Gå til innhold

Trenger anbefaling

Papirpose

Anbefalte innlegg

Skal snart oppgradere til et P4-system, og lurer i den sammenheng på hvilket hovedkort jeg skal velge. Har sett litt på et MSI 845PE MAX2, men er ikke helt sikker.

Har dere noen anbefalinger? Hva tror dere om MSI-kortet? Prisen bør helst ikke overstige 1200kr, men kom gjerne med litt dyrere kort også.

AGP8x, ATA133 og RAID er ikke nødvendig. Kortet bør ha støtte for minst PC2700 DDR-ram (333mhz), og 533mhz fsb.

Og forresten, er det noen spesielle forskjeller mellom Intel-chipset og SIS-chipset, annet enn pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anskaffet meg nettopp Asus P4pe gl/f/s-ata. Synes dette kortet er genialt. Har bare kjørt abit før og trodd at det var best, men oioi der tok jeg feil.

Kjører p4 2.53 på 2.93 med standard kjøling. Har planer om å kjøpe en corsair brikke samt en swiftech kjøler for å få litt fart på sakene her:)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-06 09:01, skrev Papirpose:

Skal snart oppgradere til et P4-system, og lurer i den sammenheng på hvilket hovedkort jeg skal velge. Har sett litt på et
, men er ikke helt sikker.

Har dere noen anbefalinger? Hva tror dere om MSI-kortet? Prisen bør helst ikke overstige 1200kr, men kom gjerne med litt dyrere kort også.

AGP8x, ATA133 og RAID er ikke nødvendig. Kortet bør ha støtte for minst PC2700 DDR-ram (333mhz), og 533mhz fsb.

Og forresten, er det noen spesielle forskjeller mellom Intel-chipset og SIS-chipset, annet enn pris?

Det er et meget bra kort, har testet det og klarte å klokke prosessorn høyere på det enn jeg klarer på det jeg har i maskinen min nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...