Gå til innhold

Bruke PSU til å drive lcd-skjerm

S.M.

Anbefalte innlegg

Jeg fikk tak i en 23 " lcd-skjerm som jeg fant ut at strømforsyninga var gåen på.

Ut spenninga på forsyninga sto. 12 V - 7.5 ampere.

Jeg fikk den til å virke med å ta ut PSU-en fra pcen og koble til med gul og svart ledning på en av de flate strøm-pluggene.

Denne skjermen trekker max 90 w og da tenker jeg på kapasiteten til PSU-en.

Den har max 350 W totalt. Men det jeg ikke sjønner er at det står. 12V (1) max 11 A 12V (2) max 11 A.

Hvor finner jeg de to 12 volt tilkoblingene som kan trekke så mye strøm.? er det på den brede atx-connektoren eller ka det nå het, eller er det dem typiske strømconnektorene til cd-rom og slikt .? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt vanlig at PSU har flere 12V rails. Det er en på 'P4' kontakten, denne gir strøm kun til CPU.

Så er det en annen på ATX-20 / ATX-24 kontakten, som gir strøm til hovedkortet etc. Her er nok også alle Molex kontaktene tilkoblet.

Høres ut som du har brukt en Molex, og du kan trekke max 11A.

Lenke til kommentar
Det er helt vanlig at PSU har flere 12V rails. Det er en på 'P4' kontakten, denne gir strøm kun til CPU.

Så er det en annen på ATX-20 / ATX-24 kontakten, som gir strøm til hovedkortet etc. Her er nok også alle Molex kontaktene tilkoblet.

Høres ut som du har brukt en Molex, og du kan trekke max 11A.

7989929[/snapback]

Takk for et godt svar ;)

Ja, den har vært tilkoblet en molex kontakt. Så med andre ord vil dette kunne gå så lenge ikke pc-en og skjærmen sammen overskrider 350 W.?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...