Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trenger ngt firmware! speedtouch 516

Anbefalte innlegg

Heisann!

jeg har et lite problem med speedtouch 516i ruteren min, har nextgentel som levrandør av bredbåndet mitt, og har ikkje hatt noen problemer med ruteren eller nextgentel.

den viser først at DSL linjen er nede, før detgår ca 5 minutter, og det viser at den er oppe. da skal det egentlig være greit, og den skal koble seg til internett uten problemer. dette skjer altså ikke.

det står at linjen er nedkoblet av bruker, når jeg går innpå ruteren via pcen, og når jeg prøver å aktivere linjen skjer det ingenting, har en del peiling på pcer og nettverk generelt, men har ingen anelse om hva som kan være galt her, har restartet og resatt ruteren, men til ingen nytte.

det KAN såklart være at lyn og torden eller noe annet sånt har skadet den da, siden jeg glemte å trekke ut støpselet når jeg reiste på en ukes ferie, kom hjem først idag.

anyways, noen tips? takker for all hjelp!

Oppdatering: har nå fått bestilt ny ruter fra NGT, men fikk såklart et tillegg på 100 kr, noe som jeg har sett flere steder at ikke er lovlig for de å kreve. igår så la jeg inn ny firmware, som kom direkte fra speedtouch nettsiden, dette gjorde ikke saken noe bedre for situasjonen min. faktisk gjorde den det verre. siden jeg har tuklet med firmwaren så er det plutselig MIN feil at jeg må få ny ruter, selv om jeg både resatte ruteren og prøvde alt annet. så nå kan de faktisk kreve de 100 kr fra meg, egentlig har jeg ikke noe problemer med å betale 100 kr, men det er en prinsippsak fra min side at jeg ikke vil betale.

anyways, jeg trenger en firmware til ruteren min som kommer fra nextgentel. er det noen som kan hjelpe meg? f.eks ved å lage en sikkerhets kopi fra firmwaren på ruteren og sende det til meg? litt hastesak..

MVH Martin

Endret av Demonican
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...