aic007 Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Hei. Jeg prøver å prorgrammere en fancy gui, og lurte på om noen som vet hva som skal skrives for at vinduet mitt automatisk skal bli like stor som skjermen, når programmet skal kjøres ? (akkurat nå blir den like stor som jeg angir i pixler, men jeg vil at det automatisk skal bli stort som skjermen) Finnes det mer fancy knapper enn de ikke så fancy JButton - knappene ? Lenke til kommentar
HV Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Hei. Jeg prøver å prorgrammere en fancy gui, og lurte på om noen som vet hva som skal skrives for at vinduet mitt automatisk skal bli like stor som skjermen, når programmet skal kjøres ? (akkurat nå blir den like stor som jeg angir i pixler, men jeg vil at det automatisk skal bli stort som skjermen) Finnes det mer fancy knapper enn de ikke så fancy JButton - knappene ? 7992138[/snapback] setSize(Toolkit.getDefaultToolkit().getScreenSize()); UIManager.put("ButtonUI", MetalButtonUI.class.getName()); Lenke til kommentar
aic007 Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Kult, det funka, takker. Denne koden er for knapper ? UIManager.put("ButtonUI", MetalButtonUI.class.getName()); Lenke til kommentar
aic007 Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Hei. Nå er jeg tilbake med mine amatørspørsmål Jeg bruker panel som jeg slenger buttons, labels og textarea på. Jeg prøver å fargelegge panelet ved bruk av følgende kode panel.setBackground( Color.orange); og får da selvfølgelig fargelagt hele panelet, men jeg har lyst til å fargelegge forskjellig på flere deler av panelet. Åssen gjør jeg det ? Også lurte jeg på om man kan bruke egendefinerte farger ? Lenke til kommentar
icebyte Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Kanskje du kan bruke et panel med flere andre paneler lagt inn i for å få forskjellige farger på de forskjellige panelene. Når det gjelder egendefinerte farger, så kan du bruke konstruktørene i klassen Color som du finner i pakken java.awt. Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Også lurte jeg på om man kan bruke egendefinerte farger ? Det du også kan gjøre for å definere egne farger er å sette opp tre forskjellige integere som brukes som RGB-verdier. Kan vise med et eksempel, så er det nok litt lettere å forstå. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor import java.awt.BorderLayout; import java.awt.Color; import javax.swing.JFrame; import javax.swing.JPanel; public class test { public static void main(String[] args) { int r = 255; int g = 255; int b = 0; JFrame f = new JFrame(); f.setSize(100,100); f.setLocationRelativeTo(null); JPanel jp = new JPanel(); f.getContentPane().add(jp, BorderLayout.CENTER); Color minFarge = new Color(r,g,b); jp.setBackground(minFarge); f.setVisible(true); } } Disse fargeverdiene kan jo endres etter ønske, og gjøres lett i programmet ditt ved å legge til 3 JTextArea'er. Lenke til kommentar
aic007 Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 Yeeay. Takker for hjelpen gutta Begynner å få nasty GUI nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå