Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gjør jeg feil i å kreve dette?

Gjest kravstor

Anbefalte innlegg

Gjest kravstor

Hei. Skriver som gjest pga jenta det er snakk om henger litt på forumet. Håper det er geit.

Saken er at jeg og min kjæreste gjorde det slutt for ca 5 uker siden. Vi var vel begge enige men hun var den som var mest bastant.

Men nå de siste dagene har hun sagt at hun angrer og vil ha meg tilbake. Jeg har sagt at dette er greit på en betingelse. At hun slutter å henge sammen med en spesiell kamerat av henne.

Grunnen til at jeg krever dette er mange. Har ikke likt fyren siden hun ble kjent med han. Jeg prøvde faktisk å nekte henne å gå sammen med han mens vi var sammen og fordi jeg likte ikke at hun plutselig fikk en ny guttevenn som hun gikk sammen med alene og jeg nesten ikke fikk treffe utenom hvis han var på vors hos henne og jeg og var der. Men etter at hun bedyrte at hun aldri kunne tenk på han som noe annet enn en venn trakk jeg kravet for å ikke virke som en sjalu tulling.

grunnen til at jeg krever det nå er det at hun har innrømt å ha flørta endel med han i denne perioden vi har vært slutt. Det har ikke skjedd noen kyssing eller noe men endel flørting på byen.

Hun nekter å kutte kontakten med han men prøver alikevel iherdig å få meg tilbake. Så spørsmålet er.. Er jeg urimelig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker situasjonen er noe sånt som. Ho likte denne kameraten hennes og tenkte kanskje det var noe imellom dem, så fant ho ut at han var en ullsokk og nå vil hun ha deg tilbake igjen. For hun var ikke klar over for en fantastisk person du var før hun mistet deg.

Så ikke tenk på denne kameraten hennes. Han kommer nok bare til å forsette å være en kamerat. Det er jo deg ho vil ha.

Lenke til kommentar

Ville ikke lagt for mye i det. Sjalusi er ikke noe bra å bygge forhold på. Jeg selv har nesten bare guttevenner, så den som vil tilbringe tid sammen med meg som kjæreste må tåle litt guttevenner, men jeg vet jo så klart at det finnes grenser, sånn som at det skulle MYE til før jeg hadde sovet over på sofaen og sånn hvis jeg hadde type, hadde ikke hatt filmkveld uten å spørre om typen ville være med. Du må enkelt og greit la henne styre seilskuten litt selv, ha guttevenner. Men være egasjert i tingen hun gjør, snakk med vennene hennes og bli kjent med dem. Ikke l sjalusi ødelegge for deg hvis hun vil ha deg tilbake.

Lenke til kommentar

Som Qbab sier:

Hun har nok "testet" denne personen, om det kunne bli noe mer enn flørt.. Men det kunne det jo ikke siden hu nå er kommet tilbake til deg.

Er han en venn av henne så syns jeg ikke du har noe med det å gjøre.

Og noe mer enn venn blir han nok ikke heller siden hu nå vil ha deg tilbake.

Lenke til kommentar

Hun har mange andre guttevenner jeg ikke har noen problemer med. For dem ble hun kjent med før vi ble sammen.

Men han her ble hun kjent med mens vi var sammen... Og hun vil IKKE at jeg skal være med dem om dem skal ha filmkveld eller noe. Som sagt eneste gang jeg har møtt han er når vi har vært på vors hos henne.

Og jeg VET at han er så jævlig etter henne. Det er sånn man merker.

Jeg er seff sjalu. Men det har aldri vært noe problem før.

Så altså jeg kommer ikke til å lire på dette kravet. Men ville bare vite hva dere syntes.

Hunsier det aldri kommer til å skje noe mellom dem. Men hva så? jeg vil ikke at hun skal sitte alene en kveld med han og se film etter at dem har flørta osv. Syns det er så respektløst...

Mvh trådstarter

Lenke til kommentar

Og til Qbab. Trur du tar feil. Hun har aldri ville blitt sammen med han eller noe slikt. Men poenget er at hun sa til meg at hun aldri kunne se på han som noe annet enn en venn.. Hvorfor flørta dem på byen da?

Lenke til kommentar

Til Fox: Takker for støtten:)

Vel hun er faktisk sånn med nesten alle vennene sine... Om hun henger med venniner vil hun ikke ha meg med fordi dem diskuterer "jenteting" osv osv Og når hun henger med guttevennene sine sier hun at hun helst vil være alene med dem siden det er så skjeldent hun ser dem..

Har egentlig ikke tenkt så mye over dette men det er ganske feil?

Jeg spør nesten alltid henne om hun skal være med når jeg skal henge med kompiser eller venninner

Lenke til kommentar

Hmmm.. Nå er det jo du som "holder spakene" her da..

Det er klart det er litt rart når det virker som om hun ikke vil at du skal bli kjent med han.. At hun vil være alene med han osv. Da kan jeg forstå at du ser på dette med litt skeptiske øyne.

Om dere blir sammen igjen så ville jeg ha snakket med han og si at det ikke er aktuelt å høre at han har prøvd seg på hu igjen.

Jeg hadde rett og slett blitt forbanna av å høre/se at han prøver seg på min dame. Rimelig respektløst.

Lenke til kommentar

Holder med Trådstarter :)

Syns ikke en jente skal henge alene med guttevenner når hun har type..

Gutten hadde nok ikke fått lov å være med en jentevenn alene heller..

Tror alle gutter her inne hadde blitt sjalu om kjæresten droppa deg for kvelden og heller var hos en kamerat og så en romantisk film alene med han ? :p (Bare et eksempel)

Lenke til kommentar
Vegard: Men en venn av motsatt kjønn kan være litt mer venn enn hva en venn av samme kjønn kan være :)

Greit nok alt det med å stole på kjæresten, men hva med vennen hennes? :p

7996498[/snapback]

Det kan det være, men det kan også være rent vennskap? Tolerer at jenta har venner.

Lenke til kommentar

Det at jenta her guttevenner er i seg selv en helt grei ting, og det er vel bare noe du må klare å leve med. og det skulle også gå knirkefritt hvis du klarer å stole på jenta. Men hvis det er som du sier at de driver å flørter med hverandre syns jeg virkelig ikke at du er for kravstor. Når hun er sammen med deg burde hun være fornøyd med det, å ikke "tulle" rundt med andre gutter.

Snakk med henne om det, si at du har problemer med å stole på henne når hun driver å flørter rundt med andre gutter. hvis hun ikke er villig til å gjøre noe med det er hun ikke noe å samle på.

Lenke til kommentar
Jeg mener det kravet er urimelig, ja. En venn kan da være en venn uavhengig av kjønn.

7996459[/snapback]

Du er en dårlig venn om du flørter aktivt med personen når du vet at hun er i et forhold. Men hadde jeg vært deg hadde jeg spurt jenta hvorfor du ble "utestengt" fra samvær med dem når enkelte andre er tilstede. Det virker jo nesten som om hun prøver å skjule noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...