griZZli Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) vi driver en UB som endte opp med å lage lomme kalendere for 2008. trykkeriet ga oss beskjed om å levere designet i trykklar PDF-fil. Hvordan gjør vi det? takk for svar Endret 21. februar 2007 av griZZli Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Lommekalender, dvs. 6 mnd på en side, 6 på den andre? Dere leverer vel bare et dokument med de 6 første, et annet med samme mål med de 6 neste. Eventuelt i samme dokumentet. Pass på at dere har den DPIen som trykkeriet trykker i om dere har rasterbilder. Og at dere bruker ren svart istedenfor en CMYK-blanding om dere trykker i farge. Lenke til kommentar
griZZli Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 ? hva? trykklar PDF-fil jeg vet at det er en funksjon i word som lar deg skrive på begge sider av akrket. hvordan gjør man det i PS cs2? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Tosidig utskrift er en egenskap på printeren og velges via printerdriveren. Hvis trykkeriet ber om utskriftsklar-PDF-fil behøver dere ikke tenke på dette, bare sørg for at dere har det deres akl ha over 2 sider (i PDF dokumentet). Lenke til kommentar
Superdan Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Dere må bruke Indesign for å designe slike ting Dere må lage en PDF-Fil, samtidig som dere må lage en folder, der det ligger fonts dere har brukt, bilder og info. Heter vel packet. Dere må også huske å skifte fra RGB farge til CMYK Lenke til kommentar
griZZli Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Dere må bruke Indesign for å designe slike ting Dere må lage en PDF-Fil, samtidig som dere må lage en folder, der det ligger fonts dere har brukt, bilder og info. Heter vel packet. Dere må også huske å skifte fra RGB farge til CMYK 7994525[/snapback] takk for svar, men ikke for å klage på noen måte, det hjalp ingen ting, fordi har aldri gjort noe lignende. har ikke snøring på hvordan e skal gjøre det rett og slett. Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Dere må bruke Indesign for å designe slike ting Dere må lage en PDF-Fil, samtidig som dere må lage en folder, der det ligger fonts dere har brukt, bilder og info. Heter vel packet. Dere må også huske å skifte fra RGB farge til CMYK 7994525[/snapback] takk for svar, men ikke for å klage på noen måte, det hjalp ingen ting, fordi har aldri gjort noe lignende. har ikke snøring på hvordan e skal gjøre det rett og slett. 8003379[/snapback] Hvis du ikke forstod det tror jeg ikke dere har valgt rett produkt for UB... Lenke til kommentar
griZZli Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 er det noen som kan fortelle meg hvilken knapp jeg må bruke for å tegne eller sette inn bilde på baksia når e bruker photoshop cs2? trenger svar raskt Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Photoshop er et bildebehandlingsprogram, du kan ikke sette opp forskjellige sider eller sette inn ting på "baksida". Dersom dere har tenkt å lage PDF av PS-filer, så lager du bare to filer, en for forside og en for bakside. Lenke til kommentar
Tjodleik Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 trenger svar raskt 8096673[/snapback] Ro deg ned! er det noen som kan fortelle meg hvilken knapp jeg må bruke for å tegne eller sette inn bilde på baksia når e bruker photoshop cs2? For å tegne på baksia må du snu skjermen 180 grader! Sitter du mot en vegg vil du få problemer! Eventuelt kan du legge inn et hvitt layer i bunnen. Bak dette et nytt layer med innholdet speilvendt. Seriøst: Det finnes ingen knapp for å skrive på baksiden. PS er for å lage digitale filer. En digital fil sier ingenting om noe skal komme på framsiden eller baksiden av et ark. Det ordnes i utskriftsalternativene til skriveren (duplex=tosidig) eller hos trykkeriet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå