Gå til innhold

Når kommer DDR3?

HaxyQ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Intel kommer vel med hovedkort som støtter DDR3 til høsten hvis jeg ikke tar helt feil. Og da kommer de nok til å koste rundt 2500 og oppover tenker jeg. I tillegg må du regne med at DDR3 RAMen blir ganske dyr også.

Så det er nok ikke verd å vente på.

Når det blir standard er vanskelig å gjette, men jeg tipper på at det er på vei inn om et år.

Lenke til kommentar

Jepp, intel skal komme med brikkesett som støtter DDR3 til høsten (Blackford X38 om jeg ikke husker feil). Hovedkortene blir nok dyre i starten akkurat som intels 975X, 925X, 875 osv. Dvs. fra ca 2000kr.

Regn med at DDR3-hastighetene blir ganske lave i starten, akkurat som f.eks X925 var for DDR2. (Det støttet maksimalt DDR2-553). DDR3 er ventet å dukke opp med hastighetene DDR3-800 og 1066 i starten. Med senere brikkesett kommer nok DDR3-1333 og 1600. Kanskje ennå mer.

AMD har sagt at de vil vente "til det gir mening for kundene", (pris- og ytelse-messig). Likevel skal AMDs nye prosessor ha DDR3-kontroller innebygget på brikken, sammen med DDR2-kontrolleren. De nye prosessorene er ventet til sommeren. Trolig vil man kun kunne bruke DDR2 med AMDs nye prosessorer i år. Jeg tror de venter til 2008 med å åpne for DDR3-støtten på hovedkort. Trolig med støtte for DDR3-1600 fra starten av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...