Gå til innhold

hvilke multivitamin tilskudd?

Anbefalte innlegg

har drevet med styrketrening i snart 2 år nå... har hørt fra de aller fleste at det er viktig med et skikkelig vitamintilskudd når man trener (og ellers) stemmer ikke dette?

til nå har jeg bare tatt "vitaminbjørner" fra Collet kjøpt på Rimi. disse skal i følge produsenten dekke mitt daglige behov av vitaminer. stemmer dette?

har lest at bedre vitamintilskudd blir lettere tatt opp i tarmene slik at kroppen klarer å utnytte dem.

noen forslag til et godt vitamintilskudd? gjør ingen ting om det er rimelig i tillegg :)

håper på noen svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

pappa har fortalt meg MYE om vitaminer osv. han er trenings narkoman som han kallers seg selv :tease: det som er bra for mage og tarmer er Tine biola; smaker veldig godt også! også kan du dra til sverige (vis du bor nerme grensa) og kjøpe bruse C-Vitaminer - det er en tablet du putter i et glass med vann som oppløser seg til en leske drikk med ufatelige mye gode smaker! blåbær liker jeg best da :cool: eller tar pappa mye b-vitamin han sier at ikke jeg trenger det pga at jeg ikke trener! D-vitaminer er også bra... spis mye fisk og drikk tran vær dag! så skal du se du blir STOR å sterk :) pappa bruker også sånne STOR bokser med sånn protein drikk... du har sikkert sett reklame på tv fra proteinFabriken... dra på kost tilskud butikken så får du det der! 1 kg koster 3-400 kr vis jeg ikke rat helt feil! med masse gode smaker! ellers kan du dra på kost tilskud butikken nermest deg å spøre hun\han i skranka hva dem anbefaler! lykke til :)

Lenke til kommentar

C-vitaminer i brustablett-form får du i vanlige dagligvarebutikker også, men 1000mg er veldig sjeldent der. De jeg har funnet er 200-250mg og det er enorm forskjell. På danskebåten, svenskebåten og svenskegrensa er det nok best sjangs for å finne 1000mg. Sist jeg tok Color Line til Danmark var det tilbud på 5 ruller for 100,-. Det er 20,- per rull med minst 25 tabletter i. En per dag gjør deg veldig godt over lengre tid. Sykdomsmotstandig og freshere konsentrasjon føler jeg.

Proteinpulver (for å lage shake) får du billigst på www.proteinfabrikken.no mener jeg. 1000g for 199,- + frakt. 3000g for 499,-. Sjokolade, jordbær og vanilje. Har en boks sjokolade, men prøver jordbær neste gang. Hørt mye bra om den.

Lenke til kommentar

Det føles deilig å få i seg noen vitaminer! synes det ALTID er deilig...

pappa fortalte her om dagen at Eple-Edik er veldig bra.. du tar litt eple-edik i et glass og blander ut med vann samme som saft. så MÅ du helst drikke dette med sugerør ellers før du hul i tennene fort :) eple edik er også godt for deg som er overvektig... det gjør sånn at forbreninga i kroppen blir dobbelt eller tredobelt så fort og bra! også Drikk MYE vann! hehe

Lenke til kommentar
Proteinpulver (for å lage shake) får du billigst på www.proteinfabrikken.no mener jeg. 1000g for 199,- + frakt. 3000g for 499,-. Sjokolade, jordbær og vanilje. Har en boks sjokolade, men prøver jordbær neste gang. Hørt mye bra om den.

7989487[/snapback]

Proteinpulver har vel ganske lite med denne tråden å gjøre. Ellers får man 90+ fra ej-shop til 150kr/kg, og det er av ganske god kvalitet.

eple edik er også godt for deg som er overvektig... det gjør sånn at forbreninga i kroppen blir dobbelt eller tredobelt så fort og bra!

7989651[/snapback]

Om ikke faren din allerede er multimillonær så kommer han snart til å bli det. Noe som (tre-)dobler forbenninga hadde solgt uhyre bra. Tror nok det heller er snakk om noen veldig få, små prosent økning.

Jeg er ikke så veldig inne i hvilke typer multivitamin som er bra, men jeg foretrekker et helhetlig tilskudd av vitaminer og mineraler. Så får man i seg en del gjennom kosten også, og da blir det bra. B- og C-vitaminer som egne tilskudd og denslags har jeg aldri brukt, så jeg har ingen erfaring, ei heller har jeg store kunnskaper om det.

Lenke til kommentar

har alerede "sånne store bøtter" med proteinpulver (både myse (Whey) og kasein.)

epleeddik er lite aktuelt siden jeg ikke har noe mål om å gå ned noe særlig i vekt. men ellers takk for tips. har lenge brukt tran tabeletter, og skal vel fortsette med d..... men de brusende c-vitaminene høres interesang ut.... men er det ingen som vet om et mer komplett vitamin (og kanskje noen mineraler) tilskudd?

Lenke til kommentar

7989487[/snapback]

Proteinpulver har vel ganske lite med denne tråden å gjøre. Ellers får man 90+ fra ej-shop til 150kr/kg, og det er av ganske god kvalitet.

7989804[/snapback]

Sant det. Jeg bare opplyste om prisen. "pappa bruker også sånne STOR bokser med sånn protein drikk... du har sikkert sett reklame på tv fra proteinFabriken... dra på kost tilskud butikken så får du det der! 1 kg koster 3-400 kr vis jeg ikke rat helt feil!". Trenger ikke dra det lenger, siden det ikke er vitaminer. OT end.

Selv tar jeg 1 brustablett C-vitamin (1000mg) og en multivitamin-tablett daglig i tillegg til to kapsler Omega 3 (500mg hver om jeg leser det riktig).

Lenke til kommentar

Kjøp ei pakke med 3xSelolje-flasker og 1xSuper All-multivitamin(mineral)-boks fra ej-shop.no. Gode varer etter min mening, gidder ikke finne frem argumenter da dette er fremlagt av andre i mange andre tråder. Det er greiere å kjøpe løsvekt olje enn kapsler når man skal ha i seg fett, da det ofte er billigere og greiere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...