Kuldesjokk Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Hei. Skal gjøre t-line på mitt kandalf lcs kabinett, men gjengestørrelsen der hvor tanken stod har jeg ikke peilpå hva er. Noen som har peil eller metode eg kan finne det ut? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Hvis ikke noen andre her vet det, og du må finne det ut selv, så må du enten bruke en gjengelære, eller måle litt og sammeligne med en gjengetabell: http://www.4x4wire.com/tech/screws/Screw%2...ead%20Chart.jpg Nå finnes det også koniske gjenger + noen engelske, men metrisk, UNF og UNC er de vanligste. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 Flott hjelp og alt, men skjønnte sånn halvparten før jeg ga opp å prøve målingene Men forstod grunnsteinen om man kan kalle det det... Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Du skrur ut den nippelen som er til pumpen, måler gjengene med et gjrengelære, så slår du opp i en gjengetabell og set ossen gjenger det er, og hva stigningen er. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 Du skrur ut den nippelen som er til pumpen, måler gjengene med et gjrengelære, så slår du opp i en gjengetabell og set ossen gjenger det er, og hva stigningen er. Enkelt og greit. 7987652[/snapback] hvor kan jeg skaffe gjengelære? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Er du heldig, så finner du noe på biltema eller clas olsen. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 Men litt avsporing her og. Er det kun jeg som ikke får pumpa til å stå sånn som på bildene på hjemmesiden? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Hva mener du? Er det ikke samme pumpe eller? Bilder please Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Det er for liten festeplate i forhold til lengden mellom skruer, prøvde å illustruere... Edit: kan jeg kan stripse pumpa så den ligger i løse lufta? Mindre støy... Endret 20. februar 2007 av Kuldesjokk Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Om du bolter den fast i det tynne kabinettet så vil den bråker som en lastebil. Du kan sette noe mykt under den, som bobleplast, eller noen form for isolering. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Har nå montert den opp med et lag isolasjon under, men uten pumpe siden jeg skal ha t-line så må bare finne gjengestørrelsen på vann inn til pumpa nå... Noen som vet dette? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Om det er samme nippel og tank som på vanelig bigwater sett, så funker det fet å bare stappe røret inn i nippelen som skal til tanken. Eller du kan bare varme opp slange, så tre den utenpå nippelen, så stripse, da sitter den som fjell. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Om det er samme nippel og tank som på vanelig bigwater sett, så funker det fet å bare stappe røret inn i nippelen som skal til tanken. Eller du kan bare varme opp slange, så tre den utenpå nippelen, så stripse, da sitter den som fjell. 7993174[/snapback] Prøver den med varme, bare å bruke hårføner? Edit: Selger vanlige rørlegger t-kobling eller må jeg bestille fra nettet? Kjedelig å bestille noe til totalt 50 kroner også¨kommer frakt på 85 Endret 21. februar 2007 av Kuldesjokk Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Du får nok t liner hos rørleggeren. Du varmer den opp, å ha den i kokendes vann gjør den veldig bøyelig og fin. og kansje også varme opp tuppen med en kraftig hårføner eller en varmepistol. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Hei.Skal gjøre t-line på mitt kandalf lcs kabinett, men gjengestørrelsen der hvor tanken stod har jeg ikke peilpå hva er. Noen som har peil eller metode eg kan finne det ut? 7987165[/snapback] Har samme kabinett, bare aluminiumverisjonen (den som er litt dyrere ) Og den har 3/8 ID på slangene og niplene. Hva du mener med gjengene vet ikke jeg helt. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Det er for liten festeplate i forhold til lengden mellom skruer, prøvde å illustruere... Edit: kan jeg kan stripse pumpa så den ligger i løse lufta? Mindre støy... 7988035[/snapback] Forresten, det er dårlig av TT det der. Min passet heller ikke, så jeg satt den litt på skrå, så den passet i to hull, og det ble ikke noe knekk på noen slanger, og så festet jeg den med litt teip funket greit, utenom at den står rett på kabinettgulvet, som gjør at dne bråker litt, men overlever Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Jeg blir ferdig med montering av mitt i morgen så sjekk i workloggen så ser du posisjonen på min... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå