Gå til innhold

QLN 603 mkII + Pioneer VSX 1015 // Surroundproblem

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg et par QLN 603 mkII. Fra før har jeg en Pioneer VSX 1015 receiver og et par PSB T45.

Burde jeg selge det ene paret, eller beholde alle fire høyttalerene? I så fall, hvilke høyttalerpar skal være foran og hvilke skal bak?

Hvordan fungerer Pioneer VSX 1015 og QLN 603 mkII sammen?

På forhånd, takk :)

Endret av eskim0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at de skal være i hus i løpet av neste uke. Så får de blir litt innspilling og testing, får se om jeg får skrevet en liten sammenligning. I og med at jeg ikke er noen lyd-ekspert + at dvdspilleren må brukes som CD-spiller, så får sammenligningen taes med en klype salt hvis jeg først skal skrive noe.

Jeg må antageligvis handle meg noen lydkabler til høyttalerene. Kablene jeg bruker på PSBen er kabler fra Xindak.

Noen forslag til gode og rimlige kabler?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da er høyttalerene i hus.

QLN som fronthøyttaler, og PSB'ene plugget jeg inn i surroundkanalene, da jeg ikke fikk noe som helst lyd da jeg koblet dem i bakhøyttalerkanalene? Prøvde autokalibrering, men 'error' dukket opp på displayet i receiveren.

Autokalibrering og lyd fikk jeg derimot da jeg koblet dem i surroundkanalene.

Qln låter fint på anlegget, men PSB'ene får jeg ikke til å høres bra ut. Får bare fin lyd når jeg setter "modusen" på stereo, og da spiller kun QLN. Alle andre "moduser" lyder faktisk litt dårlig?

Har noen en forklaring?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...