UrgeLoL Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Hva er forskjellen mellom oss, Japanerene og Amerikanerene? Selv etter dårlig mottakelse i media, spill som ikke lenger er playstation excllusives, så er den mest forhåndsbestilte konsollen noen sinne. Er det vi Europere som er hjernevasket av Sony's ps3 hype, eller er det andre kultur forskjeller? Maguire predicts "biggest hardware launch to date" Retailers are reporting huge demand for PlayStation 3 as Sony gears up for what UK boss Ray Maguire says could be the company's "biggest hardware launch to date". His comments were echoed by Gerry Berkley, head of games at Woolworths, who told GamesIndustry.biz, "PS3 pre-orders are coming in thick and fast. It is the fastest selling games product we have ever sold online and it is shaping up to be our biggest ever pre-order campaign for a console." Berkley said Sony's new machine is "the hottest gaming system since the PS2", adding, "Demand will inevitably outstrip supply, so our advice to customers is to pre-order to avoid disappointment." A spokesperson for Amazon.co.uk revealed that only one other product has seen a more rapid rate of pre-orders during 2007 - J. K. Rowling's Harry Potter and the Deathly Hallows. "The customer demand for the PlayStation 3 is high and sustained and we are confident that it will take its place as one of the top selling items on Amazon.co.uk throughout 2007," the spokesperson said. "We are only taking pre-orders until all our initial stock from Sony is accounted for - that way, no customer will be disappointed come day of release. We don't expect stocks to last long." It's a similar story at Argos, with videogames buyer Anthony Stocker telling GamesIndustry.biz, "We're very pleased with the interest in the new PS3 and it is our most successful pre-ordered campaign for consoles." Entertainment retailer HMV also said there is healthy demand for the console, as predicted. "Pre-orders are going well in line with expectations," a spokesperson confirmed. But with such a high level of interest in PlayStation 3 and still just over a month to go until launch, will there be enough consoles to go round? "Previous console supplies have been restrictive but Sony is promising such a big amount for day one that people can pretty much pre-order from whoever they like, and expect to be happy on the day of release," observed Chips MD Don McCabe. "We've had they highest level of pre-orders of any machine to date - it's been phenomenal. Sony has guaranteed a healthy amount of units and we have every reason to believe they'll deliver." The PlayStation 3 will launch in the UK on March 23, priced at GBP 425. Sony has previously stated that it plans to have one million units available in Europe on day one. A sizeable proportion of those will be allocated to Britain as it generally accounts for between 25 and 30 per cent of the market. Speaking to GamesIndustry.biz, Sony Computer Entertainment UK boss Ray Maguire said, "Feedback from retail has been incredibly positive, with early indications suggesting that this will be our biggest hardware launch to date. "Whilst a successful launch is great, the real task is to build upon those foundations, in order to create a solid and sustainable platform, for consumers, developers and retailers alike," he concluded. Kilde Lenke til kommentar
skyggefreaken Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 30 dager igjen nå. Håper Sony får en boost her i Europa. Det blir uansett livatt her på forumet den dagen Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Har Ps3 nå og venter bare å på at EU nettverket åpner opp jeg:) Så jeg kan få kjøpt PSP titler som jeg ligger å sikler på hver dag jeg logger inn på PSN: - Destruction Derby 1, Syphon Filter 1, Tekken 2 ++. Blir nok ganske mye Ps3 prat her på forumet 23 Mars regner jeg med. Må også tilføye det at Resistance er uten tvil det beste launch spillet jeg har testet. Grafikken er ikke like bra som GeoW, men gameplay her tar virkelig kaka. Dette fenger fra du starter spillet og helt sikkert til slutten:) Har spilt i ca. 10 timer nå og enda ikke ferdig med det. Og pleier å bruke kort tid på spill. Så anbefaler dette på der varmeste:) Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Hva er forskjellen mellom oss, Japanerene og Amerikanerene? Selv etter dårlig mottakelse i media, spill som ikke lenger er playstation excllusives, så er den mest forhåndsbestilte konsollen noen sinne. Er det vi Europere som er hjernevasket av Sony's ps3 hype, eller er det andre kultur forskjeller? 7992036[/snapback] Tror nok det henger litt sammen med at vi europeere har hatt relativt lang tid på å forhåndsbestille... Lenke til kommentar
virulence Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Har selv ikke forhåndsbestilt, men er ikke et must for meg å ha den på launch-dagen. Skal 100 % sikkert kjøpe PS3 etterhvert, men må vente til jeg har fått flatskjerm og sånn i hus for å virkelig kunne nyte opplevelsen fra dag 1. I mellomtiden koser jeg meg med Wii'en! Lenke til kommentar
LarryDik Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Vi i Europa er nok litt spesielle. Hørte en amerikansk podcast hvor en journalist var på en PR-announcement hvor et nytt PS3-spill skulle lanseres. Når Sony avslørte med brask og bram at det var Singstar ble det helt stille i salen, og journalisten beskrev det som det mest "lame" spillet til PS. Men dette var amerikanere. I Europa (og Japan) er jo Singstar selve motorene til Playstations utbredelse blandt massene. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Singstar og Buzz har nok solgt noen konsoller, men at det er noen motor er jeg ikke så enig i. Sjekk når Singstar kom ut, og sjekk hvor mange konsoller sony hadde solgt til da. Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Tror det heller har noe med at singstar er et spill som fungerer like godt på en ps2 som ps3, og at de heller vil ha noe som utnytter maskinens potensiale bedre. Noe hvor grafikken spiller stor rolle. Lenke til kommentar
LarryDik Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Singstar og Buzz har nok solgt noen konsoller, men at det er noen motor er jeg ikke så enig i. Sjekk når Singstar kom ut, og sjekk hvor mange konsoller sony hadde solgt til da. 7992416[/snapback] Tja, jeg har ikke noe tall å vise til. Bare personlig erfaring, om den gjelder generellt kan jo diskuteres. Men PS2 traff innertier i Europa med Singstar når de siktet mot et segment som generellt blir oversett i spillindustrien: jentene (og veldig fulle menn). Kjenner flere som aldri ville ha tatt i en spillkonsoll hadde det ikke vært for Singstar. Dette var en sterk grunn til at PS2 har blitt kjent blandt massene, og for vanlig folk (ikke sånne som deg og meg som bruker arbeidstiden til å skrive i dette forumet ) så har de bare hørt om en spillkonsoll, og det er Playstation. Mange vet desverre ikke en gang at det er flere alternativer der ute. EDIT: Ok, kom på at det ikke finnes noen andre alternativer til Singstar der ute, men du skjønner hva jeg mener med alternativer . På en annen side så er jeg ikke oppdatert på priser karaokemaskiner der ute, så sånn sett finnes det kanskje alternativer Endret 21. februar 2007 av LarryDik Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Karaoke har jo størst kulturell befestning i Japan. Lenke til kommentar
enator Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Briter står for 25 til 30 prosent av markedet i europa? øhhmmmm.. får ikke det helt til og stemme.. det er en hel del maskiner kun til england med, mindre de regner med irland i samme slengen.. irland har jo ikke akkurat den største kjøpe kraften så.. Lenke til kommentar
virulence Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Briter står for 25 til 30 prosent av markedet i europa?øhhmmmm.. får ikke det helt til og stemme.. det er en hel del maskiner kun til england med, mindre de regner med irland i samme slengen.. irland har jo ikke akkurat den største kjøpe kraften så.. 7992685[/snapback] Skulle ikke PS3 være ennå dyrere i Irland også? Mener jeg leste noe om det. Lenke til kommentar
enator Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) playstation 3 koster 629 euro her i cork ihvertfall.. på virgin og hmv vel og merke.. så 5058 nok.. Endret 21. februar 2007 av enator Lenke til kommentar
