galaxee Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Oppdatert nederst! Har 2 disker i raid-0 og i det siste har pcen vært litt mongo... lagt inn windows 3 ganger 3 siste dagene...ender med at pcen låser seg og får blåskjerm... Kjørt chkdsk og første gang brukte den 3 timer og fant mye feil... andre gangen brukte den bare 10min og får av og til noen slike meldinger opp: Er det ene disken som begynner å kødde? finnes det noe verktøy som ser etter feil utenom windows sin chkdsk når dei står i raid-0? Edit: i disk-kontroll sletta den først masse skadet filer, og så etterpå gjennopprettet dei igjen.. når den er ferdig står det: 0 kb Skadet sektor.. kvifor blir filene korupt da? Alt funker som det skal nå (så lenge det varer) Edit2: Prøvde å kjøre "Seatools" Men "seagates support tools application har et problem og må lukkes. vi beklager det drittprogrammet" edit4 Min feil... SeaTools Enterprise Edition virka ikke på ATA or SATA må nok bruke dos versjon Endret 22. februar 2007 av galaxee Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) takk..skal prøve det når pcen er oppe igjen....det skjedde selvsagt igjen! tror eg får kjøpe med en 100pakke dvd-r plater før alt går til helv... i seatool står det at disken er "smart has been tripped" søkte på google..men finner ikke ut så mye kva "tripped" betyr EDIT: Nå står dei uten raid på Endret 22. februar 2007 av galaxee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå