MiRaCL Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Hei Har 6 disker i maskinen her, kjører windows xp på 2x raptor 36gb i raid. Ihvertfall, hadde en 80gb wd disk liggende og har nå lagt inn vista på den. Det jeg lurer litt på er hvorfor jeg ikke får opp et valg ved oppstart som lar meg velge mellom xp og vista. Hva har hendt her? Har vista overskrever mbr på xp disken min ? Noen som har vært borti dette ? Lenke til kommentar
valentino Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Jeg opplevde dette da jeg hadde koblet ut xp-disken under installasjon av vista på en annen disk. Løsningen ble at jeg bare endret bootrekkefølgen i bios alt etter hvilket OS jeg ønsket å kjøre. Dette ble anderledes da jeg installerte vista på nytt og samtidig hadde xp-disken tilkoblet. Nå får jeg opp valgene under oppstart slik det skal være. Lenke til kommentar
lilleninni Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Hei Har 6 disker i maskinen her, kjører windows xp på 2x raptor 36gb i raid. Ihvertfall, hadde en 80gb wd disk liggende og har nå lagt inn vista på den. Det jeg lurer litt på er hvorfor jeg ikke får opp et valg ved oppstart som lar meg velge mellom xp og vista. Hva har hendt her? Har vista overskrever mbr på xp disken min ? Noen som har vært borti dette ? Da jeg hadde begge lagt inn, kom oppstartsskjermen opp, men ble der bare i 2-3 sekunder, pga standardinnstilling i Vista. Hvis du søker på oppstart eller noe i hjelp-funksjonen i Vista, kommer du fram til hvordan du øker dette til f.eks 30 sekunder, slik at du får tid til å velge... en annen ting som kan ha skjedd er at vista kan ha endret rekkefølge/bokstav på diskene. det kan det nok også bli litt krøll av... Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Ikke vet jeg, men etter å vært inni i bios og ut igjen,så booter plutselig xp disken, må velge at den skal boote fra disken med vista på i oppstart så funker det. litt tungvindt og ikke få et boot valg,men men,alt kan ikke virke med nytt os fra ms heller. Fikk ihvertfall 5.0 i rating saken, kjedelig at den baserer seg på det laveste da ,som var hd'en jeg har lagt inn på, gammel wd 80gb ide disk, fikk 5.9 i alt det andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå