Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin starter bare uten 4pins, men får ikkeSkjerm

Anbefalte innlegg

Jeg var på lan idag litt senere, da var alt fint, jeg vant en kjøleribbe som henger oppå prosessoren. Når jeg kom hjem så koblet jeg den kjøleribben på prosessoren, og når jeg startet den, ville den ikke reagere i det hele tatt. Jeg prøvde forskjellige ting, og til slutt så fant jeg ut at når jeg tok den 4-pins lednigen ut, da starta pcen! Men problemet var : Den fikk ikke kontakt med skjermen! (Jeg ser at skjermkortet går) Det må være noe gale, 4 pins strømkontakten min har alltid fungert i hovedkortet Noen som kan hjelpe her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pcen går ikke på i det hele tatt viss jeg tar 4-pins ledningen inni og den andre samtidig. Det funka før. Den starter bare viss jeg tar den 20-24 pins ldningen inni(Vet ikke hvor mange pins, men rudt der)

Kan det ha seg slik at jeg TRENGER den 4-pinsen? Fordi da starter den ikke :\

Lenke til kommentar

Men hvordan kan det ha seg at den bare vil på(på, definert som vifta går, harddisken går og skjermkortet går, men får ikke kontakt med skjermen)

Jeg pleier alltid å høre en slags lyd fra skjermkort vifta i starten, når pcen starter så går skjermkort vifta på fullt i ca 5 sec, så stopper den, men nå går den på fullt hele tida(Det har også skjedd når jeg mangler en rambrikke, eller koblet de fel, manglet skjermkort elns, da går skjermkort vifta for fullt)

Men pcen nekter å skru seg til om jeg kobler 4-pinsen på(Som jeg kanskje trenger?:S)

Kan det ha noen med Power Led, SW Ledd, Speaker og noe sånn å gjøre?

Lenke til kommentar

Når jeg har begge ledningene inni(24 pins og 4 pins) så lyser det på pcen(dvs at den får egentlig strøm!) Men når jeg trykker på knappen, vil den ikke på..

Når bare 24pinsen er inni(Da viser det også at det er strøm på hovedkortet, det lyser som forige gang) men denne gang går den på.

Lenke til kommentar
Ög en annen ting!

Restart knappen har alltid funka før(Eleler den knappen jeg tar av og på pcen med)

Den funker ikke nå, den går på, men vil ikke av når jeg trykekr på den

7992528[/snapback]

Var ikke lett å forstå hva du mente med det første du skrev, men greit nok.

Har du sjekket den mest logiske forklaringen, nemlig at på/resetknapp er koblet til?

Lenke til kommentar
ingen som vet noe som helst?

8001295[/snapback]

Først og fremst, er mulig å redigere sine egne innlegg slik at du ikke trenger å fylle tråden med egen innleggg.

Sjekk om det er spenning inn til hovedkortet, og så sjekker du om du kanskje har vært anig ledningen slik at startkanppen ikke er tilkoblet.

Lenke til kommentar

vet ikke om jeg skjønte problemet men prøver på et svar. Det var ingen vifte kontakt på den nye kjøleribba ? Mitt hovedkort vil ikke starte uten cpu vifte ,med mindre jeg disabler den i bios . Prøv å koble til en vifte og start opp gå til bios og se etter cpu viftestyring eller lignende.

Lenke til kommentar

Hvordan skal jeg starte den opp med et skrujern?

Som sagt, så har jeg jo koblet inn ledningene fra knappen, den starter jo når jeg trykker på den, men den starter bare når 24pins strømtilførselen er inni. Viss jeg tar pcen av og kobler til 4 pins og 24 pins(slik som jeg hadde før), da kommer det strøm(Ser at det er strøm pga det lyser i hovedkortet). Men når jeg trykker på knappen nå så blir det null reaksjon(Selv om det er strøm i hovedkortet)

Lenke til kommentar

Nå har jeg vært hos dama i vinterferien, når jeg kom hjem nå så vil det ikke vise strøm i hovedkortet engang.. :\

Hva skal jeg gjøre?

Den slår seg ikke på(Det viser ikke et lys i hovedkortet som det gjore før)

Jeg har ikke gjort noe med hovedkortet, ble bare plutselig sånn..

Er det hovedkortet det er noe gale med? i så fall så må jeg vel bare kjøpe nytt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...