pipati Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 XP Home Fujitsu Siemens Scaleo P4 600 Problemet har vært der siden PC'en var ny. Har vært på service, byttet hardisker og hovedkort. Ingen feilmelding, PC'en bare booter. Har også kjørt Linux på PC'en, samme problem. Synes selv at dette stinker av defekt strømforsyning, men kan det være noe annet? Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Hmm, må si meg enig at jeg lukter også llitt snev av strømforsyningen her. Har du testet rammen med memtest ? Lenke til kommentar
pipati Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Nei, Er det dette? http://www.memtest86.com/ Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 jeps, la den kjøre minst 10 runder. Jo lengre jo bedre seff, lot min stå på en hel dag for eksempel. Fant ikke noe, men der var det psu som hadde tatt fyken. Lenke til kommentar
pipati Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Har kjørt noen runder nå. Den finner feil på test 7 og 8. Hva nå? Er dette så pålitelige tester at det er bare å få fatt i nye minnebrikker? Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Hehe, her stopper min kunnnskap også opp. Tenkte på det, hva etter du har funnet feilen ? Siden du har en maskin som er ferdigbygget kan du jo ta kontakt med FS og fortelle dem hva du har funnet ut med problemer. ? Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) ... hehe rebooter jah... det er en annen sak Endret 21. februar 2007 av Godlike Lenke til kommentar
pipati Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Garantien er gått ut, og jeg er ikke imponert av hjelpen jeg fikk fra leverandøren (Telehuset) mens det var garanti på maskinen. Kjøper vel en ny brikke. Det er en 512MB DDR SDRAM DIMM 184-PIN PC2700U CL 2.5 Anbefalte brikker? Tror jeg vil opp til 1GB. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Garantien er gått ut, og jeg er ikke imponert av hjelpen jeg fikk fra leverandøren (Telehuset) mens det var garanti på maskinen. Kjøper vel en ny brikke. Det er en 512MB DDR SDRAM DIMM 184-PIN PC2700U CL 2.5 Anbefalte brikker? Tror jeg vil opp til 1GB. 7991373[/snapback] nå som vista er i rute anbefaler jeg på det STERKESTE og bruke to RAM brikker.... Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Garantien er gått ut, og jeg er ikke imponert av hjelpen jeg fikk fra leverandøren (Telehuset) mens det var garanti på maskinen. Kjøper vel en ny brikke. Det er en 512MB DDR SDRAM DIMM 184-PIN PC2700U CL 2.5 Anbefalte brikker? Tror jeg vil opp til 1GB. 7991373[/snapback] nå som vista er i rute anbefaler jeg på det STERKESTE og bruke to RAM brikker.... 7993244[/snapback] Du skal fint klare deg med en gb ram , men man anbefaler to gb. Om du i det hele tatt vil innstalere Vista på maskinen. Bruk minnevelgerene på de mest brukte webshopene som f. eks. Psdata sin For til bedriftlaget maskiner er det ikke alt som går ett i ett Edit: Fant ut at psdata sin minnevelger var ikke noe tess for deg, prøv heller komplett sin her Øverst finner du en mye bedre om den første ikke hjalp deg stort Endret 21. februar 2007 av Phinex Lenke til kommentar
pipati Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Har ingen planer om å kjøpe vista til denne pc'en. Bruker den stort sett til programmering. Synes ikke komplett sin minnevelger hjelper meg. Får vel ringe en leverandør slik at jeg er sikker på at jeg får noe som passer. Lenke til kommentar
xzanders Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Hei, hadde en FS pc selv. Kunne ikke bruke noe annet en orginal ram. Men prøv å få tak i samsung-rambrikker. (hovedkortet støtter sikkert opp til 2GB) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå