Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny maskin - starter ikke

Anbefalte innlegg

Hei trenger litt hjelp

Jeg har satt sammen en ny maskin bestående av: P5b deluxe wifi app hk, e6600 prosessor, ati x600 skjermkort, forton/ source 700w psu.

problemet mitt er at hver gang maskinen setter igang med å loade Vista, avbryter den og starter pånytt. Jeg skjønner ikke hvorfor? i begynnelsen fant den ikke boot device, men så satte jegg den til å boote fra en annen hdd, og nå skjer dette.

noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, Harald

du får ikke noe bluescreen av noe slag eller noe før den slår seg av? prøv å boote på vista disken, kjør gjenopprettingskonsollen og deretter skriv chkdsk \r

da sjekker den sysdisk for feil og fikser dette... har hatt samme problem selv, funka for meg ;)

Hilsen Harald

Lenke til kommentar
Hei, Harald

du får ikke noe bluescreen av noe slag eller noe før den slår seg av? prøv å boote på vista disken, kjør gjenopprettingskonsollen og deretter skriv chkdsk \r

da sjekker den sysdisk for feil og fikser dette... har hatt samme problem selv, funka for meg ;)

Hilsen Harald

7988366[/snapback]

Jeg får ikke noe bluescreen, bare svart skjerm også starter den på nytt. Jeg har prøvd å boote fra Vista cden, men da skjer det samme bortsett fra at loade skjermen varer litt lenger.

Lenke til kommentar
Hei, Harald

Hilsen Harald

7988366[/snapback]

Fant ut at ved å putte Vista cden i den andre cdrommen sarten den opp. når jeg prøver å innstallere vista vil den ha driver for dcrommen, det har ikke jeg. (trengs det virkelig?)

men jeg skjønner ikke helt hvor jeg skal skrive inn chkdsk /r? Hadde du også nettopp satt sammen en pc med nye komponenter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...