Scalpel Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Jeg prøver å kjøre ett Perl-script, men får feilmeldingen: (...) Can't locate loadable object for module Term::ReadKey in @INC (@INC contains: ./lib /usr/local/lib/perl/5.6.1 /usr/local/share/perl/5.6.1 /usr/lib/perl5 /usr/share/perl5 /usr/lib/perl/5.6.1 /usr/share/perl/5.6.1 /usr/local/lib/site_perl .) at lib/AIML/Shell.pm line 34 (...) Jeg får jo intrykk at av den ikke finner ReadKey.pm modulen. Jeg lastet ned filen fra nettet og kopierte den inn i flere av katalogene i @INC. Allikevel får jeg samme feilmelding. Noen idé hva som er galt? Lenke til kommentar
lk Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Litt seint ute, men... En perl modul (slik du bruker den) kan ikke bare kopieres inn i samme katalog som de andre, den må installeres. Hvis du laster ned hele modulen på nytt fra feks CPAN (http://www.cpan.org/) så vil du se at det følger med en Makefile.PL. Kjør denne for å installere og det vil fungere. Lars Lenke til kommentar
Scalpel Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Har løst dette for lenge siden, men det er kanskje flere som lurer? Her er huskelappen min; perl -MCPAN -e'CPAN::Shell->install("Mail::Adresses")' eller perl -MCPAN -e shell Første bytter du bare Mail::Adresses med modulen du skal ha. Se CPAN Den andre kommer du inn i et interaktivt shell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå