Gå til innhold

McAfee, AVG eller hva?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har en kraftig laptop som jeg vil klemme ut høyest mulig ytelse i spill. Og skal snart gjøre en reinstall av OS. Da lurer jeg på hvilket AV-prog jeg skal installere etterpå?

Nåværende har jeg Mcafee som vissnok er meget grundig.

Men jeg hører fra flere hold at Mcafee spiser mange resurser fra pc din, og dette medfører nedsatt ytelse i spill.

Mange anbefaler meg å installere den gratise AVG av-prog, som vissnok krever mindre resurser.

Men på dette området er jeg rimelig grønn, så jeg vet ikke helt hvilken av-prog jeg burde installere etter jeg reinstaller OS.

Prioritet er som sagt ytelse i spill.

What to do..? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

NOD32 er veldig bra. Krever lite ressurser. Og det beste er at du kan sette på silent mode, slik at du ikke blir plaget med at oppdaterings beskjeder kommer opp. Det kommer bare opp ett vindu når det er høyst nødvendig (Funnet virus)

Lenke til kommentar
NOD 32 er et vedig bra virusprogram som samtidig bruker lite ressurser. Hvis su ikke spiller online, kan du jo vurdere å slå av virusprogrammet mens du spiller.

7990697[/snapback]

Det er litt tungvint å gå inn å disable alle fungsjonene til Mcafee hver gang du skal spille. Og mcafee har dessuten en rekke prosesser kjørende selv etter du disabler alle fungsjonene.

NOD 32 ser jeg koster penger, og jeg tror ikke jeg kommer til å betale for et til AV-prog da jeg allerede har betalt for 2 år med Mcafee.

Men om jeg skal velge mellom AVG og mcafee da.

Hvilken er best med tanke på ytelse?

Lenke til kommentar

mener jeg leste en test der AVG tok genelt mer trusler og shit enn mange kommersielle antivirusprogram, bla norton..

vet ikke med Macafee though..

min personlige erfaring med dette er at AVG faktisk tar mer virus enn norton, etter at jeg fikk noen filer fra en kompis som kjører norton systemworks 2004, og de var fullgåtte av virus...avg tok affære med en gang jeg satte disken hans i maskinen min.

avg er ikke tungdrevet, men bruker jo selvfølgelig litt ressurser når den scanner disken etter virus da..

forøvrig er jeg enig med NOD32. koster ikke mange kronene for lisensen til den.

men gratis, gå for AVG eller Avast

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Har McAfee på laptopen. McAfee er klart best. Vet ikke hvilken McAfee du har, men jeg har Internet Security (Spamkiller, firewall, anit hacker, privacy service). McAfee for du jo også support med.

Og du som sier at AVG finner flere virus enn Norton. Ja, det er sant fordi nesten alle antivirusprogram finner flere virus enn Norton :p

Dessuten av de gratis alternativene, er det Antivir som finner flest virus. Oversiktlig meny, ofte oppdateringer osv.

Men som sagt: Det er ikke så stor forskjell på de gratis alternativene. Finn ut hva du liker, det er det som gjelder.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...