Gå til innhold

Min Skumleste Spillopplevelse !


Anbefalte innlegg

Spillte igjennom call of cthulhu for rundt 2 uker siden på pc. Tror aldri jeg har spillt et spill som var mer nervepirrende en dette altså. Jeg pleier ikke bli så fort skremt og synes jeg tåler en del (har spillt igjennom doom 3 og doom 3 expansion pack,fear og fear expansion pack og condemned uten særlig problemer).

Dette spillet hadde en herlig skummel stemning hele veien gjennom.

Men det var spesielt 2 brett som som tok kaken. Det ene er flukten fra hotellet ganske tidlig i spillet. Jeg måtte låse igjen mange dører og flytte på skap mens de monsterfolka prøvde å sparke opp døren. Fyren som du spiller er jo så treg i tillegg så når jeg skubbet på de skapene og hørte at de nesten var inne måtte jeg bare trykke på pause for å ta 10 min pause fra spillingen.

Det var jo flere ganger at de kom inn og løp mot meg og det gjør jo ikke saken bedre.

Det andre var etter den bossen med alle de armene på marsh refinery (tror jeg det het) det ganske likt flukten fra hotellet bare at det var den greien med som kom etter meg og jeg måtte løpe (gå fort :p ) og låse dører og ta en ny pause fra spillingen..

Første gang var jeg heller ikke forberedt på at den kom så når jeg gikk inn den første døren hørte jeg plutselig en skummel melodi og et eller annet bak meg så jeg snudde meg og så rett inn i trynet på den tingen. Holdt på å falle av stolen.

Men det er et utrolig bra spill da. Faktisk et av de beste jeg har spillt på lenge!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du ønsker å bli virkelig skremt, bør du sjekke ut spill som System Shock 2 eller Clive Barker´s Undying. F.E.A.R. er et meget bra spill, men blir aldrig mer enn småskummelt etter min mening.

 

Nja, ikke helt overbevist. Kunne sikkert skremt meg når det var nytt, men er ikke så gammel vettu. Får se om BioShock skremmer meg ;)

Men er ikke denne spillserien et skytespill med skumle episoder? F.E.A.R. er mer et skummelt spill med skyteepisoder. Tror jeg...

Men Bio ser forsåvidt ut til å bli et fps/rpg - med skummel atmosfære. Vet ikke helt...

Lenke til kommentar
Hvis du ønsker å bli virkelig skremt, bør du sjekke ut spill som System Shock 2 eller Clive Barker´s Undying. F.E.A.R. er et meget bra spill, men blir aldrig mer enn småskummelt etter min mening.

 

Nja, ikke helt overbevist. Kunne sikkert skremt meg når det var nytt, men er ikke så gammel vettu. Får se om BioShock skremmer meg ;)

Men er ikke denne spillserien et skytespill med skumle episoder? F.E.A.R. er mer et skummelt spill med skyteepisoder. Tror jeg...

Men Bio ser forsåvidt ut til å bli et fps/rpg - med skummel atmosfære. Vet ikke helt...

8014928[/snapback]

 

Skjønnte ikke helt det med skytespill og skumle episoder...men, System Shock 2 er et rollespill i førsteperson. Rollespilldelen gjør at du kan spille spillet på flere måter. Du kan fullføre spillet både som "skyteglad" og som computerhacker. Er uansett genuint skremmende, med mye "psykisk terror". Bladet PcGamer sa det ganske treffende i sin tid; "...switch off the light to prove how hard you are...". Ble vel nylig også kåret til det nest mest skremmende spillet noensinne (bak Silent Hill 2)

Morsomt at du nevner BioShock. Er faktisk en slags oppfølger til System Shock-serien. Er det samme teamet som står bak. Utviklerene har fremdeles tilgode å utgi en dårlig tittel. Lover godt for det kommende BioShock.

 

BioShock

Lenke til kommentar

Hehe, det jeg sa var bare care, så no worry :p

Får gi tapt, SystemShock er vel skumlere (og Silent Hill 2 tydeligvis) enn F.E.A.R.,+ en haug andre :ermm:

Men jeg respekterer spillet høyt likevel, som et skummelt, vellagd og IKKE overdrevent fps/horror.

Skal prøve ut Bio-demoen på 360 når den kommer ut, har fra før sett alle trailerne og infovideoene. En rimelig ekkel scene er jo når borret går gjennom både hånd og mage på den stakkarslige fyren :!:

Lenke til kommentar

Ravenholm var et fint brett i HL2. Det var på mange måter perfekt. Det var vel egentlig hva en gjorde det til selv. Jeg ble ikke skikkelig skremt av brettet, men jeg kaldsvetta kanskje litt gjennom det. Særlig på det punktet hvor en må vente på noe, og det kommer bare flere og flere zombier. Da gjelder det å være kreativ å bruke det en finner.

 

Er egentlig ikke noe stor fan av spill som kun går inn for å skremme en. Kan ikke si jeg likte meg mens jeg spilte FEAR. Etter noen brett ble det jo litt forutsigbart, men jeg liker ikke tanken på at rundt neste hjørne, så skjer det noe helt jævlig som du skal bli skremt livskiten av.

 

Vampires: Bloodlines hadde jo et fint brett med masse skummelt. Problemet med det spiller var jo at resten av spillet var ganske dårlig.

Lenke til kommentar
Hehe, det jeg sa var bare care, så no worry :p

Får gi tapt, SystemShock er vel skumlere (og Silent Hill 2 tydeligvis) enn F.E.A.R.,+ en haug andre :ermm:

Men jeg respekterer spillet høyt likevel, som et skummelt, vellagd og IKKE overdrevent fps/horror.

Skal prøve ut Bio-demoen på 360 når den kommer ut, har fra før sett alle trailerne og infovideoene. En rimelig ekkel scene er jo når borret går gjennom både hånd og mage på den stakkarslige fyren :!:

8019330[/snapback]

 

Joda, har full respekt for spillet jeg også. Et av de bedre FPS som er utgitt de siste årene.

Har sett infovideone og trailerne på BioShock jeg også. Ganske ekkel den scenen der. Tror dette blir en skikkelig "højdare". Ble vel også belønnet med "Best game" på E3 messa av IGN, Gamespy og Gamespot.

Gleder meg til å oppleve den "syke" undervannsverdenen Rapture, i Juni. Håper bare min 3 år gamle pc orker å spille det.

Lenke til kommentar
når jeg var liten så spilte jeg et av resident evil spilla...

trodde det skulle komme zombier ut av et skap på rommet mitt... klarte ikke å sove  :cry:

men det var før i tiden da :p

7997143[/snapback]

Ja, det kan jeg huske også, jeg husket aldri hvordan jeg skøyt de første minuttene, så måtte løpe... Spiller aldri Outbreak alene lenger :O forferdelige baner, og speller heller online på RE:OB-file 2!

Lenke til kommentar

For meg blir det Silent Hill 2 og System Shock 2.

 

System Shock 2 er forøverig et helt genialt spill.

Er vel et av spilla jeg har hatt mindre eller lite forventninger til, som virkelig har innfridd en skikkelig spilleopplevelse.

Selv om det er noen år gammelt nå vil jeg faktisk enda anbefalle det til alle som ikke har prøvd det. :)

Lenke til kommentar

////Min skumleste spillopplevelse må være når jeg kom til ravenholm og de raske zombiene+ headcrabsa hopper på meg. Og når det dukket opp litt av hvert i den minegangen./////

 

 

 

ååå faen ja jeg husker minegangen(love) og ut av ravenholm.... minegangen var egentlig bare fett fordi du ser liksom utgangen fra helvetes skumle ravenholm

Lenke til kommentar

Da jeg spilte Doom 3 med høyt volum, tiltrukkede gardiner og avslått lys. Når alt blir helvete og han lab-fyren som du stod sammen med plutselig er et monster. Fy faen det kom uventa.

 

Og hu jenta i FEAR vil jeg ikke prate om en gang.. Skjønner ikke hvordan spilldesignerne får småjenter til å virke så skummel jeg.

Lenke til kommentar

Resident evil som 8åring, var vel 1ern var på vanlig playstation ihvertfall. Spillet hadde vi lånt av storebroren til han vi spilte hos. Husker jeg ikke turte å se på engang, med engang vi møtte zombie løp jeg ut av rommet.

 

Dette var da på den tiden jeg var redd for zombiene i Zelda Ocarina Of Time. :blush:

Lenke til kommentar

Det er mange ting du skvetter av, men du blir vel ikke direkte livredd. Tror Doom 3 og FEAR har noen godbiter der. Du vet at dette er et "skremmespill" så du venter hele tiden på at noe skal skje, men allikevel klarer de av og til å ta innersvingen på deg. Blant annet i FEAR da man klatrer ned en stige tror jeg, så snur karakteren din seg når du er nede på bakken og der står jenta.

Lenke til kommentar

Skumle de ja... Husker jeg ble kjempe stressa når jeg løp ut fra Gandalf slottet, med nedtelling...

Har egentlig spilt veldig lite skumle spill.. blir stressa av det..:p Men, har kjøpt meg condemned nå.. Og, fikk rimelig panikk når mamma plutselig kommer busende inn på rommet mitt, samtidig som jeg blir hoppet på! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...