DementedAlbino Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Trenger kjøling til skjermkort og til cpu. Alt skal inn i kabinettet dere ser på bildet her: http://www.silentpcreview.com/article591-page5.html Så er med andre ord ikke all verden jeg har å gå på. I størrelse kan viften være ca 11 cm lang i begge retninger, samt høyden må ikke bli mer enn 11 cm. Disse målene er da den totale størrelsen jeg har å gå på, inkludert vifter og kjøleribbe. I utgangspunktet skulle det her være vannkjøling, men pga for liten plass til radiator må jeg nå se etter vifter istedet. Viftene må være STILLE, dette er helt klart første prioritet. Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Zalman VF900-Cu på gpu og Zalman CNPS9500LED på cpu. ser at cpuvifta er litt større på det ene målet en det du sier, men du har vel sikkert en ekstra cm å gå på? litt vanskelig å finne cpukjøler som er passe til de målene dine. begge kjølerne er ikke hørbar på lavest hastighet. du får med en slik viftekontroll for å stille hastighet så det trenger du ikke bekymre deg for. begge kjøler også veldig bra, selv på lavest viftehastighet pga kobber. har begge selv vis du lurte ^^ EDIT: Vis du _absolutt_ ikke har en ekstra cm å gå på i høyden så kan du se litt på en slik en Thermaltake Big Typhoon. den er minst like bra som zalmanen når det gjelder kjøling, men så har da ikke jeg testet den selv, så jeg hvet ikke om den bråker. Endret 22. februar 2007 av fredblic Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 I høyden er der totalt 12 cm fra topp til bunn inni kabinettet, så kommer hovedkort og trekker ca 1 cm som gir igjen 11 cm i høyden. I bredden er der en kjøleribbe på mitt Asus kort som står i veien, og gir derfor ca 5.5 cm i hver retning ledig, eller totalt 11 i bredden. Om kjøleribben på viften ikke kommer før ca 3 cm i høyden har jeg nok litt mer å gå på, men ikke mye. Vil tippe en ca 1-2 cm ekstra. Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) I høyden er der totalt 12 cm fra topp til bunn inni kabinettet, så kommer hovedkort og trekker ca 1 cm som gir igjen 11 cm i høyden. I bredden er der en kjøleribbe på mitt Asus kort som står i veien, og gir derfor ca 5.5 cm i hver retning ledig, eller totalt 11 i bredden. Om kjøleribben på viften ikke kommer før ca 3 cm i høyden har jeg nok litt mer å gå på, men ikke mye. Vil tippe en ca 1-2 cm ekstra. 8002817[/snapback] oja så du har 11cm totalt. shit, da er ivertfall big typhoon utelukket. den har en bredde på 12 cm. zalmanen derrimot har en side som er 8,5 cm lang og en side som er 12 cm lang. det fine er at du kan snu og vende på den slik at du kan velge hvilken side som skal stå hvor. så da har den ivertfall ikke breddeproblemer. men så har du jo den J***a høyden. den er ca 12cm høy. funker det? 12,5 for å være nøyaktig. du kan jo kjøpe den og se hvordan det går? EDIT: nei vent nå litt. du ser hvor smal den big typhoon vifta er helt nederst? kansje den klarer å komme over den kjøleribba? jo det tror jeg den skal klare. Endret 22. februar 2007 av fredblic Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå