bruceh Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Jeg vil sette sammen en stue-pc, men det virker å være helt enormt mye forskjellig utstyr å velge blant, og skulle gjerne hatt noen råd.. Jeg skal ikke bruke den til noen intensive spill, mest spille musikk og video etterhvert sikkert. Systemet må være stille. Skal ikke ta inn TV signal via pc` n. Dersom det er mulig, er det jo greit å kunne bruke noen av de gamle komponentene jeg har liggende. Funker de ennå, og er det noe av det mer moderne utstyret som kan brukes med de greien jeg har mon tro? Jeg har hovedkort : Asus p4s533 socket 478 prosessor : intel pentium 2 GHZ Har en diger stille NorthQ vifte på prosessoren som funker fint. linksys pci wireless nic (bråkete) radeon agp skjermkort audigy 2 zs lydkort Er det noen av htpc kabinetten som passer til dette utstyret? Et som er stille.. Jeg trenger ihvertfall kabinett og ny strømforsyning og skjermkort. Trenger sikkert mer, men ønsker å bruke mest mulig av det gamle hvis det er mulig. Hva er smart å gjøre med dette utgangspunktet? Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Om du bare skal spille av video og høre på musikk tror jeg at du bare kan bruke de komponentene du har. Regner med at hovedkortet ditt er i ATX-form og da vil feks dette kabinettet være bra: Silverstone SST-LC16 Om du sier noe mer om hva slags skjermkort du har kan jeg eventuelt hjelpe deg med å finne en stille kjøler du kan sette på den. Lenke til kommentar
bruceh Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Om du bare skal spille av video og høre på musikk tror jeg at du bare kan bruke de komponentene du har. Regner med at hovedkortet ditt er i ATX-form og da vil feks dette kabinettet være bra:Silverstone SST-LC16 Om du sier noe mer om hva slags skjermkort du har kan jeg eventuelt hjelpe deg med å finne en stille kjøler du kan sette på den. 8000885[/snapback] takk for svar! tror det er atx, ser ut til å være et slikt kort. kabinettet ser fint ut det. kan en sette inn noe i det som hindrer at harddiskene bråker?, det er de og psu som bråker mest i pc slik den er nå. skjermkortet er ati radeon 7500 med ei kjip vifte som bråker helt villt hvis den får gå, jeg har deaktivert den foreløpig. Uansett må ha et nytt videokort, vil at det skal kunne sende ut HD video med det gamle hovedkortet må jeg bruke agp porten til et nytt skjermkort, det blir vel et problem eller? Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 takk for svar! tror det er atx, ser ut til å være et slikt kort. kabinettet ser fint ut det. kan en sette inn noe i det som hindrer at harddiskene bråker?, det er de og psu som bråker mest i pc slik den er nå. skjermkortet er ati radeon 7500 med ei kjip vifte som bråker helt villt hvis den får gå, jeg har deaktivert den foreløpig. Uansett må ha et nytt videokort, vil at det skal kunne sende ut HD video med det gamle hovedkortet må jeg bruke agp porten til et nytt skjermkort, det blir vel et problem eller? 8001879[/snapback] VGA-kjøler Men om du har tenkt å spille av HD-film så må du nok oppgradere din CPU. 2GHz er ikke nok til å vise HD film. (mtp at du ikke har hw decoder). Så om du skal bruke den til HD må du nok oppgradere både skjermkort og CPU. Det finnes flere ting for å få harddiskene til å bråke mindre, feks http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311510 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå