Gå til innhold

filserver for hjemmenettverk

Didrik_AK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er veldig fornøyd, pc har aldri hengt seg eller slått seg av, med mindre eg sjølv har gjort det :). Så vil seia windows funker heilt perfekt som streame OS. Berre slå av automatiske oppdateringar ;)

8010617[/snapback]

Trenger ikke slå den av da :p funker å bare skru av "Automatisk omstart etter oppdateringer" ;)

Hvor ofte rebooter du den ? for at den ikke skal bli treig liksom...

Lenke til kommentar

Vel, har ikkje hatt akkutt behov for reboot endo, berre etter nokon essensielle installeringar av programvare, som f.eks: speedfan, netlimiter, radmin server osv. (Sistnemnde STERKT anbefalt). Akkurat no har den stått på 25 timar, noko som er lite, men veit den vil klare mykje lengre utan ytelsestap :)

Lenke til kommentar

Er ein forbedra "Remote Desktop". Som er mykje bedre enn Windows sin innebygde imo. Du installerer server softwaren på den maskina du skal fjernstyre og "viewer" softwaren på den maskina du skal fjernstyre med. Programmet finner du her. Og mer informasjon finn du her. :) Viewer programvaren er gratis heile tida, men serveren opperer med ein trial på 30-dagar. Programmet anbefales på det varmaste! :)

Lenke til kommentar

Brukte VNC og radmin mye før, men etter hvert ble jeg drit lei lagg. Nå bruker jeg bare windows sin remote desktop og jeg må si at jeg synes at i det hele fungerer det mye bedre for mine behov. Eneste er at du logger deg inn som en bruker da så det blir ikke samme måten med real time desktop.

Lenke til kommentar

Som jeg har nevnt i flere andre tråder bruker jeg selv Remote Desktop kombinert med Winsshd. Dette gjør at jeg får kryptert min remote desktop applikasjon over internett ved hjelp av ssh. Det store fordelen med det er at det er svært vanskelig,om ikke umulig, for andre å se hva du holder på med. Den andre fordelen er at du kjører ssh over port 22, en port som er åpen for trafikk i dei aller fleste nettverk. Tenker da spesiellt på skole og jobb :thumbup:

Winsshd kan også funkere som en SFTP server.

Lenke til kommentar

Beste løsningen når det gjelder hjemmenettverk??

Tja, det kommer jo ann på hva du tenker på. Du må nok beskrive det litt nærmere hvilke funksjoner du vil ha, og ikke minst hva du skal bruke det til.

Er det fildeling i nettverk, fjernstyring av maskiner i nettverket eller over internett.

Som du sikkert skjønner så er det ganske mangen muligheter. :thumbup:

Lenke til kommentar
Beste løsningen når det gjelder hjemmenettverk??

Tja, det kommer jo ann på hva du tenker på. Du må nok beskrive det litt nærmere hvilke funksjoner du vil ha, og ikke minst hva du skal bruke det til.

Er det fildeling i nettverk, fjernstyring av maskiner i nettverket eller over internett.

Som du sikkert skjønner så er det ganske mangen muligheter.  :thumbup:

8020689[/snapback]

Hvis jeg vil ha alt, en multiløsning av overnevnte...? :)

Lenke til kommentar

Haha, vist du ikke kan spesifiser litt bedre enn det så er det ikke lett å hjelpe deg :hmm:

Hvilket OS kjører du i dag, hvor mangen maskiner har du? Har du server som skal fjernstyres? Som du sikkert begynner å forstå så må du nok spesifisere vertfall ett minimum av informasjon om hvordan du vil ha ditt nettverk.

Lenke til kommentar

Ser man det ja. Det var jo litt av ett nettverk du hadde. :thumbup:

Er det fjernstyring over internett du er på jakt etter??

I ditt tilfelle ville jeg satt opp Winsshd på den maskinen du bruker som server.

Når du har satt opp Winsshd kan du koble deg til den over internett og styre den ved hjelp av Remote Desktop. Når du så har logget deg inn på serveren din kan du fra den bruke remote desktop til å styr alle maskinene i ditt nettverk med RDP.

Du har da kun port 22, eller en annen valgfri port, åpen inn mot ditt nettverk.

Som jeg har beskrevet før bruker Winsshd ssh2 til å kryptere din forbindelse gjennom internett og hjem til serveren. Så sant du har satt opp Winsshd korrekt har du en ganske sikkert system. Husk å velge et godt passord for innlogging til Winsshd.

Winsshd finner du på Bitvise.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...