CurSe Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 og hva hører du på nå? Yngre kan vel bety så mangt så jeg tenkte rundt 13-15års alderen for min del siden jeg er 22, og de som er i den alderen nå får selv finne ut hva de legger i ordet yngre Da jeg var rundt 14 år hørte jeg stort sett på techno av diverse slag, rap og generell listemusikk. Husker ikke helt om jeg fremdeles kjøpte Absolute Music og andre samleplater, men tror nok at det ikke er så usannsynlig. Hukommelsen er ikke som den en gang var så jeg husker ikke så mange favorittartister, men det kan kanskje komme av at en uke digget jeg den artisten for så at den var glemt uka etter. Ut av de jeg husker fra de tidlige tenårene så kan jeg trekke fram Eminem, Linkin Park og Metallica. På vk2 skjedde det noe med musikksmaken min og jeg begynte å bevege meg mer og mer mot metal. Artister/band jeg hatet da jeg var yngre begynte plutselig å låte jævlig bra og sånn fortsatte det i grunn. Har brukt Last.fm siden oktober, eller der omkring, og topp10-artistene mine i skrivende stund er: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 1. Red Harvest 2. Die Apokalyptischen Reiter 3. Gluecifer 4. Borknagar 5. Soilwork 6. Anaal Nathrakh 7. Buckethead 8. The Smashing Pumpkins 9. Susperia 10. Marilyn Manson Lenke til kommentar
scythe Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 metall er ikke noe du hører på endel av livet... metall hører du på alltid når du først starter å høre på det så du kan gjette hva jeg hørte på da jeg var yngre og hva jeg hører på nå Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Jeg var (og er fortsatt) et utskudd, først på den tiden gikk det i Glam (Mötley Crue, Faster Pussycats, Def Leppard, Ratt, Quiet Riot, Helix, TNT, Dokken, Cinderella, Twisted Sister, W.A.S.P. etc), må legge til at mitt første favorittband var AC/DC. Etterhvert gikk det mer og mer over i Thrash (for det meste): Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor MetallicaMegadeth Slayer Judas Priest Iron Maiden Saxon Kreator Queensrÿche Helloween Anthrax Testament Overkill Celtic Frost Manowar Aerosmith Van Halen Det er ikke noen klar skillelinje mellom disse to sjangerepokene i mitt liv, overgangen var glidende og mange band overlapper hverandre. Senere begynte jeg å høre på Grunge, men det er en annen historie. Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Da jeg var 14-16 hørte jeg nesten utelukkende på rap. Så gikk jeg gradvis over til å høre på rock, blues, folk og lignende. Nå er det rimelig sjelden jeg har på rap-låter (bortsett fra når jeg setter opp playlist på datan på shuffle da), og er egentlig veldig glad for at jeg utvida smaken litt mer Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Halvdan sivertsen, Grieg, Normann -> 2Pac & various Rap-> AC/DC, Black Sabbath, CCR-> Manowar (min inngang til metal), Maiden, Blind Guardian-> Thrash, melodic death-> Black Metal, Avantgarde, og egentlig det meste Lenke til kommentar
xersess Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Når eg var lita var eg ikkje serleg musikalsk og ikkje så musikk fiksert, men da gjekk det mest i hip hop og eminem no går dt mest i metal Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 hørte på Hanson jeg.. 7991737[/snapback] Mmmbop! Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Punkt 4 i retningslinjene for Musikk-forumet gjelder også i denne tråden: 4. Rene telletråder ("Hva hører du på nå?") er forbudt.Poster i tråder av type "Hvilket punkband liker du best" skal være begrunnet. Alle innlegg som bryter med denne regelen vil heretter bli slettet uten varsel. Fortsetter trenden allikevel, vil tråden bli stengt. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Var litt först listemusikk, men så når jeg fikk intresse for musikk fikk jeg mye fra mamma, Deep Purple, Pink Floyd, Rolling Stones og litt Simon & Garfunkel. Pluss masse Beatles fra fattern. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Hører på mye av det samme som jeg gjorde da jeg var 13. På tiden gikk det mest i metal / hard rock ala Metallica, Maiden, Guns, Ac/Dc. Nå hører jeg på mye av det samme, bare enda fler sjangre slik som indie, alternative rock, electronica, prog etc. Lenke til kommentar
April Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Var mye metal den gangen også, nå er det mer variert. Dette var da i 13 årsalderen, tidligere sånn rundt 6-7 år'salderen var det vel mer variert å spenndene. Da var det Nirvana og Bob Marley som var heltene Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Før hørte jeg mye på listemusikk, bare fordi "alle" andre hørte på det. Så gikk det over til rap, før jeg fant meg tilrette med rock. Lenke til kommentar
Superdan Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Var nok musikken som regjerte top20 listen som gikk en stund ... Så gikk det over til Trance/Dance . Og nå er det mest rock/metal .. Kan forekomme noe Trance/dance innimellom men det er IKKE ofte ^^, Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Før i tiden hørte jeg på litt av hvert. Husker jeg fant et "The Best of Rap"-album gjemt dypt inne i skapet! :!: Men så var det en venn av søstra mi som tipsa meg om Opeth og In Flames m. m. Og etter det har det bare utviklet seg! Nå går det bare i metal! Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Først hørte jeg på det jeg fikk servert av søstra mi. Den første CD'en jeg fikk av ho inneholdt diverse. A1, Westlife, Britney Spears, Humor-sanger, Ninja-turtles og litt liste-musikk. Etterhvert gikk jeg over til å høre på det jeg selv ville og etter stund gikk det i techno/trance og listemusikk. Det gikk over til Metallica og Linkin' Park. Og nå hører jeg nesten bare på forskjellige sjangre innen rock og litt metal. Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) For min del begynte musikksmaken med Michael Jackson når jeg var i 6-7-årsalderen. Deretter var det en kjapp tur innom en del listepop før jeg oppdaget hiphop i 12-årsalderen. Der har jeg stort sett holdt meg siden, men har bredt meg litt utover til diverse rock og noe elektronisk (stort sett Röyksopp og Prodigy). Dog er det alltid festlig å høre på et par gamle MJ-låter innimellom, bare for å huske tiden med kassetter. Kassettene er kastet for lengst, men Off the Wall-skiva er fremdeles i live, om enn såvidt Endret 21. februar 2007 av Oovz Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Da jeg var 10-13 hørte jeg mye på Metallica, U2, Pink Floyd, Offspring, Nirvana og forskjellige rocka døgnfluer. Jeg har sluttet å høre på Offspring, men hører fortsatt på de andre. Er 17 år nå. Endret 21. februar 2007 av member-101642 Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Dog er det alltid festlig å høre på et par gamle MJ-låter innimellom, bare for å huske tiden med kassetter. Kassettene er kastet for lengst, men Off the Wall-skiva er fremdeles i live, om enn såvidt 7993157[/snapback] Åh ja Michael Jackson, hörte massevis på han. har en 4-5 cd'er fortsatt Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Jeg ble utsatt for mye rart da jeg var liten (rundt 10 år). Pappa har spilt mye rart gjennom hele barndommen. De jeg husker best er nok Kari Bremnes, Suzanne Vega, Eric Clapton, Tom Waits, Jan Garbarek, Tracy Chapman, Van Morrison, Bo Caspers Orchester, Michael Jackson og U2. I tillegg kjøpte mamma masse McMusic- og Absolute Music-CD'er til oss, så jeg fikk min dose med listepop også. Mine første skikkelige album var av typen boyband og Michael Jackson (Invincible). Det aller første jeg hørte på var Smurfehits og Lakrislåter. I 7. klasse ble det plutselig Rammstein og Iron Maiden for alle pengene. Etter det har det blitt mye rart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå