Diff Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Fikk influensa på mandag og med den har det fulgt med mye djevelskap (kraftig feber, hurtig puls, vondt i brystet m.m.) Nå har det seg slik at det er halsen som er det største problemet. Jeg har vondt i området fra svelget til tannkjøttet. Dette er det jeg har prøvd: - Repsils - Varm kakao - Gløgg Ingen av disse har hjulpet noe. Nå har det seg slik at jeg er alene hjemme og at det har kommet nesten en meter nysnø utenfor huset. Derfor kan jeg ikke kjøpe noe nytt. Er det noen som har et tips eller to så del dem med meg Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Fikk influensa på mandag og med den har det fulgt med mye djevelskap (kraftig feber, hurtig puls, vondt i brystet m.m.) Nå har det seg slik at det er halsen som er det største problemet. Jeg har vondt i området fra svelget til tannkjøttet. Dette er det jeg har prøvd: - Repsils - Varm kakao - Gløgg Ingen av disse har hjulpet noe. Nå har det seg slik at jeg er alene hjemme og at det har kommet nesten en meter nysnø utenfor huset. Derfor kan jeg ikke kjøpe noe nytt. Er det noen som har et tips eller to så del dem med meg 7991422[/snapback] Kjerringråd: Tygg hvitløk. Da mener jeg: Ta en "båt" av hvitløken og tygg den ferskt... Lenke til kommentar
Charlotte_Susanne Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Ta solhatt, vet at det smakker helt j***** men det pleier å hjelpe på meg. Ellers så er varm melk med honning ganske digg å gjør halsen mye bedre. God bedring Lenke til kommentar
PerB Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Mannfolkråd: Cognac - noe av det beste som ikke hjelper.... Lenke til kommentar
Whoopy Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Mannfolkråd: Cognac - noe av det beste som ikke hjelper.... 7991583[/snapback] Det er bra at du kommer med seriøse forslag her Dessverre har jeg ikke noe annet forslag enn å bare vente eller å prøve det de andre mer seriøse her har sagt Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Dette hjelper: Orginal Fisherman Friends... Lenke til kommentar
win32 Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 som Vaio allerede har sagt, knask hvitløk, det hjelper, 2-3 fedd med hvitløk. høres rart ut, men hjlper. Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 strepsils.. funker i 100% av tilfellene når jeg har vondt i halsen. synd at man må utenlands for å få kjøpt Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Ta litt sukker og varm det opp i en kjele, så tilsetter du vann, og lar det koke. Blir en slags te av sukker. Smaker ikke sånn altforgodt, men hjelper utrolig bra! Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 strepsils.. funker i 100% av tilfellene når jeg har vondt i halsen. synd at man må utenlands for å få kjøpt 7998272[/snapback] Strepsils er det beste ja, men det inneholder små mengder antibiotika, så de burde spises med omhu Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 strepsils.. funker i 100% av tilfellene når jeg har vondt i halsen. synd at man må utenlands for å få kjøpt 7998272[/snapback] Strepsils er det beste ja, men det inneholder små mengder antibiotika, så de burde spises med omhu 8045995[/snapback] Jeg syns pakningen til Strepsils, og Repsils er helt like jeg (etter googlesøk) Er det ikke det samme, bare i "utenlandskversjonen" ? Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 http://www.kjerringrad.com/saar-hals-68.html Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Jeg syns pakningen til Strepsils, og Repsils er helt like jeg (etter googlesøk) Er det ikke det samme, bare i "utenlandskversjonen" ? 8047642[/snapback] De er helt like, men Strepsils har antibiotika i tillegg. Derfor selges det ikke reseptfritt i Norge. Endret 28. februar 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Jeg syns pakningen til Strepsils, og Repsils er helt like jeg (etter googlesøk) Er det ikke det samme, bare i "utenlandskversjonen" ? 8047642[/snapback] De er helt like, men Strepsils har antibiotika i tillegg. Derfor selges det ikke reseptfritt i Norge. 8047756[/snapback] Aah, takker Skal nok prøve å få med meg noen slike neste gang jeg er utenlands Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Strepsils har antibiotika Tror de fleste har misforstått konseptet eller betydningen på kjerringråd... Endret 28. februar 2007 av Vaio Lenke til kommentar
Lord-of-the-End-Times Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Skal jeg si dere min hemmelighet? Uansett hva folk tror eller sier så er det som hjelper aller best mot sår hals pepper! Så fort man kjenner at man har antydning til sår hals så svelger man ned 10 hele pepperbønner sammen med vann. Jeg kan garantere at det er ingenting som hjelper mer. Og jeg har prøvd det meste Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 jeg gurglet nettopp en liten munnfull whisky, det gjør godt for vond hals Lenke til kommentar
levolac Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Press saften fra en haug med ferske appelsiner og litt sitroner og ha den i en stor kjele. Varm opp saften ved svak (!) varme, slik at den blir akkurat så varm at den er på nippet til å koke. Koke må den for all del ikke gjøre. Hell i deg så mye du orker av dette, det gjør underverker for meg i alle fall. Dessuten kan du også lage denne drikken som et middel for å unngå å bli ordentlig syk dersom du merker at halsen begynner å klø litt. Selvsagt har jeg ikke noen vitenskapelige bevis som grunnlag for denne påstanden, men det er jo hele poenget med kjerringråd, er det ikke? Sitrusfrukter inneholder C-vitaminer, som jeg mener å ha hørt skal være ganske OK for kroppen sin del. Lenke til kommentar
metaman Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) http://www.kjerringrad.com/saar-hals-68.html 8047685[/snapback] Hehe, knall side, finner mye rart her Endret 2. mars 2007 av metaman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå