Gå til innhold

Anbefaling av scanner til allsidig bruk?

Anbefalte innlegg

Skal anskaffe en scanner til erstatning for min Canoscan D660U. Den har forsåvidt fungert greit nok, noe treg, men nå er det masse kluss med WinXP som ikke finner driver osv, så nå gidder jeg ikke avinstaller/reinstallere driver og programvare mer, så jeg kjøper heller en ny! (problemet lar seg tydeligvis ikke rette).

Har tenkt på Canon 4400F eller 8600F eller LIDE 600F evt en Epson Scanner.

LIDE scanneren klarer seg kun med strøm fra USB kabelen, noe som er kjekt. USB1 og USB2 - Gjør det noen forskjell? Betyr det f.eks at den er tregere med USB1 enn USB2? Redusert kvalitet?

Noen anbefalinger til de nevnte eller annen modell/merke?

Pris ca 1500 - 2000 maks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stor forskjell på USB:

USB 1.0 opp til 12 Mbit/s

USB 2.0 opp til 480 MBit/s

Altså en faktor på 40.

Skal du skanne i høy oppløsning betyr det bare at det går litt tregere å overføre bildet fra scanner til PC. Har ingen ting å si for kvaliteten på bildet.

Lenke til kommentar
Stor forskjell på USB:

USB 1.0 opp til 12 Mbit/s

USB 2.0 opp til 480 MBit/s

Altså en faktor på 40.

Skal du skanne i høy oppløsning betyr det bare at det går litt tregere å overføre bildet fra scanner til PC. Har ingen ting å si for kvaliteten på bildet.

7991430[/snapback]

...men både USB 1 og USB 2 leverer nok strøm?

Lenke til kommentar

Alle USB 1.1 enheter er per definisjon USB 2.0 enheter så USB 2.0 er ikke nødvendigvis noe raskere enn USB 1.0. USB 2.0 Hi-Speed er 480MBit/s.

Alle USB enheter skal nøye seg med den strømmen som USB porten leverer uansett om det er USB 1.0 eller USB 2.0, hvis ikke så kommer de med ekstern strømforsyning eller flere USB plugger for å ta strøm fra flere porter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...