Gå til innhold

Kanskje kjøpe BenQ 24", hjelp!

NightWolfie

Anbefalte innlegg

Skal kanskje gå til innkjøp av BenQ sin 24" da den visst skal slå Dells 24". Dette er vel fordi den støtter 1:1 pixelmapping på alle inputs. Dessuten støtter den fullHD 1080p via HDMI.

Den jeg snakker om nå er BenQ FP241W

Det jeg lurer på er om jeg skal heller vente litt på BenQ FP241WZ LINK eller BenQ FP241VW LINK.

Det jeg jo spør etter er hva forskjellen er mellom disse 3 skjermene.

Håper noen kan gi meg noen gode svar,

Nightwolfie

post-52622-1172015867_thumb.jpg

Endret av NightWolfie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FP241W fikk 6/10 i "Respons hos DinSide, men hva de mener med dt er ikke nevnt med et ord så langt jeg kan se.

Hvor har du det fra at denne skjermen har mulighet for å beholde aspect ratio i alle oppløsninger? Ser ut som en finfin skjerm forøvrig. Sitter med en Benq FP937s her nå. Har ikke noe særlig å utsette på den, bortsett fra at den er 5" for liten :-), og ikke wide screen...

Endret av Zabre777
Lenke til kommentar

Ang. forskjeller på de tre modellene:

"The 6ms response time really kicks in making the experience very nice indeed. This will be reportedly improved with the BenQ FP241WZ which features Black Frame Insertion – the splicing in of a black screen every few frames to help reduce the apparent visibility of ghosting – effectively attempting to wipe the human retina of the previous image so things appear a little sharper. This will of course bring a price premium, so we look forward to seeing if it is worth it."

Beholde aspect ratio:

"Unfortunately like the Samsung the BenQ has no hardware scaling options, meaning that everything is stretched to the full screen. This can be circumvented through your video card control panel, but through non-graphics card inputs like component or S-Video you’re stuck with fullscreen. In today’s HD world that means stretching from 16:9 to 16:10, creating unsightly deformations. Despite its leanings towards a multimedia monitor (heck, it has an HDMI input!), thanks to this oversight like the Samsung it really should only be used for PCs."

Hentet fra:

http://www.atomicmpc.com.au/article.asp?CIID=69281

Update:

Skjermer som er laget etter 5. Des skal visstnok ha aspect ratio i orden (mulighet for å velge dette på skjermen). Hurra!

Kilde: http://www.hardforum.com/showpost.php?p=10...&postcount=1513

Endret av Zabre777
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...