ØysteinT Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 det er en hel del maskiner kun til england med, mindre de regner med irland i samme slengen..irland har jo ikke akkurat den største kjøpe kraften så.. 7992685[/snapback] Hvor har du den ideen om at Irland ikke har stor kjøpekraft? Irland har minst like stor kjøpekraft som Storbritannia, hvis ikke mer. Masse teknologiindustri der, som Microsoft, Dell osv. Hvis du ser for deg Irland som en haug med sauebønder som dyrker poteter og neper på si så lever du trolig i feil årtusen.. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Dell fabrikken i Limerick er utruleg flott. Irland er eit industriland med heller god kjøpekraft. Beklagar OT, men måtte berre få det ut. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Tenker februar/mars vil sette fart på salget i usa når VF5 og motorstorm kommer. I hvertfall øke salget en del fra januar. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 VF5 fikk da heller ein ganske elendig start i Japan da det blei lansert, men om publikum er meir åpen for de typen spill i USA vil jo tiden vise. Har iksom hatt intrykket av at Japan er det landet som omfavner fighting spill best. Mulig de heller foretrekker Arcade versjonene av spillene da men Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Ingen tvil at alle konsollene vil forsvinne fra hyllene når PS3 lanseres i Europa. Det har ingen ting med suksess å gjøre...7994114[/snapback] Hvis alle konsollene forsvinner fra hyllene europa over på lanseringen er det hvertfall ikke noen fiasko, så får man heller diskutere hva man legger i begrepet suksess. Hvis Sony selger unna absolutt alt de sender på lanseringen kan jeg ikke helt se hvordan de evt kunne gjort det bedre, hvertfall på kort sikt... Uansett, tatt i betraktning den store andelen pre-ordre, hvordan har dere som ikke har forhåndsbestilt PS3 planlagt å få tak i den på lanseringsdagen? Selv vurderer jeg å ta meg nattlig utflukt til lefdal, eller eventuelt se om platekompaniet kjører midnattssalg på torgallmenningen i Bergen. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Hvorfor jeg la til en kommentar og en link til USA tallene for Januar er fordi der ser vi hvordan det egentlig går med salget. Der har vi tall som viser hvordan konsollen selger.Ingen tvil at alle konsollene vil forsvinne fra hyllene når PS3 lanseres i Europa. Det har ingen ting med suksess å gjøre, selv om jeg er rimelig sikker på at det vil flomme av tråder her om akkurat dette. Ta Wii som selger kjempebra selv med få spill til konsollen etter lanseringhysteriet har lagt seg. Det kaller jeg suksess Nå er jeg fortsatt ikke veldig skremt av at ps3 ikke selger så bra enda, spillene som har kommet i usa frem til nå er fairly crap og er på ingen måte nok til å selge en konsoll til 6000kr. Når derimot disse begynner å komme kan det endre seg. At wii selger kjempebra tror jeg er en kombinasjon av temmelig billig pris (kan i hvertfall virke sånn, før du startet på tilbehøret). Og at den gjør noe annerledes. Jeg tror også faktisk nintendo sin "shortage" har litt å si, ettersom det gir den en ekslusiv vanskelig å få tak greie som gjør at folk får mer lyst på den. En kamerat av meg prøvde min, og det gikk en uke så kjøpte han selv også. Selv om han synes gfx'en sugde og at wii sports og zelda ikke var noe særlig (forstå det den som kan). Jeg kan ikke forklare wii sin suksess, personlig synes jeg det er merkelig, men også gledelig. Jeg vil gjerne se f.eks dragon quest serien på wii og ds. Eller final fantasy for den saks skyld. Og at utviklerne må få opp øynene for maskinen med så mye salg er jo nesten selvsagt. Men hva den selger på nå foruten zelda har jeg vanskelig for å forstå. Selv genialiteter som wii sports blir kjedelig i lengden. Prismessig vil jeg si at selv 360 har mer å tilby enn wii. 360 er også mye billigere enn wii om man ikke går for premium. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Stenges for opprydding. EDIT: Da fortsetter vi. Og jeg tror forresten vi vil få det roligere på forumet fra nå av . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg