Geir Frode Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Hei Jeg har fått spilt over noen filmer fra smalfilm over til dvd+r. Dette er filmer fra min oppvekst osv. Denne skal jeg nå redigere, helst med windows moviemaker. Hvordan i huleste greier jeg og få den konvertert over til et format den klarer å lagre.......... Noen gode programmer eller lignende. Endret 21. februar 2007 av Geir Frode Lenke til kommentar
MarianneB Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Hva mener du med dette svaret ?? Lenke til kommentar
Geir Frode Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Hva mener du med dette svaret ?? 7993866[/snapback] Jo, det hjalp....... Trodde ikke dette var stort problem, noe det vist nok er..........hm Lenke til kommentar
MarianneB Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Hva mener du med dette svaret ?? 7993866[/snapback] Jo, det hjalp....... Trodde ikke dette var stort problem, noe det vist nok er..........hm 7993979[/snapback] Ikke spørsmålet ditt ... men det svaret du har fått syns jeg ikke henger på greip... Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 HeiJeg har fått spilt over noen filmer fra smalfilm over til dvd+r. Dette er filmer fra min oppvekst osv. Denne skal jeg nå redigere, helst med windows moviemaker. Hvordan i huleste greier jeg og få den konvertert over til et format den klarer å lagre.......... Noen gode programmer eller lignende. 7987101[/snapback] Jeg synes SmartRipper er et godt program til å hente ut videofilene fra DVD-plater. Det bruker jeg selv for å lagre alle DV-taper som er overspilt til DVD-format på harddisk. Vob-filene kan du endre navn fra .vob til .mpg etter at de er lest inn. Lenke til kommentar
Geir Frode Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 7993979[/snapback] Ikke spørsmålet ditt ... men det svaret du har fått syns jeg ikke henger på greip... 7994031[/snapback] Ok, da er jeg med, følte meg litt dum en stund ja........ [ Jeg synes SmartRipper er et godt program til å hente ut videofilene fra DVD-plater. Det bruker jeg selv for å lagre alle DV-taper som er overspilt til DVD-format på harddisk. Vob-filene kan du endre navn fra .vob til .mpg etter at de er lest inn. 7994312[/snapback] Der kom det et godt svar, tusen takk for det. Nå holder jeg på med et som heter: DVD-WMV.... 1t 33min ble 2,2gb............moviemaker kommer vell til å gå bananas...... blir spennende å se i morgen....... Ser ut som sitatene også ble bananas....... Takk så langt Lenke til kommentar
Kimbara Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Å rippe er en smal sak, men det beste tipset du kan få er; for all del, ikke bruk Windows Movie Maker. Det er rett og slett ubrukelig når størrelsen på fila kommer over 5 mb. Gå heller til innkjøp av Pinnacle Studio eller liknende. Et billig (ca 500 kr) og enkelt program hvis du bare skal klippe hjemmevideo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå