Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får jeg ikke den hastigheten jeg betaler for?


Anbefalte innlegg

Er jo bære gull grønne skoger dette :)

 

Da kan vi se på å få kobla linksysen istedet da ;)

7991469[/snapback]

 

Ja, det er som sagt DENNE routeren som jeg har kjøpt. Problemet med den er at jeg ikke får kontakt med noen av de 3 pcene, jeg har snakket med butikken som solgte meg denne, vi har vært inne på ruter å stillt den inn, men til ingen nytte, alle 3 pcene finner routeren men får ikke koblet til den :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den der skal jo være en god router mener jeg, men ta å oppdater til siste firmware. Fw her : http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c...FVisitorWrapper

 

Så til den der lyse-boksen, er det dhcp enablet på den?

Altså om du kobler rett i lyse-boksen og pcene dine mottar ip automatisk, får du ip fra lyse-boksen og kommer deg på nett..

Om det er slik så hva står det i start>kjør>cmd, ipconfig "enter"

IP-adresse : ?

Nettverksmaske: ?

Standard gateway: ?

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg ser at alle pcene er tilkoblet og de finner routeren men, jeg får ikke internett

 

IP-adresse...................: 192.168.1.100

Nettverksmaske...........: 255.255.255.0

Standard gateway........: 192.168.1.1

7998838[/snapback]

og dette er ipene i cmd når du er koblet i lyse-boksen?

 

om så er det dhcp enablet i lyse boksen og da må du slå av dhcp i linksysen, putte kabel fra lyseboksen til en av de 4 lanportene på linksysen, og sette linksysen til automatisk tilkobling under setup-meny, eller sette linksysen til ip 192.168.1.2, sub 255.255.255.0 std g.w 192.168.1.1 evt også dns til 192.168.1.1

Lenke til kommentar
sitering av førstepost fjernet av moderator

og hvor lenge har du hat halv linje? 1 mnd? 2 mnd? da skal du betale halvparten!

 

jeg hr hatt MASSE problemer med telenor. jeg slapp å betale en hell del MASSE!

7989377[/snapback]

 

Litt OT:

 

Vær glad dere ikke har NextFuckingGenNoTel.. De har en policy som sier at eventuelle rabatter (som du kanskje får om du krangler med dem noen måneder) kun gjelder fra når brukeren rapporterer feilen til dem. Dette er uavhengig av om det kan bevises at det samme problemet har eksisteret flere uker før det ble rapportert.

 

Advarer på det sterkeste mot dette selskapet.

7991524[/snapback]

 

Skal ha det i bakhodet, kjenner mange som har trublet med nextgenttel. :nei:

7991610[/snapback]

me 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...