Gå til innhold

Form ferdig. Hjelp til mail send script

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til å lage et script som sender en mail til minmail med infoen som kunder skriver i formen under. Les under HTML taggen for en kort brifing på hva jeg ønsker.

<form action="" method="post" enctype="text/plain">

<fieldset>
   <legend><STRONG>Leverings informasjon</STRONG></legend>
   <BR />
  	<p><label for="fornavn">Fornavn</label> <input type="text" id="fornavn" name="fornavn"/></p><BR />
<p><label for="etternavn">Etternavn</label> <input id="etternavn" type="text" name="etternavn"/></p><BR />
<p><label for="tlf">Telefonnummer</label> <input id="tlf" type="text" name="tlf"/></p><BR />
   <p><label for="adresse">Addresse</label><input type="text" id="adresse" name="adresse"/></p><BR />
   <p><label for="postnr">Postnr</label> <input id="postnr" type="text" name="postnr"/></p><BR />
 	<p><label for="poststed">Poststed</label> <input id="poststed" type="text" name="poststed" /></p>
</fieldset>

<fieldset>
<legend><strong>Vare som bestillest</strong></legend>
<p><label for="Varekode">Varekode</label> 
<input type="text" id="varekode" name="varekode"/></p><BR />
<p><label for="Merket">Merket nummer</label> 
<input id="merket" type="text" name="merket"/></p><BR />
               <p><label for="pris">Merket nummer</label> 
<input id="pris" type="text" name="pris"/></p><BR />
<p><label for="kommentar">Kommentar</label> 
<TEXTAREA NAME="comment" COLS=20 ROWS=6 style="margin: 1em 0 0 0;"></TEXTAREA>
</fieldset>

<fieldset>
   <legend>Betingelser</legend>

<INPUT TYPE="checkbox" id="betingelser" NAME="betingelser" VALUE="betingelser">
 Jeg aksepterer <A onclick="window.open('betingelser.html','XXXXXXX','fullscreen=no,directories=no,location=no,menubar=no,toolbar=no,copyhistory=no,scrollbars=yes,menubar=no,resizable=no,status=no,width=600,height=500,');return false;" href="betingelser.html" target=_blank>våre generelle handle-betingelser</a><BR /><BR />
 Dersom denne ikke er akseptert vil vi ikke sende varen! 
 </fieldset>
 <BR />

<div id="buttons">
   <input type="button" name="send" value="Send bestilling"/>
  </div>
</form>

En liten forklarelse:

Jeg har en tabell med mange produkt som denne formen skal gjelder for.

Kundene står inne på min produkt side, så ønsker jeg å legge til en kjøpsknapp til hvert produkt .

feks.

Min bruktehet nummer 1 selges. merket nummer [merket nummer] [så pris] [så kjøpsknapp]

Når noen trykker Kjøpsknappen legger systemet inn info som står i [merket nummer] inn i denne <inputen>

<input id="merket" type="text" name="merket"/></p><BR />

. Samme skal skje med pris. Disse feltene kan godt være sperret for kunden å endre på.

Hva jeg altså trenger hjelp til

* Opprette en kjøpsknapp på siden av hvert produkt som gjør at siden hvor kunden fyller ut sin kontakt info så blir to felt automatisk ferdig utfylt (Merket nummer, og pris)

* Så trenger jeg hjelp til selve scriptet som skal lese ut infoen kunden fyller ut i form skjemaet som vist over. Jeg vil også at kunden MÅ hake av kjøpsbetingelsene for at skjemaet skal bli levert. Si at kunden har fylt ut alle feltene korrekt, så skal kunden også komme til en side som sier takk for bestillingen og sender kunden automatisk tilbake til første siden.

Håper ikke dette ble for mye, jeg er jo totalt newbie på dette feltet så her trenger jeg hjelp. Setter STOR pris på all hjelp, setter ekstra stor pris på om dere legger til noen forklaringer i scriptet. Glemte jeg å si at når kunden trykker send så skal bestillingen sendes til min mail si: [email protected]

Endret av g0lden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja,

ser for meg at du har et script som heter dittskript.php

Det blir kanskje litt mye å skrive hele scriptet men her er en begynnelse hvor jeg viser bare fornavn.

<?php
//Eksempel på et fornavn

// Betingelser variabelen = Betingelser fra din html form
$betingelser = $_POST['betingelser'];

//Hvis Betingelser =  TRUE
if ($betigelser = TRUE){

//Fornavn = Fornavn fra html formen.
$fornavn = $_POST['fornavn'];

//Din mail = 
$dinmail = "[email protected]";

//Overskriften på mailen (subjectet)..
$subjekt = "Bestilling";

//Meldingen som kommer til din mail
$melding = "
Fornavn: $fornavn
Etc etc
";

//Dette er mail() funksjonen som er innebygget i php, denne sender mailen.
mail($dinmail,$subjekt,$melding) 

echo "Takk for din bestilling hos oss, og velkommen tilbake!";
/*Automatisk tilbake til hovedsiden har jeg ingen aning om finnes, det finnes en funksjon som heter header() men denne kan ikke vise tekst for å så automatisk refere deg tilbake.*/

}
//Hvis Betingelser ikke er sant, viser eller mailer den ikke deg.
else{
//Skriv ut denne linjen
echo "Du har ikke akseptert rettningslinjene!! ";
}
?>

Endret av Denmystiskeperson
Lenke til kommentar

Takk for god hjelp, skal fikse det videre i selve scriptet.

eneste jeg trenger hjelp til nå er :

demo.gif

Kunde trykker kjøp knappen, denne tar han til bestillingside. Det som står

i rødt blir autofylt inn i inputfeltene som kallest merket og pris

merket.gif

SKulle være en pris input og , glemte denne.

Bestillingsskjemaet er på egen side

Endret av g0lden
Lenke til kommentar

Vist noen gidder å hive seg inn på www.bonline.no/demo/index.php så ser dere litt hva jeg prøver på .

Når noen trykker KJØP så kommer de til bestillingssiden. I dette bestillingsskjemaet skal felt "merket nummer" "varekode" og "pris" bli hentet fra tabellen på index.php.

Gidder noen fikse et kjappt utkast og lime det inn her ? Ikke tenk på css eller noe.

Ellers takker jeg for inlegget lenger oppe som gav meg en god pekepinne på avslutningen av prosjektet mitt!

Lenke til kommentar
Vist noen gidder å hive seg inn på www.bonline.no/demo/index.php så ser dere litt hva jeg prøver på .

Når noen trykker KJØP så kommer de til bestillingssiden. I dette bestillingsskjemaet skal felt "merket nummer" "varekode" og "pris" bli hentet fra tabellen på index.php.

Gidder noen fikse et kjappt utkast og lime det inn her ? Ikke tenk på css eller noe.

Ellers takker jeg for inlegget lenger oppe som gav meg en god pekepinne på avslutningen av prosjektet mitt!

7999278[/snapback]

Du må sende med identifikator til varen din i url "kjøp", deretter kan du kjøre en vanlig spørring for å hente frem manglende info.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...