Jalle Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Må ein ha ei crossover kabel for å knytta saman 2 svitsjar ? Kva kabel må ein ha frå ein svitsj til ein router ? Lenke til kommentar
l1th1um_ Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 For å kople sammen 2 swithcer må du enten ha en krysser kabel eller en optisk kabel. Jeg vet ikke hva slags kabel du må ha for å kople sammen switch og router, men jeg tror det er en krysser. Lenke til kommentar
bulldog Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Quote: Den 2002-12-06 12:09, skrev Jalle:Må ein ha ei crossover kabel for å knytta saman 2 svitsjar ? Kva kabel må ein ha frå ein svitsj til ein router ? Hvis du skal koble sammen to switcher må du bruke kryssa kabel (hvis den ikke har en uplinkport eller har auto mdi/mdix) Mellom switch og ruter tror jeg du kan bruke vanlig kabel. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Det er flere muligheter. Alle switcher har i tillegg til vanlige porter (som er kryssede porter) en port som heter uplink (som er straight-through/ikke-krysset), evt. så er portene autosense og da kan alle porter fungere som uplink. Vanligvis så koples to switcher sammen ved å bruke en vanlig port (krysset port) på den ene og uplink på den andre. Da må man bruke en vanlig kabel. Alternativt kan man bruke uplink på begge, da må man bruke en krysset kabel. Ang. router og switch, så er jeg ikke helt sikker. Sitter med en kabel som fulgte med router fra NGT, og den er krysset. Krysset kabel mellom router og NIC skulle bety at man kopler router til switch uplink med krysset kabel og til vanlig port på switch med vanlig kabel. EDIT: Endret på info. om router og switch <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: HawP på 2002-12-06 12:24 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: hawp på 2002-12-06 15:03 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå