Xvani Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Hei! Kjører Ubuntu, og skulle gjerne hatt ett program som undervolter og underklokker CPU når det ikke er behov for full guffe. Har dere noen tips? Maskinen er en Dell D420. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Du tenker på noe som kan la deg kontrollere centrino cpu-scaleringen? Prøv cpufreq-applet. Høyreklikk på gnome-panelet->Add to panel, velg CPU Frequency Scaling Monitor. Men du må kjøre: sudo dpkg-reconfigure gnome-applets Og la cpufreq-applet kjøre suid root for å kunne sette frekvenser manuelt. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 (endret) jeg tenkte mer på et GUI program, noe ala notebook hardware control for PC.. (helst som jeg kan installere via pakkesystet til ubuntu også) Kjører KDE forresten, så har ikkeno Gnome-panel Endret 11. april 2007 av Xvani Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 er det noen programmer som undervolter CPU da? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 bumpetiiibump!! Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Jeg vet ikke hvor erfaren du er med kernel-patching, men: http://gentoo-wiki.com/HOWTO_Undervolt_a_P...a_Pentium-M_CPU http://www.thinkwiki.org/wiki/Patch_for_co...lling_fan_speed Det er ikke noe GUI-verktøy, men får jobben gjort. Du kan forresten bruke cpufreq-applet i kde også hvis du installerer gnome-applets. Men hvis du ikke bruker patchen fra gentoo-wikien over så vil du nok ikke kunne sette spenningen lavere enn standard på de forskjellige frekvensene. sensors-applet kan lese temperaturen til cpu o.l. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Ser du også er ute etter overvåking og da anbefaler jeg conky. Lett og veldig tilpasselig. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Kan denne være til hjelp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå