Gå til innhold

Arctic freezer 7. (EDIT) Skjermkortvift siste side

Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du har en nyere prosessor med metallbeskyttelse over kjernen (metall som dekker hele oversiden av prosessoren) så finner du rester etter termisk tape/annen kjølepasta mellom kjøleribba og prosessoren.

Rens rent med teknisk sprit på begge to(qtips og neglelakkfjerner funker om man har det, men inneholder litt oljer og sånt, men det gikk fint til meg).

Deretter påfører du et MEGET tynt lag, her snakker vi 1mm tynt lag, om ikke mindre. Ta en liten dæsj med pasta midt på cpu og spre det utover med kanten på et kredittkort eller lignende. Det skal IKKE være mye. Så lite du bare får til, men samtidig at det dekker kjerna på prosessoren (dvs metalloverflaten, også kjent som heatspreader).

Dette er for å skape bedre kontakt mellom flatene, da det aldri blir helt tett metall mot metall.

Deretter monter du vifta og du er ferdig.

Lykke til.

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Ikke godt å si fra bildene.

Den kan være det eller det kan være vanlig plastikk som er lagt over for å forhindre oppskraping på kobberet.

jeg snakker om den hvite firkanten på kobberet, nederst.

Prøv å pirk litt i kanten, om det er ei guffe så er det pasta. Om du får løfta av hele greia sammenhengende, så skal det bort.

Lenke til kommentar
Ikke godt å si fra bildene.

Den kan være det eller det kan være vanlig plastikk som er lagt over for å forhindre oppskraping på kobberet.

jeg snakker om den hvite firkanten på kobberet, nederst.

Prøv å pirk litt i kanten, om det er ei guffe så er det pasta. Om du får løfta av hele greia sammenhengende, så skal det bort.

8007430[/snapback]

Jepp var det, men nå får jeg ikke av de klipsene som sitter på den gamle og får ikke løs den, har prøvd og vri og løfte dem opp , men sitter som støpt... Noen tips??

Lenke til kommentar
Takker for svar...  Hovedkortet ja,  det er den som kjølern sitter i?  mye jobb?

Edit : En på et medion forum mente hovedkortet ikke behøvde og fjernes

8007743[/snapback]

les bruksanvisninga for kjøleren. Vill nok stå noe der ja.

Selv trengte jeg IKKE fjerne HK mitt for å montere en arctic cooling pro cpu vifte. :)

Lenke til kommentar
Takker for svar...  Hovedkortet ja,   det er den som kjølern sitter i?  mye jobb?

Edit : En på et medion forum mente hovedkortet ikke behøvde og fjernes

8007743[/snapback]

les bruksanvisninga for kjøleren. Vill nok stå noe der ja.

Selv trengte jeg IKKE fjerne HK mitt for å montere en arctic cooling pro cpu vifte. :)

8008134[/snapback]

Fikk den ut nå uten og ta av hovedkortet, kan jeg vaske der med rødsprit?

Kun den ringet rundt jeg skal vaske ren?

post-78854-1172244371_thumb.jpg

Endret av Rex_Rodney
Lenke til kommentar
Ah du er en mester til å ta klare og fiiine bilder :)

Men ja, det ser sånn ut. Ta den ut først, og rengjør den fri for gammel kjølepasta.

Så har du på ny som jeg forklarte på toppen og setter på den nye.

Det er ikke vanskelig, bare man får prøvd litt.

8008361[/snapback]

Hehe.. ahh så jeg skal ta ut den der ja.. ? Forresten, passer kjølern bare en vei? vifta skal sitte samme vei som den andre gjorde vel?

Edit vifta får ikke blitt samme vei..

Endret av Rex_Rodney
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...