callle Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Jeg forsøker å kjøre 2 LCD-skjermer ( en fra VGA og den andre fra DVI med adapter, altså 2 VGA). VGA utgangen får jeg bilde fra, men ikke DVI-utgangen. Jeg har lastet ned utallige programmer og drivere til skjermkortet (Hercules 64 MB Ati RADEON 8500). Adapteret som er merket DVI-D to VGA Adapter har fungert på en annen maskin med GeForce 6800. Noen av programmene jeg har prøvd/bruker viser navnet på skjermene, Altså dataen oppdager skjermene, men jeg får bare sort skjerm og standbylyset lyser orange. Oppsummering: Jeg kan utelukke skjermen som feilkilde Adapteret fungerer, men har det noe å si om det er DVI-D eller DVI-I? Finnes det noen lur programvare for å få DVI-porten til å fungere? Endret 20. februar 2007 av callle Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Du bør fikse emnelinjen din, ellers blir tråden stengt og fjernet relativt fort. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Du skal alltid få begge skjermene helt i oppstarten / BIOS når du skrur på maskinen. Hvis ikke, da er det enten skjermkort, DVI adapter, kabel, eller skjerm. Så utelukker du software med en gang Lenke til kommentar
Xplode Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Har du prøvd å koble til kun den skjermen med adapter på DVI utgangen? Virker den da? Isåfall er det ganske sannsynlig att skjermkortet ditt kun støtter 1 skjerm av gangen Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Adapteret fungerer, men har det noe å si om det er DVI-D eller DVI-I? Ja. Et slikt adapter fungerer bare på DVI-D eller DVI-A. Det virker også som om at Hercules har byttet ut de doble 400 MHz RAMDAC-ene på orginale 8500 kort med en enkel 350 MHz. Dette kan være grunnen til at du ikke får bilde ut på den andre utgangen. Prøv med begge skjermene på lav båndbredde som 640x480 @ 60 Hz og se om du får bilde da. http://www.beyond3d.com/forum/showthread.php?t=1284 Lenke til kommentar
Boye Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Lurte også på akkurat det, var en liknende post for 1-2 år siden, men fant en test av 128MB varianten med støtte for dualhead fra Hercules så da må man nesten begynne å lure litt http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=47&pageID=110 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå