Veslejenta Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Jeg har fått en forespørsel på jobben om det er mulig å få lagt inn metadataen om når bildet er tatt som synlig på bildet uten å gjøre det manuelt på elektroniske kopier. Brukeren har allerede denne funksjonen i programmet som følger med kameraet, men da dette programmet krever administratorrettigheter for å kjøre så er det ikke godkjent her hvor jeg jobber. Alle brukerne er "priveligerte brukere" og har ikke lokal admin. Grunnen til at de trenger å få på dato og eventuelt klokkeslett er dokumentasjonshensyn. Jeg vet det er mulig å få lagt inn dato på papirutskriften av bildet i Photoshop Elements, men det er ønskelig at dato for når bildet ble tatt skal kunne vises på bildet i elektronisk lagrede kopier. Av programvare for bilderedigering bruker vi Photoshop Elements, Photoshop CS2 og Fotostation. Finnes det en slik mulighet i et av disse programmene? Jeg har lett litt på nettet og ser at det finnes mange scripts og lignende som kan gjøre dette, men jeg jobber et sted med flere tusen ansatte og endringsrådet (CAB) vil med stor sannsynlig ikke godkjenne et slikt script. Hvis det derimot finnes en Adobe Plug-in som kan gjøre dette, så hadde jeg blitt glad! Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 sikker på at kamera ikke har mulighet til å legge dato og klokkeslett på bildene når de blir tatt? Lenke til kommentar
Veslejenta Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 sikker på at kamera ikke har mulighet til å legge dato og klokkeslett på bildene når de blir tatt? 7991859[/snapback] Det er jeg ikke helt sikker på. Men de vil gjerne at "originalen" skal være uten datostempel, men at det skal være mulig å legge til senere. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Dette lurer jeg også på. Jeg har et canon 30D. I forbindelse med et skoleprosjekt skal jeg ta seriebilder. Da skulle det stått 0sek, 0,250 sek, 0,75 sek osv. på bildene. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Det enkleste er å bruke spesialprogram for å merke bildene med "vannmerke". Teksten kan du selv velge eller hente fra EXIF dataene: http://www.photowatermark.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå