Phera Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 hei, har en bærbar pc (1år gammel) amd 64 3700+ 1gb ram har prøvd og instalere xp flere ganger, kommer halve innstalasjonen, så bare slår den seg av.. resetta bios osv.. så sjekka jeg cpu, og det var en liten mikro bit i ene hjørne so var vekk lurer på om jeg kan kjøpe ny eller få på garantien ? Lenke til kommentar
rassmonster Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Ta bilde så vi får se.... Lenke til kommentar
Mit Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Jeg går utifra at ikke du har knekt den. Jeg har vanskelig for og tro at kanten på en CPU bare knekker av seg sjøl så enten var den vel sånn da den ble kjøpt eller så har du gjort noe nå i ettertid med den, så jeg tror ikke dette er grunnen til problemet for og være helt ærlig. er det en mulighet for at den ikke er ''knekt'' men at den skal være sånn, avkappa kant i det ene hjørnet? Lenke til kommentar
Phera Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Jeg går utifra at ikke du har knekt den.Jeg har vanskelig for og tro at kanten på en CPU bare knekker av seg sjøl så enten var den vel sånn da den ble kjøpt eller så har du gjort noe nå i ettertid med den, så jeg tror ikke dette er grunnen til problemet for og være helt ærlig. er det en mulighet for at den ikke er ''knekt'' men at den skal være sånn, avkappa kant i det ene hjørnet? 7989602[/snapback] viser dårlig på bilde fordi det er så lite som er vekk, har skrudt opp og rensa kjøleribba men det er lenge siden, og har virket i ettertid. leverte inn pcen i forfjord etter 3mnd den var ny pga samme feil , men da var det at den slo seg av midt i spill ja, er ikke avkappa kant er bare en ujamn kant Endret 21. februar 2007 av AmD_Rula Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 er det en mulighet for at den ikke er ''knekt'' men at den skal være sånn, avkappa kant i det ene hjørnet? 7989602[/snapback] Jo, jeg mener å huske at Athlon64 har ett avkappet hjørne i tillegg til trekanten for å hjelpe folk i å sette prosessoren riktig vei i sokkelen. Jeg snakker om S754, men vil tippe dette også gjelder ihvertfall S939 og mest sannsynlig AM2. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Er det selve kjernen som er ujevn, eller kanten på platen som kjernen er montert på? Lenke til kommentar
Phera Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Er det selve kjernen som er ujevn, eller kanten på platen som kjernen er montert på? 7990390[/snapback] det er kjernen.. tror jeg bare sender den inn til service Lenke til kommentar
Marthe2809 Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 På alle prosesorere er det av en bit i ett av hjørnene, det skal vere sånn. Men vis det ser ut som det ikke skal vere sånn, da kan det vel henne at dette er problemet. Ta ett bilde og legg det på forumet så vi får se! Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Er det selve kjernen som er ujevn, eller kanten på platen som kjernen er montert på? 7990390[/snapback] det er kjernen.. tror jeg bare sender den inn til service 7990602[/snapback] Da er det nok veldig sannsynlig at CPUen har lagt på røret for godt. Kondolerer. Lenke til kommentar
CoolDuckie Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Er det selve kjernen som er ujevn, eller kanten på platen som kjernen er montert på? 7990390[/snapback] det er kjernen.. tror jeg bare sender den inn til service 7990602[/snapback] Da er det nok veldig sannsynlig at CPUen har lagt på røret for godt. Kondolerer. 7990656[/snapback] Ikke nødvendigvis. Har selv kappet av en bit av et hjørne av kjerne på en PIII-650. Funket like bra fremdeles. CoolDuckie Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Ikke nødvendigvis. Har selv kappet av en bit av et hjørne av kjerne på en PIII-650. Funket like bra fremdeles. 7990761[/snapback] Ja, en CPU med en slik skade kan utmerket godt fortsette å funke, lenge eller ikke fullt så lenge, men tar den kvelden er det sannsynligvis på grunn av skaden. Dette var et vanlig problem blant folk som skiftet kjølere på CPUer med naken kjerne, og spesielt AMDs Athlon-serie. Det var svært lett å knuse et hjørne av kjernen hvis man ikke var forsiktig når man monterte kjøleren, og med kjølere med stramme festeløsninger og kinkig montering var det ikke alltid like lett å være forsiktig. Lenke til kommentar
Marthe2809 Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Ikke nødvendigvis. Har selv kappet av en bit av et hjørne av kjerne på en PIII-650. Funket like bra fremdeles. CoolDuckie ------------------------------------------------------------------------------------------------ Hvorfor i all verden kappet du av en bit på prosessoren? Endret 21. februar 2007 av Marthe2809 Lenke til kommentar
CoolDuckie Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Hvorfor i all verden kappet du av en bit på prosessoren? 7991786[/snapback] Liker ikke rette hjørner.... :-) Nei, det var nok et vanlig uhell med kjølerpåsetting som førte til en knusningsskade i et hjørne. Duckie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå