Gå til innhold

FAT vs NTFS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurte litt på det jeg også, men fant det ut  :)

8000523[/snapback]

Hvis det var et hint om at jeg kunne dele svaret med andre så er jeg forsåvidt enig. Jeg fant forøvrig ut, som så ofte er, at svaret var finne i andre tråder her på forumet.

Jeg lurte bare på hvordan jeg skulle få konvertert en disc til fat32 fra ntfs.. Brukte enkelt og greit partition magic, og det funket som smurt.

:)

Lenke til kommentar

Forsåvidt det også, men skrev først at jeg lurte på hva svaret var, men så fant jeg det ut etter et raskt søk på Wikipedia.

Har 2 eksterne disker som er FAT32 mens mine laptoper er NTFS. SKjedde noe rart med den ene ekstrene og jeg mistet masse data. Etter mye prøving og feiling på å få de tilbake har jeg nå bestemt meg for å formatere disken. Og denne gangen blir det NTFS. Den kom med FAT32 fra fabrikken. Merkelig egentlig siden den er helt ny.

chico

Lenke til kommentar
Jeg har en personlig oppfatning....FAT er ubrukelig, NTFS er det ikke :)

8001398[/snapback]

Det er feil. Hvis man bruker noe annet enn windows2000 eller nyere fra MS så er ntfs stort sett ubrukelig. Enten så kan man ikke skrive til filsystemet eller så kan man skrive, men driveren som brukes er ikke sikker å bruke.
Lenke til kommentar
Det er feil. Hvis man bruker noe annet enn windows2000 eller nyere fra MS så er ntfs stort sett ubrukelig. Enten så kan man ikke skrive til filsystemet eller så kan man skrive, men driveren som brukes er ikke sikker å bruke.

8001536[/snapback]

NTFS-3G driveren skal vera trygg å bruke óg til skriving. Den vart lansert i beta sist sommar og kom her om dagen i stabil utgåve som versjon 1.0.

NTFS-3G

Lenke til kommentar

8001398[/snapback]

8001536[/snapback]

Dette kan vel ikke stemme? NTFS ble laget spesielt for Windsow NT og nyere versjoner..

Lenke til kommentar

8001398[/snapback]

8001536[/snapback]

Vell, jeg bruker WinXP pro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...