gorber Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Hei! Vet det er noen bankmennesker her, så jeg prøver her. Kan man ta opp et flexilån innenfor 60 eller 80% sikkerhet av 2 boliger, eller kan sikkerheten kun bestå av en bolig? Lenke til kommentar
tommeplomme Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Hei! Vet det er noen bankmennesker her, så jeg prøver her. Kan man ta opp et flexilån innenfor 60 eller 80% sikkerhet av 2 boliger, eller kan sikkerheten kun bestå av en bolig? 7990713[/snapback] Du kan ta sikkerhet i to boliger uten problem. Hovedsaken er at sikkerheten er fast eiendom. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Hei! Vet det er noen bankmennesker her, så jeg prøver her. Kan man ta opp et flexilån innenfor 60 eller 80% sikkerhet av 2 boliger, eller kan sikkerheten kun bestå av en bolig? 7990713[/snapback] Du kan ta sikkerhet i to boliger uten problem. Hovedsaken er at sikkerheten er fast eiendom. 7991055[/snapback] Her er det forskjell fra bank til bank. Noen banker krever sikkerhet innenfor 60%, mens andre innefor 75 eller 80%. Noen banker krever at det er boligen der du selv bor, evt hytta. Andre er ikke så strenge på dette. Grunnen til dette er at en utleiebolig ikke regnes som et like sikkert panteobjekt. Verdiforringelse på disse er som regel større. Hør med rådgiveren din, evt sjekk med flere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå