BlueJet Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Hei. Leste nettopp om det tyske plateselskapet Dependent som legger ned driften og legger skylden på piratkopiering (eller fildeling, som jeg liker å kalle det). I den forbindelse har jeg tenkt på at det måtte da være bedre for plateselskapene å tilby kjapp og enkel nedlasting av musikkfiler mot betaling, heller enn å tviholde på CD-formatet. En viktig grunn til at folk ikke kjøper CDer er jo at man ikke gidder å gå i butikken, og dessuten at man stort sett ikke finner den musikken man er ute etter i de fleste musikkforretninger uansett. Jeg er ihvertfall villig til å betale en rimelig pris pr låt, og jeg er jo da også klar over at det finnes flere online musikkforretninger der ute. Nå er jeg ganske opptatt av kvalitet, og ønsker selvsagt ikke å betale for filer med sterkt redusert bitrate. DRM-infiserte filer er jeg heller ikke interessert i å ha på PCen min. Så da stiller jeg spørsmålet: Finnes det noen online musikkforretning som tilbyr nedlasting av gode musikkfiler uten DRM, og som også har et godt utvalg av mindre mainstream musikk? Takker for svar. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) cdon.com tilbyr dette.. Ser prisene ligger på en hundrings for et album og en tier for en singel, og de er DRM frie. Kvaliteten er MP3 med 192kbit/s Endret 21. februar 2007 av SvennAndre Lenke til kommentar
BlueJet Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) cdon.com tilbyr dette.. Ser prisene ligger på en hundrings for et album og en tier for en singel, og de er DRM frie. Kvaliteten er MP3 med 192kbit/s 7989222[/snapback] Hei. Takk for hjelpen, jeg visste faktisk ikke at CDON drev med dette. Likevel synes jeg 192kbit blir litt smått når man faktisk skal betale for filene. Endret 21. februar 2007 av BlueJet Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Så cdon.com har endra taktikker siden sist? Da jeg kjøpte nedlastbare låter der sist, var de låst fast i wma-formatet. For noe crap. Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 eneste DRM gjør er å irritere folk til å piratkopiere Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 eneste DRM gjør er å irritere folk til å piratkopiere 7991538[/snapback] Dette er jeg enig i. Jeg har strengt talt ikke noe imot å betale for musikken min, jeg har en voksen cd-samling, men den musikk jeg kunne tenke meg å høre på, men ikke kjøpe et helt album med, kunne jeg tenke meg å laste ned DRM-fritt, i rimelig god kvalitet. Jeg setter mp3 i 320kbps VBR som minimum da. Lenke til kommentar
BlueJet Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Ingen flere butikkforslag? Kan gjerne være utenlandske aktører, bare de oppfyller kriteriene nevnt i min første post. Lenke til kommentar
yxrkt Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Ingen flere butikkforslag? Kan gjerne være utenlandske aktører, bare de oppfyller kriteriene nevnt i min første post. 7994596[/snapback] kjøp heller orginal plate fra cdon eller play.com å så legge den inn på pcen med flac kvalitet. mye billigere det enn å kjøpe nedlastninger. pluss at da får du samlingen i cd kvalitet Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 eMusic.com har greie priser (løpende abonement), men litt dårlig utvalg. MP3 i grei kvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå