Gå til innhold

stue pc - gjennbruk av komponenter

Anbefalte innlegg

Jeg vil sette sammen en stue-pc, men det virker å være helt enormt mye forskjellig utstyr å velge blant, og skulle gjerne hatt noen råd..

Jeg skal ikke bruke den til noen intensive spill, mest spille musikk og video etterhvert sikkert. Systemet må være stille. Skal ikke ta inn TV signal via pc` n.

Dersom det er mulig, er det jo greit å kunne bruke noen av de gamle komponentene jeg har liggende. Funker de ennå, og er det noe av det mer moderne utstyret som kan brukes med de greien jeg har mon tro?

Jeg har

hovedkort : Asus p4s533 socket 478

prosessor : intel pentium 2 GHZ

Har en diger stille NorthQ vifte på prosessoren som funker fint.

linksys pci wireless nic

(bråkete) radeon agp skjermkort

audigy 2 zs lydkort

Er det noen av htpc kabinetten som passer til dette utstyret? Et som er stille..

Jeg trenger ihvertfall kabinett og ny strømforsyning og skjermkort. Trenger sikkert mer, men ønsker å bruke mest mulig av det gamle hvis det er mulig. Hva er smart å gjøre med dette utgangspunktet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om du bare skal spille av video og høre på musikk tror jeg at du bare kan bruke de komponentene du har. Regner med at hovedkortet ditt er i ATX-form og da vil feks dette kabinettet være bra:

Silverstone SST-LC16

Om du sier noe mer om hva slags skjermkort du har kan jeg eventuelt hjelpe deg med å finne en stille kjøler du kan sette på den.

8000885[/snapback]

takk for svar! tror det er atx, ser ut til å være et

slikt

kort.

kabinettet ser fint ut det. kan en sette inn noe i det som hindrer at harddiskene bråker?, det er de og psu som bråker mest i pc slik den er nå.

skjermkortet er ati radeon 7500 med ei kjip vifte som bråker helt villt hvis den får gå, jeg har deaktivert den foreløpig. Uansett må ha et nytt videokort, vil at det skal kunne sende ut HD video

med det gamle hovedkortet må jeg bruke agp porten til et nytt skjermkort, det blir vel et problem eller?

Lenke til kommentar

takk for svar! tror det er atx, ser ut til å være et

slikt

kort.

kabinettet ser fint ut det. kan en sette inn noe i det som hindrer at harddiskene bråker?, det er de og psu som bråker mest i pc slik den er nå.

skjermkortet er ati radeon 7500 med ei kjip vifte som bråker helt villt hvis den får gå, jeg har deaktivert den foreløpig. Uansett må ha et nytt videokort, vil at det skal kunne sende ut HD video

med det gamle hovedkortet må jeg bruke agp porten til et nytt skjermkort, det blir vel et problem eller?

8001879[/snapback]

VGA-kjøler

Men om du har tenkt å spille av HD-film så må du nok oppgradere din CPU. 2GHz er ikke nok til å vise HD film. (mtp at du ikke har hw decoder).

Så om du skal bruke den til HD må du nok oppgradere både skjermkort og CPU.

Det finnes flere ting for å få harddiskene til å bråke mindre, feks http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311510

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...