nordin Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Min far (48) har den siste måneden slitt med mageproblemer. Han har ofte smerter nede ved endetarmen, og går mer på do enn vanlig. Diaré har også forekommet. Han er i tillegg diabetiker og har lavt blodsukker (for tiden). Jeg er ingen hypokonder, verken på mine eller andres vegne, men da jeg leste om symptomene på enkelte krefttyper så ble jeg veldig redd. Mange av de symptomene jeg nevner er like med de for tarmkreft. Det er dog ikke snakk om blod i avføringen. Jeg vet at det er vanskelig for andre å bedømme situasjonen ut i fra dette, men saken er den at han faktisk var hos legen i går og tok undersøkelse. Problemet er bare at svaret ikke kommer før onsdag i neste uke. Dagene mine er veldig vanskelige for tiden. Jeg vil ha en rask avklaring og klarer knapt å tenke på annet enn at han kan ha kreft, selv om han ikke tror det selv. Er det sannsynlig at dette er noe helt annet? Tyder disse symptomene på noe annet enn kreft? Prøver å berolige meg selv, men det er ikke lett når det er snakk om noe så alvorlig. Setter pris på svar.. Endret 21. februar 2007 av nordin Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Uten at jeg har noe peiling, så tror jeg de symptomene beskriver veldig mye annet også. Er vel heller ikke mulig at noen på internett kan gi noen andre råd enn å ta det så mye som mulig med ro og ta sorgene som/hvis de kommer. Men har vært i en liknende situasjon selv, så jeg veit det ikke hjelper at jeg sier det. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Få ham med til legen da vel, det er bedre å gå én gang for mye enn én gang for lite. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Min far (48) har den siste måneden slitt med mageproblemer. Han har ofte smerter nede ved endetarmen, og går mer på do enn vanlig. Diaré har også forekommet. Han er i tillegg diabetiker og har lavt blodsukker (for tiden). Jeg er ingen hypokonder, verken på mine eller andres vegne, men da jeg leste om symptomene på enkelte krefttyper så ble jeg veldig redd. Mange av de symptomene jeg nevner er like med de for tarmkreft. Det er dog ikke snakk om blod i avføringen. Jeg vet at det er vanskelig for andre å bedømme situasjonen ut i fra dette, men saken er den at han faktisk var hos legen i går og tok undersøkelse. Problemet er bare at svaret ikke kommer før onsdag i neste uke. Dagene mine er veldig vanskelige for tiden. Jeg vil ha en rask avklaring og klarer knapt å tenke på annet enn at han kan ha kreft, selv om han ikke tror det selv. Er det sannsynlig at dette er noe helt annet? Tyder disse symptomene på noe annet enn kreft? Prøver å berolige meg selv, men det er ikke lett når det er snakk om noe så alvorlig. Setter pris på svar.. 7989625[/snapback] Hei! Diare og vondt i magen/tarmen kan være så mye annet. Symptomer spesielt for tarmkreft kan være anemi (bleik. spesielt i neglene og øyene), Tap av vekt (Meget prominent for kreft, gjerne 10kg over 1mnd), svart avføring (eller blodig avføring), ofte forstoppelser eller lite avføring, trøtthet, og gjerne mye familie bakgrunn: f.eks eventuelt bror, mor eller far hadde kreft... Ellers så er tarmkreft mer i eldre (rundt 60) og opp, det er en kreft type som sjelden rammes de "yngre." Som din far! Jeg forstå ikke hva du mener med smerte ved endetarmen: er det rundt anus? Ellers gi kronisk magesår og gallestein lignede symptomer. Hvis ikke, så er ulceriøst kolitt et større sannsynlighet. Opp i alt: Har tarmkreft bare 7% sannsynlighet. Hvis ingen i familien har historien av polyposis. Jeg kan ikke si mer basert på dine opplysninger, men det kreves mer enn symptomer for å diagonisere. f.eks Haematologiske resultater (Blodtest). Jeg mener det er lite sannsynlig for kreft, og jeg krysser fingrene for dem. Vaio. Endret 21. februar 2007 av Vaio Lenke til kommentar
nordin Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Få ham med til legen da vel, det er bedre å gå én gang for mye enn én gang for lite. 7989786[/snapback] men saken er den at han faktisk var hos legen i går og tok undersøkelse Takk for svar, Vaio og Thrusthamster Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Jeg og har smerter mange ganger i blære , det verker og jeg ikke klarer å stå oppreist, og mange ganger så verker det i tarmene føles det ut som, å jeg er ikke 48, men 16, men jeg har ikke noe som helst blod i avføring vel og merke. håper du finner ut av det, kreft er noe drit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå