1 så vil du skyte ut en "tag2 som gjør at alle skuddene du avfyrer nå vil kun tiltrekke seg til den fienden du har "tagget". Kule vil "skru" rundt vegger og takk, og til slutt treffe fienden. Når fienden er død forsvinner tag'en. Du kan også tagge ekslosive objekter for så å gjemme deg og fyre av fra et trygt sted. Senere i spillet vil du få Bullseye Mark II som er mye kraftigere og mer presis. Primary fire: Laserkuler (auto) Secondary fire: Toming Tag (maks 6 tags) Auger: Dette er hovedvåpenet til "Steelheads". Dette våpenet fyrer av hvite energikuler som penetrerer vegger og objekter. Det er ingen steder å gjemme seg for dette våpenet for "kulene" går gjennom alt. Perfekt våpen for å ta ut fiender fra et trygt sted, men fienden bruker samme taktikk. Trykker du på L1 vil du få opp et skjold som kun kan skytes gjennom ved bruk av Auger rifla. Kulene blir stoppet opp av vegger og objekter for så å skyte ut i stor fart igjen. Nok tid til å dukke unn de 5-6 første skuddene, men så blir det vanskeligere Primary fire: Energikuler Secondary Fire: Skjold L23 Far Eye: Dette er en sniper som er utviklet av menneskene. Den er utrolig dødelig og treffer du riktig så vil de fleste fiendene dine dø på 1 skudd. Ved å sikte inn og trykke på L1 vil alt som er i siktet gå i Slow-Motion. Dette gjør at du får inn lette Headshots og kan dukke unna motstand. Perfekt våpen når du skal ta ut fiender på lang avstand og ikke minst fort. Primary Fire: Sniperskudd Secondary Fire: kombiner denne med R1 for Slow Motion effekt. XR-003 Sapper: Nok et menneskelagd våpen. Men denne gangen har de tatt i bruk Chimeras eget våpen. Dette våpenet er utviklet med tanke på Widowmakers angrep. Widowmaker spytter ut baller som er ekslosive og som sprenger ved kontakt. Med denne i hånda kan du lage store baller som henger fra tak og vegger og lage feller for Chimera rasen. Den alternative skytemetoden her er manuell detonasjon. Primary Fire: "Clusterball" Secondary Fire: Detonate Hailstorm: Resistance's svar på mini-gun. Dette våpenet spytter ut projektiler som kun stopper når det treffer noe som er "soft og dødelig". Med andre ord: Chimera. Treffer du vegger eller objekter vil kulene rikosjere en annen vei igjen. Stopper ikke før du treffer det du mener å treffe. Ved å trykke på L1 vil du bruke mitt favorittangrep. Sørg for å ha et fullt magasin i når du gjør dette. Da vil du skyte ut magasinet som da stopper midt i lufta. Magasinet vil så åpne seg of bruke alle kulene sine på å treffe fiendene som er i området. Den skyter ikke kuler random, men søker seg inn på fienden og de dør relativt fort. Primary Fire: Hailstorm (5x10 skudd) Secondary Fire: Magasinet :!: LAARK: Rocketlauncher! Trenger jeg å si mer? Kraftig som bare pokker og utrolig artig våpen. Dette har på en måte 3 funksjoner. Ved å skyte helt vanlig vil raketten gå rett frem for så å detonere ved kontakt. Ved å trykke L1 vil du skyte ut en rakett som så "sprer" seg og blir til flere mindre raketter. Bra hvis du møter mange som er spredd. Ved å kombinere disse 2 kan du styre raketten. Skyter du først med R1 for så å holde inne L1 etterpå, vil raketten stoppe i lufta og du kan så velge hvor du vil ha den til å treffe. Utrolig morsomt å sette opp feller ved bruk av denne og XR-003 Sapper Primary fire: Standard rakett Secondary Fire: Miniatyr raketter Combined: Mye moro og selvstyrte raketter Rossmore 236: Standard ol' fashioned shotgumn. Kraftig som bare pokker i nærkamp, men dabber av når det gjelder distanse. Et av de mest brukte våpnene og det skjønner man hvorfor etterhvert. R1 fyrer av single skudd, men trykker du på L2 vil den skyte ut 2 kuler på en gang og doble effekten. Dette burde kun brukes når du møter tøffere fiender: Gray Jacks, Howler, Titan osv. Grenade: Standard granat som sprenger etter en viss tid. Du vil få bruk for disse. The Hedgehog: Chimera granat. Dette er en ball med pigger som svever i lufta for 1 sekund for så å skyte ut en hel haug med pigger. Utrolig bra granat som burde brukes når det er flere fiender. Air-Fueled grenade: Denne granaten er favoritten. Den fester seg på objekter og sprer ut en grønn gass. Etter 2 sekunder så tar gassen fyr og det blir et aldri så lite inferno i midten:). Den beste granaten, men du burde bruke den på tøffere fiender og hvis de er samlet TRAILERE FRA SPILLET: TRAILER 1 TRAILER 2 NYESTE TRAILER ONLINE GAMEPLAY 1 ONLINE GAMPELAY 2 NYESTE HD TRAILERE TRAILER 22/9 Endret 22. februar 2007 av WangenPs3 Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Knallbra tråd. Einaste som manglar er ei liste over våpna og korleis dei fungerer . Med mine minutt med spelet i fjor husker eg at denne granata som eksploderer ut hundrevis av spikrar var spesielt morosam. Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Jeg skal oppdatere posten med våpnene etterpå jeg. HAr akkurat kommet til det punktet i spillet hvor jeg har alle våpnene så skal skrive om dem etterpå Lenke til kommentar
virulence Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Meget informativ og bra strukturert post! Kan ikke si jeg har mindre lyst på Resistance etter å ha lest dette, hæhæ. Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Har selv runda resistance og det er kanskje det beste spillet jeg har spilt i hele 2006 uansett konsoll (360, ps3, ps2, wii, xbox, gamecube) Men nå elsker jo jeg Insomniac da Endret 21. februar 2007 av EssspeN Lenke til kommentar
virulence Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Har selv runda resistance og det er kanskje det beste spillet jeg har spilt i hele 2006 uansett konsoll (360, ps3, ps2, wii, xbox, gamecube) Men nå elsker jo jeg Insomniac da 7992334[/snapback] Damn. Hvis det topper Twilight Princess og Gears Of War, har vi i sannhet snadder i vente! Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Det Insomniac treng å gjere no, er å ta tilbake Spyro-rettighetene, og lage det EKTE Spyro the dragon 4. Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Har selv runda resistance og det er kanskje det beste spillet jeg har spilt i hele 2006 uansett konsoll (360, ps3, ps2, wii, xbox, gamecube) Men nå elsker jo jeg Insomniac da 7992334[/snapback] Damn. Hvis det topper Twilight Princess og Gears Of War, har vi i sannhet snadder i vente! 7992343[/snapback] Har det mye mer morsomt med dette enn Zelda: TP og GeoW. Zelda har jeg ikke fullført enda og jeg elsker disse spillene. Men jeg har på en måte bare lagt fra meg GC kontrolleren etter at PS3'en kom. GeoW fullførte jeg samme dag jeg fikk det sammen med en kamerat og da var det liksom glemt etterpå Men det er som Espen skrev tidligere her. Det føles som om man deltar i en film og det er hele tiden artig å utforske kriker og kroker, samt delta i store massekamper. Og følelsen man har rett etter at man har beseiret en Widowmaker og livet ditt pulserer nederst i venstre hjørne er priceless Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Super tråd! Respekt! Off topic: Fikk akkurat mail om at Mpx.no har nå lagt inn spill med priser som man kan bestille. 579 per spill. Hvor er dere som sa at spillene kommer til å koste 800 kr i norge? Endret 21. februar 2007 av Mgs Lenke til kommentar
virulence Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Super tråd! Respekt! Off topic: Fikk akkurat mail om at Mpx.no har nå lagt inn spill med priser som man kan bestille. 579 per spill. Hvor er dere som sa at spillene kommer til å koste 800 kr i norge? 7992422[/snapback] Gamer.no prisguide Laveste her er 549, ingen går over 600 engang Lenke til kommentar
thehazen Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Resistance er ett godt spill. Men slapp av folkens det er ikke bedre enn gears of war, det er ett totalt a-typisk FPS med meget flotte våpen og ca fin grafikk om du har hd tv. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Bra tråd! Dette spillet blir nok eit av spillene eg kjøper når PS3 skal i hus. Men eg har fått intrykk av at våpen etc er ganske så tamme i bruk etter å ha set ein del in-game klipp, er dette tilfellet ? Online delen her ser forykende bra ut! Kunne ikkje tenkt deg å skrive ein utfyllende del om denne? Lenke til kommentar
thehazen Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 online delen er veldig standard fps deathmatch eller team dm. Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Det der var ikkje så vellig utfyllande. Venter på Wangen sin. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 online delen er veldig standard fps deathmatch eller team dm. 7992523[/snapback] Jojo, men dette spillet tillater ein del spillere pr.server. OM dette fungerer,om mappene virkelig er bygget for å utnytte dette antallet, er disse godt oppbygd med tanke på variasjon etc. Lenke til kommentar
LarryDik Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Super tråd! Respekt! Off topic: Fikk akkurat mail om at Mpx.no har nå lagt inn spill med priser som man kan bestille. 579 per spill. Hvor er dere som sa at spillene kommer til å koste 800 kr i norge? 7992422[/snapback] Her er jeg, og her er alibiet: Nettavisen Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Bra tråd! Dette spillet blir nok eit av spillene eg kjøper når PS3 skal i hus. Men eg har fått intrykk av at våpen etc er ganske så tamme i bruk etter å ha set ein del in-game klipp, er dette tilfellet ? Online delen her ser forykende bra ut! Kunne ikkje tenkt deg å skrive ein utfyllende del om denne? 7992496[/snapback] Våpnene er ikke tamme i det hele tatt. Hadde samme inntrykk som deg når jeg først så spillet og slikt, men etter å ha testet dette så er meningen en annen. Det er som sagt 2 funksjoner på hvert våpen( 9 våpen totalt) og noen av dem er utrolig effektive. Skal oppdatere posten ikveld/i morgen med all info om våpen og Online(har enda ikke testet online delen ) Skal også legge til bilder og mer info om våpen + fiender, men må få komme meg unna jobben først:) Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Alriight! Det høres godt ut!! Lenke til kommentar
thehazen Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 jeg prøver ikke og drite på paraden her liksom! hehe, men til ps3 launch så det utrolig att de har fått ett så fett spill så tidlig. Bare ikke få FOR STORE forventninger, det er fett som f... men fortsatt veldig standard da. Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Super tråd! Respekt! Off topic: Fikk akkurat mail om at Mpx.no har nå lagt inn spill med priser som man kan bestille. 579 per spill. Hvor er dere som sa at spillene kommer til å koste 800 kr i norge? 7992422[/snapback] Her er jeg, og her er alibiet: Nettavisen 7992574[/snapback] Du tok no heldigvis feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg