hasog Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Har fått skikkelig krasj i min pc XP start nesten opp helt til bilde på XP kommer fram da kommer det opp en melding med blå farge hvit skrift, det går så fort at jeg ikke kan få lest den. Prøvde å instalere XP på nytt, så kommer meldig finner ikke hardisk. I opp start ligger begge hardisker inne. Hva kan ha skjedd her og hva kan jeg gjøre uten å formatere hardisker, har ikke back up Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Du har hatt en close encounter med MS Blue Screen Of Death (BSOD)... Har du nettopp byttet hovedkort? Kjører du harddiskene på en raid-kontroller og prøver å boote fra en av diskene på denne? Har du i så tilfelle lagt inn raid-driverne under oppstarten av XP-installasjonen? Kanksje har du satt en harddisk som tidligere har stått som master (med jumper på master) som slave uten å endre jumper bak? Ser du om det står "innaccessible boot device" på blåskjermen som kommer opp? Dette kan tyde på hvertfall fire ting jeg kommer på i farta: 1: mangler raid-drivere 2: en disk du har tenkt å bruke som slave står med jumper på master, men inneholder ikke OS. Maskinen prøver å boote fra denne, men får "innaccessible boot device" 3: Kanskje har du endret Boot-rekkefølgen i BIOS for å kunne boote fra cd-rom under oppstart? Har du i kampens hete satt harddisken til "dissabled" i denne boot-menyen? 4: Siste mulighet er at disken har et fysisk problem, noe jeg anser som lite sansynlig inntil du har sjekket de tre andre mulighetene... Det var det jeg kom på i farta... Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Vel... kom på en ting til. Har du luket ut alle addon kort som årsak til problemene? Det kan lønne seg å legge inn operativsystemet med så lite komponenter i maskinen som mulig, for deretter å sette dem inn etterpå. Hvis du har bygget pcen selv og er i tvil om du kanskje har vært uheldig med ram-brikken pga statisk elektrisitet, så kan dette programmet hjelpe deg med å sjekke rambrikken(e): http://www.simmtester.com/PAGE/products/do...doc/docinfo.asp Bruker det selv, og fant senest i går to rambrikker i maskinene til to kunder som var delvis ødelagte. Dvs, de klarte å starte windows, men maskinene var ustabile. Ingen av rambrikkene klarte DocMem testen på default innstillinger. Inn med nye brikker --> godt som gull. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå