Rex_Rodney Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Har bestilt meg ny vifte nå , og aldri montert noe vifte før, hørt no om no kjølepasta, hvor skal dette? og det gamle må fjernes? hvor sitter det? Endret 25. mai 2007 av Rex_Rodney Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Om du har en nyere prosessor med metallbeskyttelse over kjernen (metall som dekker hele oversiden av prosessoren) så finner du rester etter termisk tape/annen kjølepasta mellom kjøleribba og prosessoren. Rens rent med teknisk sprit på begge to(qtips og neglelakkfjerner funker om man har det, men inneholder litt oljer og sånt, men det gikk fint til meg). Deretter påfører du et MEGET tynt lag, her snakker vi 1mm tynt lag, om ikke mindre. Ta en liten dæsj med pasta midt på cpu og spre det utover med kanten på et kredittkort eller lignende. Det skal IKKE være mye. Så lite du bare får til, men samtidig at det dekker kjerna på prosessoren (dvs metalloverflaten, også kjent som heatspreader). Dette er for å skape bedre kontakt mellom flatene, da det aldri blir helt tett metall mot metall. Deretter monter du vifta og du er ferdig. Lykke til. Endret 21. februar 2007 av SvennAndre Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Oki takker... vet ikke om jeg har nyere, ikke så veldig peil Vet ikke om du ser noe av det bilde her jeg, eller vifta er bare i veien (er den gamle vifta) Endret 21. februar 2007 av Rex_Rodney Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Er en Intel pentium 4 550 3400 mhz (17x20) Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Okei, da har du en sånn nyere med heatspreader (metall som dekker oversiden) som jeg omtalte ovenfor. Da er det bare å kjøre på sånn som jeg skrev. Har du noen spørsmål så bare ta kontakt. MSN finner du på min brukerprofil om du vil ha den. Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Kjempefint, takk for hjelpen... sier ifra hvis jeg får noen problemer ... Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Da fikk jeg kjølern i dag, om det er kjølepasta er et godt spørsmål, er rimelig fersk på omerådet ... Er det det? Endret 23. februar 2007 av Rex_Rodney Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Ikke godt å si fra bildene. Den kan være det eller det kan være vanlig plastikk som er lagt over for å forhindre oppskraping på kobberet. jeg snakker om den hvite firkanten på kobberet, nederst. Prøv å pirk litt i kanten, om det er ei guffe så er det pasta. Om du får løfta av hele greia sammenhengende, så skal det bort. Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Ikke godt å si fra bildene. Den kan være det eller det kan være vanlig plastikk som er lagt over for å forhindre oppskraping på kobberet. jeg snakker om den hvite firkanten på kobberet, nederst. Prøv å pirk litt i kanten, om det er ei guffe så er det pasta. Om du får løfta av hele greia sammenhengende, så skal det bort. 8007430[/snapback] Jepp var det, men nå får jeg ikke av de klipsene som sitter på den gamle og får ikke løs den, har prøvd og vri og løfte dem opp , men sitter som støpt... Noen tips?? Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) du må nok ta ut hovedkortet får å få av den gamle kjøleren. Endret 23. februar 2007 av fredblic Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Ja det er Kjølepasta. Du må nok ut med HK som sagt tidligere her. Lenke til kommentar
Drakan Wolf Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Skal du fjerne gammel kjølepasta ville jeg ha anbefalt et tøystykke som ikke loer og blå isopropanol. For den inneholder ikke fett i det hele tatt... Og bomulls pinner til å fjerne rundt selve dioden.. Husk å ha IsoPropanol på den da... Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Takker for svar... Hovedkortet ja, det er den som kjølern sitter i? mye jobb? Edit : En på et medion forum mente hovedkortet ikke behøvde og fjernes Endret 23. februar 2007 av Rex_Rodney Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Takker for svar... Hovedkortet ja, det er den som kjølern sitter i? mye jobb? Edit : En på et medion forum mente hovedkortet ikke behøvde og fjernes 8007743[/snapback] les bruksanvisninga for kjøleren. Vill nok stå noe der ja. Selv trengte jeg IKKE fjerne HK mitt for å montere en arctic cooling pro cpu vifte. Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Takker for svar... Hovedkortet ja, det er den som kjølern sitter i? mye jobb? Edit : En på et medion forum mente hovedkortet ikke behøvde og fjernes 8007743[/snapback] les bruksanvisninga for kjøleren. Vill nok stå noe der ja. Selv trengte jeg IKKE fjerne HK mitt for å montere en arctic cooling pro cpu vifte. 8008134[/snapback] Fikk den ut nå uten og ta av hovedkortet, kan jeg vaske der med rødsprit? Kun den ringet rundt jeg skal vaske ren? Endret 23. februar 2007 av Rex_Rodney Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Ah du er en mester til å ta klare og fiiine bilder Men ja, det ser sånn ut. Ta den ut først, og rengjør den fri for gammel kjølepasta. Så har du på ny som jeg forklarte på toppen og setter på den nye. Det er ikke vanskelig, bare man får prøvd litt. Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Ah du er en mester til å ta klare og fiiine bilder Men ja, det ser sånn ut. Ta den ut først, og rengjør den fri for gammel kjølepasta. Så har du på ny som jeg forklarte på toppen og setter på den nye. Det er ikke vanskelig, bare man får prøvd litt. 8008361[/snapback] Hehe.. ahh så jeg skal ta ut den der ja.. ? Forresten, passer kjølern bare en vei? vifta skal sitte samme vei som den andre gjorde vel? Edit vifta får ikke blitt samme vei.. Endret 23. februar 2007 av Rex_Rodney Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Hvem av veiene skal vifta sitte? det blir mot en av pilene vifta er vendt.... Endret 23. februar 2007 av Rex_Rodney Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Det er den gamle vifta som sitter i på bildet. Edit igjen Da var den på plass Endret 24. februar 2007 av Rex_Rodney Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Det er den gamle vifta som sitter i på bildet. Edit igjen Da var den på plass 8008577[/snapback] bilde av det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå