Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny ADSL2+-router - Anbefalinger

Anbefalte innlegg

Har i dag ADSL Megafree fra NGT. Fikk i den forbindelse en Speedtouch 546i router fra dem, men denne er jeg mildt sagt misfornøyd med. Vurderer derfor å kjøpe en ny router, og setter stor pris på anbefalinger herfra.

Krav: ADSL2+. Stabil. Billig. Gjerne 4p switch integrert.

Det MÅ videre være mulig å sette opp stabile, fungerende NAT-oppføringer til web-, ftp- og mailserver. Dette er utrolig nok et svare strev på 546i'en...

WLAN-funksjonalitet er uinteressant, det vil i tilfelle være slått av uansett.

Har sett på følgende:

D-Link DSL-584T

Billion BIPAC 7300

Linksys WAG200G

Noen som har erfaringer med disse?

Edit: La til Linksysen

Endret av anund
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal jeg ikke påberope stort om stabiliteten men jeg har selv satt opp en DSL-380T foran min DGL-4300 og det ser så langt ut til å være en mere lykket kombo enn den 546 som jeg hadde kjørende før .

Nå har dette oppsettet kjørt kun siden forrige fredag og da først som bro med DGL-4300 som tok seg av PPPoE men selv med 1.7W firmware så er ikke min DGL istand til å reconnect etter et eventuelt brudd (ved overbelasting så gjør den det men ved eventuelle problemer hos ISP sitt utstyr så gjør den ikke det )derfor har nå DSL-380T måttet bli satt opp til å autentisere .

1Boks løsning er nok det aller beste og hvilken du skal velge går muligens like mye på hvilket merke som ...

Lenke til kommentar
Vet ikke hva du mener med "billig" - men jeg kjører denne; http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=40375

...

Billig og billig. Alt under tusenlappen er helt ok. Den Linksysen virker jo veldig bra, men har en del funksjonalitet jeg rett og slett ikke trenger. 802.11n wlan i min "bunkerkjeller" er nytteløst. Trådløst AP står i stua, og wlan på evt router vil nok være avslått.

Vet du om det er store forskjeller i funksjonalitet på din adsl-router og på Linksys W200G, bortsett fra 8002.11g vs -n?

Har gode erfaringer med Linksys-produkter fra før, så LInksys er interessant. Draytek ADSL-routere har jeg og gode erfaringer med, men de ligger litt høyt i pris, ofte :(

Lenke til kommentar
Nå skal jeg ikke påberope stort om stabiliteten men jeg har selv satt opp en DSL-380T foran min DGL-4300 og det ser så langt ut til å være en mere lykket kombo enn den 546 som jeg hadde kjørende før .

Det blir i tilfelle en D-Link router, ikke modem, ja. Men DSL-380T'en din er stabil, så langt?

Lenke til kommentar

Ja jeg føler at den er bedre enn den 546 som jeg tidligere kjørte i bro men det er fortsatt litt for kort periode til å være skråsikker men hastighetsmessig så står den ikke tilbake når det gjelder sync mot sentralen og ved høg belasting så har jeg heller ikke merket noe trøbbel .

Jeg ser du nevner at du bruker acesspunkt på annen lokasjon og om valget skulle falle på den DSL-584T så er den enkel nok å sette opp . Jeg har fått tips om å bruke enten 0/33 eller 1/33 men linja kjører også 1/32 vpi/vci.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...