Exentler Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Jeg har nå dette nettverket + det jeg planer om. Noe jeg bør oppgradere får å få det raskere ? synes det er litt lite med det routern Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) 'raskere'? Hva er det som er for tregt, identifiserer du det, så kan du kanskje få mer svar.. Veldig mye blandete erfaringer med de Linksys routerene, men i et 'normalt' hjemme nett så burde den være sprek nok (avhenger selvsagt på hvor rask internettlinje du har). Kjører du veldig mange tilkoblinger, så vil eg tro du får problemer med Linksys, med mindre du bruker en annen firmware. (Torrents er spesielt ille mtp de routerene). For å eliminere flaskehalser så kunne du kanskje med hell hatt en dedikert router, gigabit switch og en trådløs bro med en ekstra trådløs enhet i wds, men om det er verdt de ekstra utgiftene kommer helt ann på hva du bruker nettet ditt til. edit; etter å ha sett noe nærmere på tegningen så ser det ut som at du gjerne har mye trådløs trafikk mot filserveren din? Og da er det lite som vil hjelpe, det beste er muligens å sette opp to ulike AP'er i forskjellige kanaler for å spre belastningen i det trådløse nettet. OG med dd-wrt firmware så blir jo de Linksys routerene helt andre produkter Endret 20. februar 2007 av bjorn.e Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) For å eliminere flaskehalser så kunne du kanskje med hell hatt en dedikert router, gigabit switch og en trådløs bro med en ekstra trådløs enhet i wds, men om det er verdt de ekstra utgiftene kommer helt ann på hva du bruker nettet ditt til. edit; etter å ha sett noe nærmere på tegningen så ser det ut som at du gjerne har mye trådløs trafikk mot filserveren din? Og da er det lite som vil hjelpe, det beste er muligens å sette opp to ulike AP'er i forskjellige kanaler for å spre belastningen i det trådløse nettet. OG med dd-wrt firmware så blir jo de Linksys routerene helt andre produkter 7987649[/snapback] gode forslag, men rett på leifer og jeg skjønte ikke alt der updates: DD-wrt = on 4000/400 linje det er ikke tregt , men vil unngå flaske halser vil ha det mer "proft", men ikke dyrt da Det skal være er nettverk som er vanlig for hus jeg skal snart ha om nettverk på skolen (elektro vg1) så skal se hva jeg skjønner nettet brukes hovedsaklig til surfing av de eldre. spill og nedlasting på meg har jo tenkt til å flytte torrent virksomheten til filservern Endret 20. februar 2007 av Exentler Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) For å eliminere flaskehalser så kunne du kanskje med hell hatt en dedikert router, gigabit switch og en trådløs bro med en ekstra trådløs enhet i wds, men om det er verdt de ekstra utgiftene kommer helt ann på hva du bruker nettet ditt til. edit; etter å ha sett noe nærmere på tegningen så ser det ut som at du gjerne har mye trådløs trafikk mot filserveren din? Og da er det lite som vil hjelpe, det beste er muligens å sette opp to ulike AP'er i forskjellige kanaler for å spre belastningen i det trådløse nettet. OG med dd-wrt firmware så blir jo de Linksys routerene helt andre produkter 7987649[/snapback] gode forslag, men rett på leifer og jeg skjønte ikke alt der updates: DD-wrt = on 4000/400 linje det er ikke tregt , men vil unngå flaske halser vil ha det mer "proft", men ikke dyrt da Det skal være er nettverk som er vanlig for hus jeg skal snart ha om nettverk på skolen (elektro vg1) så skal se hva jeg skjønner nettet brukes hovedsaklig til surfing av de eldre. spill og nedlasting på meg har jo tenkt til å flytte torrent virksomheten til filservern 7987772[/snapback] Jeg kan bare se en feil hos deg Mangler en Linux Server. Jeg ville hat en Gammel maskin med debian med fwbuilder og iptables med DHCP Server. og freenx server til og styre brannmuren i windows. og skrudd av DHCP-ene i WRTENE og brannmurene. da får du et bra og sikkerhet nettverk. jeg har det hjemmme aldri hat et bedre nettverk noen gang. kan også oppgraddre til Buffalo WHR-HP-AG108 de har også DD-WRT støtte. men sender mer en WRTENE opptill 108 Mbps Endret 21. februar 2007 av larrylu Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 en slik en ?? skal lese litt så jeg vet hvordan jeg setter det opp. har en fetter som er pro i linux programmering , men går under "du lærer best ved å prøve selv" Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 en slik en ?? skal lese litt så jeg vet hvordan jeg setter det opp. har en fetter som er pro i linux programmering , men går under "du lærer best ved å prøve selv" 7991650[/snapback] Trenger ikke og være pro for og sette opp. Debianguiden.dk hjelper deg med alt og 1000vis av andre guider. Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 men har jeg glemt noen deler i pcen ? ser den grei ut ? får det nok opp til å gå Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 men har jeg glemt noen deler i pcen ? 7991678[/snapback] Skal du bruke den som firewall/router så bør du kanskje legge til et ekstra nettverkskort, eller finne et hovedkort med to integrerte.. (med mindre du har et kort liggende som du har tenkt å bruke self.) Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 slik jeg har forstått blir mitt nettverk slik hvis jeg retter på alle tips omtrent Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) slik jeg har forstått blir mitt nettverk slik hvis jeg retter på alle tips omtrent 7993420[/snapback] Ja. Riktig. husk skru av DHCP og Brannmur på WRT-ene. så blir det bra. hvorfor plasserer du ikke feil server ved siden av dhcp servern? og kjører CAT 6 på alle steder du bruker tp kabel. får du raskere fil server. en og kjøre trådløs net til fil servern. Endret 22. februar 2007 av larrylu Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 slik jeg har forstått blir mitt nettverk slik hvis jeg retter på alle tips omtrent 7993420[/snapback] Ja. Riktig. husk skru av DHCP og Brannmur på WRT-ene. så blir det bra. hvorfor plasserer du ikke feil server ved siden av dhcp servern? og kjører CAT 6 på alle steder du bruker tp kabel. får du raskere fil server. en og kjøre trådløs net til fil servern. 7998203[/snapback] Hvor får du det fra at filserveren går over trådløst?? Slik jeg tolker tegningene, så betyr alle sorte streker kablet forbindelse, og alle gule "lyn" trådløs forbindelse... Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 slik jeg har forstått blir mitt nettverk slik hvis jeg retter på alle tips omtrent 7993420[/snapback] Ja. Riktig. husk skru av DHCP og Brannmur på WRT-ene. så blir det bra. hvorfor plasserer du ikke feil server ved siden av dhcp servern? og kjører CAT 6 på alle steder du bruker tp kabel. får du raskere fil server. en og kjøre trådløs net til fil servern. 7998203[/snapback] Hvor får du det fra at filserveren går over trådløst?? Slik jeg tolker tegningene, så betyr alle sorte streker kablet forbindelse, og alle gule "lyn" trådløs forbindelse... 7998807[/snapback] Oki. Sry så feil Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) fil servern er riktig plasert sant ? det er ikke noe med avstand eller hvor de står i skjema bare et koblingsskjema Endret 22. februar 2007 av Exentler Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 fil servern er riktig plasert sant ? det er ikke noe med avstand eller hvor de står i skjema bare et koblingsskjema 8000194[/snapback] sry så feil fikk meg at alt skulle være trådløs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå